Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Spūstyse stingstantis Vilnius: Kalėdų Senelis apsilankys ne pas visus

Daugybė vairuotojų dėl šventinių spūsčių, sukausčiusių didmiesčių gatves, kaltina valdžią, kitus eismo dalyvius, bet ne save. Ketvirtadienio vakarą 15min GAZAS žurnalistai žengė į gatvę ir stebėjo, kaip formuojasi spūstys šalia prekybos centro „Dovanorama“. Išsamus pasakojimas vaizdais – filmuotame reportaže.

Žinoma, visų vairuotojų klaidų neišvardinsi, o ir kiekvienam atrodo skirtingai, tačiau kai kurios tikrai bado akis ir ne vienam eismo dalyviui gadina šventinę nuotaiką.

VIDEO: Kalėdinės spūstys Vilniuje: kodėl Kalėdų senelis ateis ne pas visus vairuotojus?

Akivaizdu, kad tūkstančiai vilniečių šturmuoja didžiausius miesto prekybos centrus, taip sudarydami vos judančias transporto spūstis, kuriose leidžia pastaruosius vakarus. 18 val. Vilniaus gatvėse buvo fiksuojamos bent 24 transporto spūstys.

TAIP PAT SKAITYKITE: kuri diena gatvėse bus problemiškiausia

Nors dar gruodžio pradžioje vilniečiai, suskubę palikti darbus apie 16 valandą, ramiai galėdavo grįžti namo ir išvengti spūsčių – pastarosiomis dienomis to padaryti nepavyksta. Spūstyse stoviniuoti tenka ir kiek neįprastu metu – popietėmis ar vakarais net iki 19 ar 20 valandos. Pasak SĮ „Susisiekimo paslaugos“ darbuotojų, eismo intensyvumas mieste prieššventiniu laikotarpiu padidėja 20 proc.

Kalėdinė dovana – nesibaigianti spūstis ir gausybė KET pažeidimų

Prieš šventes vilniečiai plūsta į ieškoti dovanų – ne išimtis ir prekybos centras „Panorama“ („Dovanorama“). Jo prieigose jau nuo pietų meto nusidriekia transporto eilės. Kaip pavyko užfiksuoti, ne vienas vairuotojas, važiuodamas nuo T.Narbuto kalno ir sukantis į kairę, nerodo posūkio. O kai kurie įsigudrina ir apsisukti – šioje vietoje tai daryti draudžiama. Be to, dėl susiaurėjusios važiuojamosios dalies, ne visiems pavyksta šį draudžiamą manevrą atlikti iš pirmo karto, tenka jungti atbulinę pavarą (žiūrėkite filmuotą reportažą).

Taigi, kas sudaro spūstis? Kaip neretai juokaujama – „tarpinė tarp vairo ir sėdynės“ – vairuotojas.

Kelio trumpinimas – dviračių taku

Vilnietis Vilius trečiadienio vakarą pasidalijo vaizdo įrašu, kuriame užfiksuoti automobilių vairuotojai, kurie kelią trumpinti sugalvoja važiuodami dviračių taku. Veiksmas užfiksuotas Žvėryne, Paribio gatvėje.

Čia vairuotojai, panašu, kad norėdami sutaupyti laiko, važiuoja ne aplinkiniais keliais, o tiesiai iššoka ant žemyn link „Panoramos“ vedančios Pieninės gatvės. Automobiliai rieda ir per dviračių takus, ir per pievas (na, arba bent ten, kur tos pievos turėtų būti).

VIDEO: Dviračių takas – nė motais: sugalvojo, kaip trumpinti kelią

Neįvertina laiko ir atstumo

Kasdien žygiuojant pro prekybos centrą „Panorama“ tenka matyti neretai drastiškus, kartais – bergždžius vairuotojų bandymus įvažiuoti ar išvažiuoti į/iš prekybos centro požeminę stovėjimo aikštelę iš Saltoniškių gatvės pusės. Kad bandymas būtų sėkmingas, svarbiausia (iš dalies), jei atvažiuojama iš centro pusės, kad niekas neblokuotų išvažiavimo – nubraižyto korio, tarp vairuotojų neretai vadinamo tiesiog „vafliu“. Tačiau tai suprantama ne visiems.

Pasisukiojus aplink matyti, kad kai kurie pervertina savo galimybes – važiuojantys iš centro pusės suka į požeminę stovėjimo aikštelę ir taip priverčia priešais atvažiuojančias transporto priemones staigiai stabdyti. Vieni tikrai įsitikina, kad juos praleidžia ir tuomet suka į stovėjimo aikštelę, kiti – galvoja, kad spės. Spėja, bet nervų kainuoja ne vienam ir garso signalus užgula tiesiai važiuojantys vairuotojai.

Tačiau čia nėra jokios eismo organizavimo logikos. Juk yra net trys įvažiavimai į prekybos centro požeminę aikštelę, tačiau vairuotojai lyg užkeikti naudojasi dažniausiai šiuo vienu. Įvažiuoti bei išvažiuoti galima iš Stirnų ir Stumbrų gatvių. Tačiau vairuotojai to nesupranta, o eismo organizatoriai nebando reguliuoti srautų.

Veiksmų planavimas

Kaip ir ne vienas saugaus eismo ekspertas pabrėžia – vairuotojai kartais nesugeba planuoti savo veiksmų iš anksto. Tą socialiniuose tinkluose pastebi ir patys vilniečiai, kurie negaili pastabų po nuotraukomis, kuriose fiksuojamos spūstys mieste. Tenka pastebėti, kad trečioje ar antroje juostoje važiuojantis žmogus staiga sumąsto, kad jam reikės sukti į dešinę – ir šast lekia per visas juostas link išsvajoto posūkio. Pasiseka, jei aplinkiniai vairuotojai turi greitą reakciją. Apsieinama tik su nervingais pypsenimais. Tačiau nereikėtų tokių dalykų palikti vien kalėdiniam stebuklui.

Sankryžos blokavimas

Kitų prekybos centrų prieigos ne išimtis – spūstys susidaro ne tik šalia „Akropolio“ prekybos centro – automobiliai vos juda ir pačioje stovėjimo aikštelėje. Transporto srautų stebėjimo programėlėje „Waze“ matyti, kad čia eismas jau nuo 15 valandos juda vos 6 km/val greičiu. Ne ką geresnė situacija nuo pietų meto ir Saltoniškių, T.Narbuto ir Pieninės gatvėse.

Leidžiantis nuo vadinamojo Šeškinės kalno Ukmergės gatve link Geležinio Vilko gatvės – tikras nervų išbandymas ne vienam. Neretai vairuotojai, važiuojantys iš Žalgirio gatvės, užkemša pravažiavimus ir lieka stypsoti ant korių. Taip automobiliai, leisdamiesi nuo Šeškinės kalno, negali važiuoti tiesiai arba link Edukologijos žiedo.

Tačiau neretai ir besileidžiantys nuo kalno lieka stovėti ant tų pačių korių, taip kliudydami judėti automobiliams iš Žalgirio gatvės. Labai primena posakį, kad reikia elgtis su kitais taip, kaip kad nori, jog elgtųsi su tavimi.

Ne vienas vairuotojas netilpdamas savo eismo juostoje, ar bandydamas pergudrauti kitus, nepasididžiuoja ir lekia A juosta, skirta autobusams. Tačiau neretai nieko nepešę šie stovi spūsties, kurią norėjo aplenkti, šone ir laukia kitų malonės, kol bus praleisti.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Vakarinės spūstys Vilniuje
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Vakarinės spūstys Vilniuje

Sudėtingiausi ruožai

Kaip skelbia SĮ „Susisiekimo paslaugos“, prieššventiniu laikotarpiu transporto eismas sudėtingesnis didžiųjų prekybos centrų prieigose ir pagrindinėse miesto arterijose – Geležinio Vilko, Ukmergės, Ozo, Oslo, Tūkstantmečio, Kalvarijų, Kareivių gatvėse, o šventiniu laikotarpiu ir centrinėje miesto dalyje – Goštauto, Žygimantų, Vrublevskio, B.Radvilaitės, T.Kosciuškos, Šeimyniškių, Rinktinės ir Olandų gatvėse.

Google Maps iliustr./Spūstis
Google Maps iliustr./Spūstis

„Labai svarbus ir pačių vairuotojų elgesys. Papildomos spūstys formuojasi, kai vairuotojai blokuoja sankryžas, blaškosi tarp eismo juostų ar užsiima pašaliniais veiksmais, pavyzdžiui, naudojasi mobiliuoju telefonu. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir visiems vairuotojams laiku pajudėjus, sankryžų pralaidumas galėtų padidėti iki 35 proc. Koncentracijos trūkumas dažnai lemia ir eismo įvykius, o tai sklandų judėjimą miesto gatvėse trikdo dar labiau.

Be to, įvykus eismo įvykiui, jei jo aplinkybės pakankamai aiškios, vairuotojams reikėtų patraukti transporto priemones į šalikelę ar stovėjimo aikštelę ir ten baigti pildyti deklaraciją“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos