Europietiška kaina už korėjietišką kokybę: „Ssangyong Tivoli“

„Ssangyong“ grįžta. Kelerius metus neegzistavę Lietuvoje, korėjiečiai vėl čia – „Ssangyong“ pardavimais dabar rūpinasi iki šiol „Subaru“ plėtra Lietuvoje užsiėmusi įmonė. Po pertraukos pasirodęs Lietuvoje, korėjiečių gamintojas nori paneigti čia susiformavusius mitus apie šiuos automobilius. Tam jie pasitelkia visą savo modelių gamą, kurios stipriausias arkliukas – „Tivoli“ krosoveris.
„Ssangyong Tivoli“
„Ssangyong Tivoli“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 1 „SsangYong“

Tai yra vos 4,2 m ilgio automobilis, tad, kaip ir jo konkurentai, „Tivoli“ išsiskiria išvaizda. Galime prisiminti, kaip pusė Lietuvos spjaudėsi prieš kelerius metus pasirodžius „Nissan Juke“. Japonas bematant gavo pravardes „Puke“, „Joke“ ir t.t. Jeigu „Ssangyong“ pradėtų savo veiklą didele reklamine kampanija ir žinia apie „Tivoli“ pasklistų itin plačiai, galima lažintis, kad lietuviai jam pravardę sugalvotų ne vieną.

Atrodo jis išskirtinai. Jeigu per daug nesidomėtum naujais automobiliais ir nematytum ženkliuko, netgi galėtum pagalvoti, kad tai yra koks nors „Lancia“ modelis – būtent šie italai savo automobiliuose naudoja neįprastas kėbulo formas. „Tivoli“ priekis primena piktą automobilį, tačiau užpakalinė dalis turi rasti savo gerbėją.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Ssangyong Tivoli“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Ssangyong Tivoli“

Išvaizda gali būti pirmas dalykas, kuris privers žmones apsilankyti „Ssangyong“ salone. Antras – apžiūrėjus „Subaru“ modelius ir pamačius jų kainą, išsirinkti tame pačiame salone stovintį „Ssangyong“ analogą už gerokai mažiau.

Korėjietiško automobilio kaina toli gražu nėra maža. Pigiausias „Ssangyong Tivoli“ su 1,6 l darbinio tūrio benzininiu varikliu ir 6 laipsnių mechanine pavarų dėže kainuoja 14 290 Eur. Tai yra mažiau nei daugelio konkurentų – „Nissan Juke“ ar „Mitsubishi ASX“ pradinės kainos viršija 15 tūkst. Eur, o net ir standartinės įrangos „Škoda Yeti“ atsieitų 14 739 Eur. Tačiau tai toli gražu ne tiek, kiek galima tikėtis iš gamintojo, kuris kilęs iš šalies, Lietuvoje neasocijuojamos su aukštos kokybės automobiliais. Negana to, pats gamintojas irgi neasocijuojamas su aukšta kokybe.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Ssangyong Tivoli“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Ssangyong Tivoli“

Kelias dienas pasivažinėjęs „Tivoli“, galiu lengvai paneigti šiuos stereotipus, nors tai kiek netikėta ir man pačiam – prieš bandymą išties tikėjausi, kad jis bus blogesnis.

Taip pat galiu patvirtinti kitą tiesą – šiandien niekas negamina blogų automobilių, kurie skirti Europai. Tiesiog neapsimokėtų investuoti į saugų automobilio kėbulą (nes jis turi atitikti daug saugumo reikalavimų), ekologišką variklį („Euro VI“ reikalavimai), tačiau visiškai neskirti dėmesio kitiems dalykams, kaip salono ergonomika ar komforto įranga.

„Tivoli“ pranoksta lūkesčius. Vežant keleivį mieste užrištomis akimis ir su sąlyga, kad automobilio viduje nieko liesti negalima, jis neatskirtų, ar važiuoja su „Ssangyong“, ar su „Opel Mokka“. Jeigu jis atsimerktų, nesunkiai pastebėtų europiečiui mažiau priimtinas korėjietiškas interjero detales ar ne tokias kokybiškas salono apdailos medžiagas. Pagrindinį savo darbą, nugabenti žmogų iš taško A į tašką B, „Tivoli“ atlieka. Kainuoja jis truputį mažiau nei konkurentai, tačiau gerokai daugiau nei „Dacia“. 

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Ssangyong Tivoli“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Ssangyong Tivoli“

Verta? Be abejonės, bent jau pabandyti. „Tivoli“ prošvaisa yra 168 mm (kaip ir priklauso miesto krosoveriui), jis turi benzininį ir dyzelinį variklius, mechaninę ir automatinę pavarų dėžes, gali būti varomas keturiais ratais, salone keliais neliesdami ausų telpa keturi suaugusieji, o į bagažinę telpa 423 litrai krovinio (šiame segmente tai – daug).

Jeigu tik nepradėjo pykinti išvydus „Tivoli“ užpakalinės dalies nuotrauką internete, apsilankykite „Ssangyong“ salone, išbandykite šį automobilį ir tada palyginkite jo kainoraštį su konkurentais.

Europiečiai, panašu, taip ir daro – korėjiečių gamintojo pardavimai pastaraisiais metais kyla dešimtimis procentų. Jeigu tik nenorite aukštos komplektacijos ir retesnio variklio, kur korėjiečiai gauna į kaulus nuo daugelio Lietuvoje esančių konkurentų, „Ssangyong Tivoli“ turėtų priversti nusišypsoti.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų