„Stance“ – automobilių stilius, įkvėptas „Formulės 1“ bolidų

Terminai „Stance“ arba „Stanced“ dažniausiai yra naudojami automobilių „tiuningo“ stiliaus apibūdinimui. Šio stiliaus ištakos – tokie automobilių sporto renginiai kaip „Formulė 1“ bei šonaslydis. Kviečiame susipažinti su šiuo stiliumi ir sužinoti, kas jį išskiria iš kitų.
„Stance“ stiliaus automobilis
„Stance“ stiliaus automobilis / Wikimedia Commons nuotr.

Kaip jau minėta, „Stance“ stilius kildinamas iš „Formulės 1“ bei šonaslydžio varžybų. Juk kaip įprasta, lenktynių trasoms suprojektuoti galingi automobiliai pasižymi ypač žema ir tvirta pakaba, taip pat lengvais ir plačiais sportiniais ratais. Viskas tam, kad lenktynių trasose juos būtų galima lengviau valdyti, įveikti sudėtingiausius posūkius.

Entuziastus tai sužavėjo, tad jie pradėjo tokius automobilius – galingus ir panašiai atrodančius, perdarinėti patys. Originaliai buvo siekiama, kad automobiliai būtų kaip įmanoma funkcionalesni, o modifikuojant dėmesys kreipiamas į išvaizdą. Tad taip modifikuoti automobiliai retai pasirodo gatvėse ar lenktynių trasose.

Kas daroma su automobiliais

Šis stilius atsirado Japonijoje, tačiau netruko išplisti visame pasaulyje. Pagrindiniai šio stiliaus bruožai: pažeminta pakaba, dideli ratai ir neigiamas ratų išsivertimo kampas. Bet kurie automobiliai, pagaminti nuo 1970-ųjų iki dabar, gali būti naudojami šioms modifikacijoms.

Šio stiliaus mėgėjai siekia sukurti išskirtinės išvaizdos transporto priemones – ji dažniausiai būna svarbesnė nei automobilio funkcionalumas. Nors kai kuriems pavyksta suderinti abu šiuos dalykus.

Dažniausiai pats terminas „stance“ naudojamas kalbant apie žemintus sportinius automobilius, sedanus, hečbekus, autobusiukus ir kitus lengvųjų automobilių kėbulo stilius. Pagrindiniai dalykai, lemiantys automobilio stovėseną – pakabos aukštis ir ratų padėtis. Jie, automobilius pritaikant „Stance“ stiliui, dažniausiai ir būna keičiami.

Pakabos aukštis paprastai priklauso nuo tokių pakabos komponentų, kaip spyruoklės, reguliuojamo kietumo arba aukščio amortizatoriai, oro pagalvės ir amortizatoriaus atraminiai guoliai.

Rato padėtis paprastai priklauso nuo ratlankio dydžio, ratlankio arba stebulės išnešimo ar ratų praplatintojų. Padangų pritaikymas ir montavimas taip pat vaidina svarbų vaidmenį tiek vizualiai, tiek vairuojant automobilį.

O pokyčiai, tokie, kaip įrengti platūs ratai, pakabos žeminimas, šiems automobiliams nesuteikia komforto važiuojant keliuose, o neretai jie gali būti ir nesaugūs.

Stiliaus akcentas – ratai

Dažnai juose montuojami dideli siauri ratai su plačiais ratlankiais ir siauromis padangomis, automobilio kėbulo arka būna vos vos pakilusi virš ratų. Neretai ratų viršus būna šiek tiek „įtraukiamas“ – jie įmontuojami taip, kad automobilio ratų apačia yra labiau išsikišusi nei viršus.

Tokia ratų padėtis vadinama neigiamu ratų išvirtimo kampu. Dažniausiai ratai pakreipiami 0,5-1 laipsniu, tačiau šie sprendimai priklauso tik nuo paties vairuotojo. Kai kurie ratus išverčia net ir 45 laipsniais. Tiesa, sunku įsivaizduoti, kaip sektųsi važiuoti tokiu automobiliu, nes neigiamas ratų išvirtimo kampas suprastina padangų sukibimą greitėjant tiesioje atkarpoje bei stabdant.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis