„Tokia tendencija maloniai džiugina, nes automobilių pramonė per pastaruosius porą metų susidūrė su pačiais įvairiausiais iššūkiais. Smagu ir tai, kad vis daugiau gamintojų bei verslo atstovų mato šiame konkurse didelę prasmę, mat ne tik pristatome naujausias tendencijas, technologijas ir modelius, bet ir padedame apsispręsti toje sferoje, kur vieno nuvažiuoto kilometro kaina – bene svarbiausias rodiklis“, – kalbėjo konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Valdas Stanislovaitis, konkurso komisijos narys bei UAB „Sixt Lietuva“ pardavimų vadovas, atkreipė dėmesį į tai, kad nors konkurse dalyvių gausu, rinka pajuto, kad komercinio transporto poreikis išaugęs ir kartais norimų automobilių pritrūksta.
„Galima netgi pajuokauti, kad geriausias automobilis bus tas, kurį gamintojai turės savo sandėliuose ir galės parduoti, nes verslas perka iš esmės viską, ką tik galima rasti rinkoje“, – pastebėjo jis.
Nebūtinai perka, nori ir nuomotis
Kaip pastebi lanksčius transporto parko valdymo sprendimus siūlančios kompanijos „ALD Automotive“ atstovai, pastarųjų metų pokyčiai lėmė, kad užuot pirkusios ar nuomojusios automobilį ilgam laikui, įmonės ieško nebrangių vidutinės trukmės ir trumpalaikės nuomos pasiūlymų, kad galėtų lanksčiai valdyti automobilių skaičių – padidėjus darbo krūviui lengvai pritraukti naujų transporto priemonių ir taip pat greitai jų atsikratyti ramybės etapais. Be to, įmonėms reikia ne tik lengvųjų, bet ir komercinių automobilių.
„Apskritai įmonės vis pragmatiškiau žiūri į savo automobilių parką. Jei iki šiol įmonės automobilis buvo ne tik transporto priemonė, bet ir svarbiausių darbuotojų premijų paketo dalis, tai dabar aplinka keičiasi. Vis sunkiau pateisinti automobilio, kuris visą dieną stovi prie biuro lango, išlaikymą, todėl tarnybiniais automobiliais dalijamasi. Juos vairuoja visi darbuotojai, kurie turi tokį poreikį. Taip transporto priemonės naudojamos kuo efektyviau“, – naująją realybę nubrėžia Marcis Mauriņš, „ALD Automotive“ vadovas Baltijos šalyse.
12 automobilių, 11 komisijos narių
Nuo 2016 m. organizuojamame konkurse visus automobilius vertina patyrusi profesionalų komisija, sudaryta iš automobilių žurnalistų ir komercinių automobilių rinkos ekspertų. Šių metų konkursą pradeda atsinaujinusi komisija, pasipildžiusi naujais ekspertais.
Renaldas Gabartas, žurnalistas, techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ viešųjų ryšių vadovas;
Laimonas Kamienas – UAB „Sadomaksa“ direktorius;
Eimantas Kaškonas – VĮ „Lietuvos geležinkeliai“ transporto vadovas;
Vitoldas Milius – žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius;
Jurgis Paplaitis – žurnalistas, „Delfi“ bendraautorius;
Artūras Pakėnas – žurnalistas, vairavimo instruktorius;
Valdas Stanislovaitis – UAB „Sixt Lietuva“ pardavimų vadovas;
Antanas Šimelis – UAB „Ad Rem Transport“ direktorius;
Viktoras Šinkariovas – UAB „BLS“ transporto vadovas Baltijos šalims;
Valdas Valiukevičius – žurnalistas, „Auto Bild Lietuva“ bendradarbis;
Valdas J. Vilūnas – žurnalistas, TV laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas.
„Lietuvos komercinio automobilio 2022“ rinkimams skirtingus modelius šiemet pristatė devyni skirtingi gamintojai. Konkurso dalyvių sąrašas (abėcėlės tvarka), atiduokite savo balsą favoritui ir išrinkite skaitytojų simpatijų prizo verčiausią automobilį:
Visi modeliai pretenduoja į garbingus titulus, tokius kaip „Metų furgonas“, „Metų komercinis vienatūris“, „Ateities vizija“, „Metų alternatyva“, „Metų debiutas“.
Nauji elektrifikacijos iššūkiai
Net keturi iš viso konkurso automobilių parko – varomi elektra. Tai – didžiausias elektra varomų transporto priemonių skaičius konkurse iki šiol, o tokie pokyčiai rodo, kad verslui, svarstančiam apie transporto parko atnaujinimą, reikia apsvarstyti gerokai daugiau niuansų nei iki šiol. Vienas svarbiausių aspektų – elektra varomo transporto parko įkrovimas įmonėje.
Trys dalykai, apie kuriuos reikėtų galvoti pirmiausia, sakė išmaniąsias įkrovimo stoteles gaminančios ir valdančios įmonės „Inbalance“ atstovai, yra tai, kokias transporto priemones pasirinkti, kokią elektros infrastruktūrą šiandien įmonė turi ir kokių įkrovimo stotelių reikės.
„Pavyzdžiui, skirtingi gamintojai dar dizaino stadijoje numato skirtingą įkrovos greitį, galią, be to, kiekvienas elektrinis automobilis į stotelę atsiveža skirtingai įšilusią bateriją. Tai mūsų sprendimas, leidžiantis išmaniai paskirstyti galią, vietoj vienos stotelės leidžia pastatyti, pavyzdžiui, penkias, ir tuo pačiu užsitikrinti mažesnę rezervuojamą pastato galią elektromobilių įkrovai“, – kalbėjo Edgaras Vainauskas, „Inbalance“ pardavimų vadovas, surengtoje „Lietuvos komercinio automobilio 2022“ spaudos konferencijoje, pabrėžęs, kad ateityje tokie sprendimai, jo nuomone, įsigalės visoje rinkoje.
Laukia praktiniai bandymai
Nors akcentuojama, kad verslui besirenkant komercinį transportą bene svarbiausias rodiklis yra nuvažiuoto kilometro kaina, vis dažniau atkreipiamas dėmesys ir į technologijas, komfortą, vairuotojo darbo vietos įrangą ir tai, kaip automobilis tinka tiesioginei funkcijai atlikti – darbui.
Būtent tai, kiek automobiliai yra saugūs, kaip veikia jų saugumo ir vairuotojui padedančios technologijos, visi komisijos nariai patikrins praktiniuose bandymuose, balandžio 28-29 dienomis organizuojamuose greta sostinės esančiame Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) Sektoriniame praktinio mokymo centro autodrome.
Tinkamumą darbui „Lietuvos komercinio automobilio 2022“ komisijos nariai patikrins ir prisijungę prie socialinę gerumo akciją vykdančios organizacijos „Maisto bankas“. Automobiliai bus įdarbinti vežant maisto davinius skurstantiems Lietuvos žmonėms, manevruojant siaurose miestų gatvelėse ir prie logistikos sandėlių.
Visi konkurso rezultatai bei geriausi modeliai rinkoje bus įvardyti jau gegužės 11-osios vakarą.