„Elektrifikacijos tendencija, kurią išvydome dar prieš kelerius metus, vis stipresnė ir akivaizdesnė. Net jeigu rinkai pristatytas naujas komercinis automobilis tebeturi įprastą vidaus degimo variklį, gamintojas pristatys bent jau elektrifikuotą jo versiją.
Ir vis dažniau tenka pamatyti, kaip nuo gamyklų konvejerių nurieda visiškai elektriniai furgonai, pikapai, mikroautobusai. Vien šiemet trečdalis konkurso dalyvių – varomi elektra“, – pastebėjo LŽA prezidentas Valdas Valiukevičius.
Dvylika kandidatų, aštuoni gamintojai
Balandžio 1-ąją pasibaigė registracijos į Lietuvos komercinio automobilio 2022 rinkimus etapas, parodęs, kad per pastaruosius dvejus metus rinka pasipildė gausybe naujų modelių. Renginys organizuojamas kas dvejus metus dėl komercinių automobilių rinkos ypatumų – nauji modeliai šiame segmente pasirodo ne taip dažnai, kaip lengvieji automobiliai, komercinių automobilių gamyba bei inovacijų diegimas sektoriuje taip pat užtrunka.
Visgi pastarieji metai buvo ypač derlingi tiems, kas planuoja atnaujinti savo verslų automobilių parką. Iš viso šių metų Lietuvos komercinio automobilio rinkimuose bus bandoma dvylika skirtingų automobilių modelių, deleguotų aštuonių skirtingų gamintojų: „Citroen“, FIAT, „Iveco“, „Mercedes-Benz“, „Opel“, „Peugeot“, „Renault“, „Toyota“ ir „Volkswagen“. Iš deleguotų modelių – net keturi varomi vien tik elektra.
Kiekvieną automobilį detaliai įvertins rinkos profesionalų ir automobilių žurnalistų komisija, kuri bandydama komercinius automobilius, ieškodama geriausio kaštų ir kokybės santykio, vertindama kitus aspektus išrinks nugalėtojus. Automobiliai gali pretenduoti į šias nominacijas: „Metų furgonas“, „Metų Pick-up“, „Metų komercinis vienatūris“, „Ateities vizija“, „Metų alternatyva“, „Metų debiutas“.
Vertins atsinaujinusi komisija
Šiemet komisija rinkimus pasitinka ne tik atsinaujinusi, bet ir pagausėjusi: iki pat gegužės 6-osios, kai numatomas „Lietuvos komercinio automobilio 2022“ rinkimų finalas, visus automobilius bandys ir vertins 11-os narių žiuri.
Komisiją sudaro:
- Renaldas Gabartas, žurnalistas, techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ viešųjų ryšių vadovas;
- Laimonas Kamienas – UAB „Sadomaksa“ direktorius;
- Eimantas Kaškonas – VĮ „Lietuvos geležinkeliai“ transporto vadovas;
- Vitoldas Milius – žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius;
- Jurgis Paplaitis – žurnalistas, „Delfi“ bendraautorius;
- Artūras Pakėnas – žurnalistas, vairavimo instruktorius;
- Valdas Stanislovaitis – UAB „Sixt Lietuva“ pardavimų vadovas;
- Antanas Šimelis – UAB „Ad Rem Transport“ direktorius;
- Viktoras Šinkariovas – UAB „BLS“ transporto vadovas Baltijos šalims;
- Valdas Valiukevičius – žurnalistas, „Auto Bild Lietuva“ bendradarbis;
- Valdas J. Vilūnas – žurnalistas, TV laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas.
Laukia išsamūs bandymai
Rinkimuose dalyvausiantys modeliai bus vertinami ne tik žvalgantis į lenteles, leidžiančias susidaryti įspūdį apie modelio išlaikymo kaštus bei kainos ir kokybės santykį. Kiekvieno automobilio laukia ir bandymų poligonas, kuriame patikrinama, ar patogi vairuotojo darbo vieta, ar tinkamai veikia įdiegtos saugos sistemos bei važiavimo pagalbininkai.
Šiemet „Lietuvos komercinio automobilio 2022“ bandymų stovykla įsikurs Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) autodrome, kur įrengta trasa, yra slidžių dangų poligonai, leidžiantys imituoti sudėtingas eismo sąlygas. VAVM autodromas tokio tipo bandymams naudojamas ne pirmą kartą – jau tapo tradicija, kad jame rengiami ir Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojami „Metų automobilio“ testai.
Komisijos nariai gaus galimybę pasinaudoti ir technine VAVM baze: čia esančiose dirbtuvėse jie galės nuodugniai susipažinti su komerciniuose automobiliuose naudojamais techniniais sprendimais bei savybėmis.
„Lietuvos komercinio automobilio 2022“ rinkimų finalas numatytas gegužės 6 d.