„Labiausiai nudžiugintų finišas“, – taip Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo pradžios renginyje pasakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Per parą – 27 tūkst. mašinų
Jau suskaičiuota, kad per darbo dieną vakarinio aplinkkelio III etapo atkarpa pravažiuos apie 27 tūkst. transporto priemonių. Tad tai spręs ne tik susisiekimo problemas sostinėje, bet ir ekologines. „Reikia sumažinti transporto priemonių, ypač krovininių, važiavimą per miesto centrą. Prieš keletą metų buvo paskaičiuota, kad vien Geležinio Vilko gatve per parą pravažiuoja 24 tūkst. transporto priemonių. Tai yra labai didelis skaičius. Mes šituo aplinkkeliu sprendžiame ir ekologines problemas, Vilniaus miestas turėtų būti švaresnis“, – kalbėjo premjeras Algirdas Butkevičius, taip pat prisidėjęs įkasant simbolinį kelio ženklą, žymintį, kada prasideda III aplinkkelio etapo statybos.
Tačiau pabaigos dar teks palaukti. Ilgai užtrukęs teismų maratonas, kurio metu „Latvijas tilti“ bandė užginčyti konkurso, kuriame net nedalyvavo, rezultatus, gerokai pavėlino darbų pradžią. Kaip anksčiau yra sakęs „Kauno tiltų“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius, jie tikėjosi aplinkkelio atkarpą pastatyti per laiką, į kurį įeis tik viena žiema, o dabar gavo dvi. Tad nuo orų itin priklausys darbų tempai.
Darbų apimtys – įspūdingos: 6 viadukai automobiliams, 1 pėstiesiems, bendras atkarpos ilgis – 5 kilometrai, bet kelininkams teks tiesti kur kas daugiau kelių. „6 eismo juostos, nuvažiavimai, sankryžos, tad objekto apimtis yra labai didelė – iš viso reikės iškasti daugiau kaip milijoną kubinių metrų grunto. Asfalto darbų įrengimo plotai dideli, vien vandens nuvedimo drenažui reikės pakloti 14 km vamzdžių“, – sakė A.Rusevičius.
Startuos nuo paruošiamųjų darbų
„Pradėsime nuo paruošiamųjų darbų – grunto kasimo, pamatų viadukams. Pasivyti prarastą laiką yra sunku, klimatinės sąlygos gali sutrukdyti greičiau padaryti tai, ką jau galėjome būti atlikę, bet tikiuosi jau 2016 metų pabaigoje turėti bent dalį funkcionuojančio aplinkkelio, o gal ir visą“, – pradedant III etapo statybas kalbėjo A.Rusevičius.
Pasivyti prarastą laiką yra sunku, klimatinės sąlygos gali sutrukdyti greičiau padaryti tai, ką jau galėjome būti atlikę, bet tikiuosi jau 2016 metų pabaigoje turėti bent dalį funkcionuojančio aplinkkelio, o gal ir visą, – sakė A.Rusevičius.
Šis aplinkkelis ne tik patrumpins kelią važiuojantiems iš Kauno pusės Ukmergės link ar atvirkščiai, bet ir gerokai sumažins spūstis sostinės centre, Geležinio Vilko gatvėje, žiede ties Edukologijos universitetu.
„Šito aplinkkelio reikia ne tik Vilniaus miestui, jo reikia visos Lietuvos gyventojams, nes Vilnius yra didžiulis transporto mazgas ir daugybė žmonių kasdien pravažiuoja pro Vilnių, juda Vilniuje ar važiuoja į Vilnių. Šiandien, deja, daugybė sunkiasvorio transporto, kuris galėtų aplenkti Vilnių ir greičiau pravažiuoti, neužkišti miesto, užstringa Geležinio Vilko gatvėje arba Laisvės prospekte. Tai visiškai nelogiška“, – kalbėjo Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Aplinkkelio III etapo atkarpoje pirmuosius darbus atliks beveik 150 darbininkų, dirbs 10 buldozerių, 20 ekskavatorių ir 150 sąvivarčių.
Tikisi baigti anksčiau
Pagal planą aplinkkelis turėtų būti baigtas 2017 metais, bet tikimasi darbus pagreitinti ir jau 2016-ųjų pabaigoje bent iš dalies turėti funkcionuojantį aplinkkelį. Skaičiuojama, kad investicijos į III etapą bus apie 89,692 mln. eurų, iš jų – 84,776 mln. – Europos Sąjungos lėšos, likusi dalis – savivaldybės.
Paskutinį sostinės aplinkkelio etapą kartu su „Kauno tiltais“ statys dar penkios bendrovės: „Fegda“, „Lemminkainen Lietuva“, „Eurovia Lietuva“, „Tiltuva“ ir „Axis Power“.
III vakarinio aplinkkelio etapas – tai 5,4 km ilgio kelio atkarpa nuo Ozo gatvės iki Ukmergės gatvės, kur aplinkkelis įsilies į kelią Vilnius–Panevėžys. Taip pat bus rekonstruota 110 kV orinė linija – 19,64 km elektros perdavimo linijų.
Pernai skaičiuota, kad per parą vakariniu aplinkkeliu važiuoja net 58 tūkst. automobilių, o automagistrale Vilnius–Kaunas – 26 tūkst.
Vilniaus vakarinis aplinkkelis pradėtas tiesti 2009 metais. Šiuo metu aplinkkeliu galima nuvažiuoti nuo Gariūnų tilto iki Pilaitės prospekto ir Ozo gatvės. Iš pradžių planuota, kad visas aplinkkelis bus pastatytas iki 2012 metų, bet dėl teisinių ir ekonominių priežasčių viskas užsitęsė gerokai ilgiau.