Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Statoil Eko Žygio 2015“ taupiausiųjų dešimtuke – net trys „Peugeot“

Šeštadienį Pietryčių Lietuvos keliais vyko ekonomiškumo varžybos – „Statoil Eko Žygis 2015“. Elektrėnų pašonėje esančioje „Statoil“ degalinėje startavo ir apsukę 310 kilometrų ilgio maršrutą čia pat finišavo 27 ekipažai.
Renginio akimirka
Renginio akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Prie šių varžybų prisijungė ir GAZAS.LT žurnalistas Tomas Markelevičius, kuris kartu su UAB „Autovici“ Naudotų automobilių pardavimo vadovu Kipru Budginu žygiui pasirinko „Peugeot 2008“ modelį.

Pasirinktas automobilis išvysto 92 arklio galias, o po jo variklio gaubtu slypi „Euro 5“ standartus atitinkantis 1,6 litro dyzelinis agregatas, komponuojamas su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Žygio pradžia nuteikė optimistiškai, mat važiuojant kalnuotais keliais pavyko išnaudoti automobilio inerciją siekiant kuo geresnių ekonomiškumo rezultatų. Lygiose atkarpose buvo galima važiuoti ir lėčiau, tačiau ieškoti taupumo kardinaliais būdais neleido laiko norma, kuri buvo skirta įveikti į tris sekcijas padalintą maršrutą.

Beieškant taupiausio režimo tose vietose, kur greičiau važiuoti nėra galimybių, pastebėjome, kad itin ekonomiškai degalai naudojami važiuojant ketvirta pavara 53-58 km/val. greičiu. Tuomet variklio sūkiai siekia maždaug 1,5 tūkst. apsisukimų per minutę. Vietose, kur galima važiuoti kiek greičiau, tokius pačius sūkius išlaikėme ir penktąja pavara. Taktika pasiteisino.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Pirmoje žygio dalyje teko įveikti ir žvyruoto kelio atkarpą. Čia itin didelį taupumą teko pamiršti, nes nelygiame kelyje praktiškai nebuvo sąlygų riedėti įjungta pavara.

Kiek lengviau atsikvėpėme tuomet, kai vėl po ratais pajutome asfaltą. Šturmano poziciją užėmęs Kipras Budginas nuolat perskaičiuodavo laiko normos bei atstumo likutį bei informuodavo, kokiu vidutiniu greičiu turime važiuoti, kad į laiko kontrolės postą atvyktume laiku.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Už ankstesnį atvažiavimą į tarpinį finišą teisėjai baudų neskyrė, tačiau pamanėme – važiuodami greičiau tik sunaudosime daugiau degalų.

Po pirmosios sekcijos, kurios metu įveikta daugiau kaip trečdalis visos distancijos, mūsų degalų sąnaudos siekė 3,7 litro šimtui kilometrų. Kiek vėliau, tęsiant žygį, sąnaudas pavyko sumažinti dar 0,1 litro.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Degalų sąnaudos buvo matuojamos pripilant degalų bakus pilnai prieš varžybas ir vėl užpildant juos finiše. Į mūsų vairuotą „Peugeot 2008“ po žygio tilpo 12,22 litro degalų. Tai reiškia, kad pagal organizatorių vertinimą vidutinės sąnaudos važiuojant įvairiais keliais ir skirtingu tempu siekia 3,93 litro šimtui kilometrų.

Galiausiai finišavus paaiškėjo, kad toks rezultatas mūsų ekipažui lėmė aštuntą poziciją bendroje įskaitoje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Mes labiau linkę tikėti „Peugeot 2008“ kompiuterio apskaičiuotomis sąnaudomis – 3,6 litro šimtui kilometrų. Tokią prielaidą darome dėl degalų užpylimo tvarkos starte. Organizatoriai dar prieš varžybas nurodė, kad į bakus turi tilpti ne mažiau 10 litrų degalų, kuriuos įpils teisėjas.

Į mūsų „Peugeot“ apytuštį baką tuo metu tilpo net kelios dešimtys litrų, tad nenuostabu, kad pilant daugiau degalų vyko intensyvesnis putojimas ir degalų pistoletas „atšovė“ anksčiau, nei pilant tik 10 litrų. Pamoka kitam eko žygiui, kad į degalų užpylimo zoną reikia atvažiuoti beveik sklidinu baku ir pilti tiek, kiek minimaliai reikalauja regalamentas.

Net ir su tokiais degalų užpylimo niuansais mums su „Peugeot 2008“ pavyko pakliūti į ekonomiškiausių automobilių dešimtuką, o dar labiau nudžiugino kiti mūsų komandos nariai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Pirmąsias dvi absoliučios įskaitos vietas laimėjo ekipažai, vairavę kiek mažesnius „Peugeot 208“ automobilius.

Pirmąją vietą iškovojęs Artūro Žuko ir Ryčio Turčino duetas šimtui kilometrų sunaudojo vos 3,33 litro degalų. Analogišku automobiliu važiavusio Vitalijaus Eidimto ir Renatos Odinienės tandemo rezultatas – 3,44 litro šimtui kilometrų.

„Peugeot 208“ modelius vairavę lyderiai aplenkė trečioje vietoje finišavusį Ažuolą Žadeiką su Rita Sabaite, kurie žygyje dalyvavo to paties segemento automobiliu „Renault Clio“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais