„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Statyk ir važiuok“ aikštelės atsipirks pasiekus bent 50 proc. užimtumą

Paskutinis liepos pirmadienis – diena, kuomet Vilniuje pradeda veikti inovatyvi sistema „Park & Ride“ (liet. „Statyk ir važiuok“). Jos principas – nuosavu automobiliu iki „Statyk ir važiuok“ aikštelės atvykęs vairuotojas už jo stovėjimą visą parą sumoka 2 eurus, o už tą pačią kainą dar gauna ir viešojo transporto bilietą, galiojantį tiek pat laiko.
Remigijus Šimašius
„Statyk ir važiuok“ aikštelės pristatymas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Anksčiau 15min jau rašė, kad tokios aikštelės gali būti išsigelbėjimas iš Vilniaus rajonų atvykstantiems gyventojams, tačiau jos turėtų būti įrengtos miesto pakraščiuose. Pirmosios trys „Statyk ir važiuok“ projekto aikštelės įrengtos kone miesto centre – viena Žvėryne, viena Šeškinėje ir viena ant Šeškinės ir Pašilaičių ribos, tad vairuotojams, norintiems jas pasiekti, rudenį bei žiemą piko metu jau teks pastovėti spūstyse.

Aikštelės Ukmergės g. atidarymo metu Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius pripažino, kad ši sistema nebus aktuali visiems vilniečiams, tačiau dalis jų privalumais pasinaudos.

„Ne Vilnius pirmas sugalvojo tokią sistemą, tad ji jau išbandyta ir naudinga. Daliai vilniečių aktuali problema – aukštos stovėjimo kainos senamiestyje ir vietų trūkumas. Be to, viešasis transportas piko metu dėl A juostų juda dar greičiau nei automobilis, tad jį apsimokės palikti čia. Ši aikštelė įrengta šalia dviejų pagrindinių gatvių (Ukmergės ir Ozo g.), pro čia pravažiuoja daug transporto, o autobusų stotelė – vos už 20 metrų. Šioje vietoje aikštelė labai reikalinga“, – kalbėjo R. Šimašius.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Park & Ride“ aikštelės pristatymas
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Park & Ride“ aikštelės pristatymas

Vis tik jis pripažino, kad idealios „Statyk ir važiuok“ tipo aikštelių vietos – ten, kur yra paskutinė greitojo autobuso stotelė, o nė viena iš pirmadienį atidarytų trijų tokia nėra.

Meras pridūrė, kad kalbos apie nešvarų viešajį transportą greitai baigsis ir kad jis pats gali drąsiai kviesti žmones sėsti į autobusus. Vilniaus sostinė jau greitai sulauks atnaujinimo – planuojama gatves papildyti 150 naujų autobusų.

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ laikinai einantis direktoriaus pareigas Vaidotas Meškauskas teigė, kad vienos aikštelės išlaikymas per mėnesį kainuoja apie 2 tūkstančius eurų, o pasiekus bent 50 proc. jų užpildymą, jis turėtų atsipirkti. Jų įrengimas nebuvo brangus, nes visi plotai priklausė savivaldybei, o juose jau buvo paklotas asfaltas.

Pirmadienį buvo atidarytos aikštelės Ukmergės g. prie „Senukų“ prekybos centro, Žvėryne prie viešojo transporto apsisukimo ir Kalvarijų g., prie „Siemens“ arenos. Planuojama, kad šiemet ir kitąmet mieste atsiras „Statyk ir važiuok“ aikštelės Antakalnyje prie žiedinės sankryžos, kuri bus patogi atvažiuojantiems nuo Nemenčinės, o vėliau – Molėtų, Kauno ir Minsko kryptimis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs