„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Žalios rodyklės grįš ne visur: kas dar galėtų sumažinti spūstis?

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau nemažoje dalyje sankryžų reguliavimas nebebus keičiamas – jose jau sumontuoti šviesoforai su papildomomis sekcijomis. Draudikai pastebi įdomią tendenciją – piko metu prie naujais šviesoforais reguliuojamų sankryžų driekiasi ilgos laukiančių automobilių eilės net ir tuomet, kai važiuoti yra leidžiama, rašoma pranešime.
Temos: 2 Šviesoforas Eismas

„Gavę signalų iš klientų, stebėjome eismo judėjimą keliose naujais šviesoforais reguliuojamose Vilniaus sankryžose. Situacija nustebino. Degant papildomai šviesoforo sekcijai su rodykle į dešinę trikdžių nėra – vairuotojai tvarkingai suka į dešinę.

Tačiau sekcijai išsijungus ir užsidegus pagrindiniam žaliam signalui be jokių rodyklių, dalis norinčių sukti į dešinę vairuotojų sustoja ir vėl kantriai laukia papildomos sekcijos signalo. Tuo tarpu pagal kelių eismo taisykles (KET) jie galėtų judėti, praleidę pėsčiuosius ir dviratininkus“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

TAIP PAT SKAITYKITE: Vairuotojai klysta „lygioje vietoje“: sukdami į dešinę važiuoja per raudoną, stoja degant žaliai

Pasak jo, tokiu būdu piko metu didmiesčių sankryžose susiformuoja spūstys, nors jas sumažinti galėtų patys vairuotojai, tvarkingai judėdami leistinomis kryptimis.

A.Žiukelio nuomone, tai rodo, kad naujoviški reguliavimo metodai sankryžose įvesti pakankamai skubotai, vairuotojams deramai nespėjus su jais susipažinti.

„Kelerius metus ruošiantis atsisakyti lentelių su žaliomis rodyklėmis, buvo galima iš anksto plačiai informuoti eismo dalyvius apie naujus reguliavimo būdus. Šviesoforų deriniai, lanksčiau reguliuojantys dešinįjį posūkį, įsigaliojo tik nuo lapkričio 1-osios, o įrenginėjami tik dabar – natūralu, kad dalis vairuotojų dar nespėjo susipažinti su šiuo reguliavimo metodu ir priprasti prie pokyčių.

Kita vertus, tai taip pat rodo, kad dalis vairuotojų yra kiek primiršę KET – visiems eismo dalyviams būtų naudinga periodiškai susipažinti su naujienomis ir prisiminti tai, kas pamiršta“, – sako BTA ekspertas.

Susisiekimo ministerijai atnaujinus KET ir Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, nuo lapkričio mėnesio Lietuvoje vietoje šviesoforų, turinčių lenteles su žalia rodykle, pradėti įrengti šviesoforai su papildoma sekcija į dešinę. Tokiais šviesoforais reguliuojamose sankryžose vairuotojams sukti į dešinę leidžiama trimis atvejais: degant žaliam signalui be rodyklių su išjungta papildoma sekcija (reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus), degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija ir degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.

Susisiekimo ministerija naująjį reguliavimą motyvavo eismo kitimo tendencijomis ir sparčiai diegiamu jutikliniu šviesoforų valdymu. Analogiškais motyvais aiškintas ir lentelių su žaliomis rodyklėmis atsisakymas sankryžose.

Kaip atskleidė BTA užsakymu „Spinter tyrimų“ spalį atlikta reprezentatyvi apklausa, 57 proc. vairuotojų spėjo, kad žalių rodyklių lentelių atsisakymas padidins spūstis, 53 proc. – jog šis sprendimas sulėtins eismą. Priešingai manančių tebuvo atitinkamai 7 proc. ir 2 procentai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs