Streiką organizavę pavėžėtojai „Taxify“ sistemą užvertė melagingais užsakymais

Nusprendę streikuoti ir taip priversti pavėžėjimo platformas „Uber“ ir „Taxify“ padidinti kainas, pavėžėtojai ketvirtadienį pradėjo protesto akciją. Netrukus po jos pradžios 15min redakciją pasiekė ne vienas skundas apie blokuojamus „Taxify“ vartotojus.
Mobiliosios programėlės / „Taxify“
Mobiliosios programėlės / „Taxify“

„Bandžiau išsikviesti automobilį, vairuotojas pradėjo kelionę ir net nevažiavo pas mane. Aš jiems („Taxify“ – red.) apie tai pranešiau, o dabar žiūriu, jog esu užblokuotas“, – pasakojo su redakcija susisiekęs skaitytojas.

15min skaitytojo nuotr./"Taxify" sistemos užblokuotas vartotojas
15min skaitytojo nuotr./"Taxify" sistemos užblokuotas vartotojas

Dar vienas 15min parašęs skaitytojas pasakojo, kad ketvirtadienį „Taxify“ platformoje pradėti „masiškai blokuoti klientai, tuo pačiu – ir vairuotojai“.

Neprisidėjusiems – fiktyvūs užsakymai

„Taxify“ atstovai aiškina, kad blokuoti vartotojai – ne atsakas į streiką, o melagingų užsakymų bangą pateikusių vartotojų paskyrų laikinas stabdymas. Andrius Pacevičius, „Taxify“ platformos vadovas Lietuvoje, neslėpė, kad būtent tokių veiksmų imtis pažadėjo streiko organizatoriai.

„Mano nuomone tai ne streikas, o sabotažas. Ne kartą pabrėžėme, kad Taxify“ gerbia savo partnerių teisę išreikšti pilietinę poziciją ir nevažiuoti tą dieną vežti keleivių. O po to pasigirdo kalbos, kad visi prisipirks SIM kortelių ir ketvirtadienį pateikinės fiktyvius iškvietimus. Čia yra nesąžininga taktika kitų vairuotojų, kurie galbūt nenori dalyvauti akcijoje, galbūt apie ją nežino, o galbūt yra patenkinti darbu, atžvilgiu. Ir tie žmonės verčiami važiuoti į netikrus užsakymus, gaišti laiką, deginti degalus“, – kalbėjo A.Pacevičius.

15min skaitytojo nuotr./Raginimas pateikti melagingą užsakymą pavėžėtojui
15min skaitytojo nuotr./Raginimas pateikti melagingą užsakymą pavėžėtojui
15min skaitytojo nuotr./Pavėžėtojai ragina pateikti melagingus užsakymus ir juos atšaukti
15min skaitytojo nuotr./Pavėžėtojai ragina pateikti melagingus užsakymus ir juos atšaukti

15min pasiekė ir ne viena nuotrauka liudijanti, kad pavėžėtojai ketvirtadienį ragino vieni kitus pateikti tariamus užsakymus, vėliau, vairuotojui atvykus į vietą, juos atšaukti. Netrukus prasidėjo ir pranešimai apie užblokuotas paskyras.

Sistema neatitikimus mato automatiškai

„Taxify“ platformos vadovas Lietuvoje, paaiškino, kad vartotojai pavėžėjimo platformos sistemoje blokuojami automatiškai tuomet, kai sistemos algoritmai pamato neatitikimus. Vienas tokių neatitikimų – kai tame pačiame telefono aparate naudojamos kelios skirtingos SIM kortelės ir užsakymai pateikiami, o vėliau atšaukiami.

„Ir pačiam teko matyti atvejus, kai vienu metu ateina kokių 12 iškvietimų į tą pačią gatvę tuo pat metu. Akivaizdu, kad tokie atvejai įtartini, todėl sistema tokius „pagauna“, – aiškino A.Pacevičius. – Tokiais atvejais blokuojamas pats aparatas.“

Bendrovės nuotr./Andrius Pacevičius, „Taxify“ vadovas Lietuvoje
Bendrovės nuotr./Andrius Pacevičius, „Taxify“ vadovas Lietuvoje

Pašnekovas pasakojo, kad sistemos sukurtos taip, kad identifikuotų įtartinus atvejus, mat „Taxify“ platforma veikia daugiau nei 20-yje pasaulio šalių, kuriose skirtinga kultūrinė ir kriminalinė situacija.

„Pavyzdžiui, Afrikoje turime bėdą, kad žmonės naudoja išankstinio apmokėjimo korteles, išsikviečia vairuotoją ir jį paprasčiausiai apiplėšia. Tad mūsų sistemos sureguliuotos taip, kad sistemos greitai „pastebėtų“ tokius neatitikimus“, – sakė „Taxify“ vadovas Lietuvoje.

Jis teigė, kad ypatingai streiko dienai „Taxify“ sistema nebuvo ruošiama ar pertvarkoma, tačiau pasakojo, kad tam, kad būtų išvengta nesusipratimų, kai sistema suklysta ir blogai identifikuoja kažkokį pažeidimą, darbuotojai dažniau peržiūri naujausius duomenis.

Keleiviai pajusti neturėjo

A.Pacevičius tikino, kad keleiviai protesto akcijos pajusti neturėjo.

„Kai lyginame su praėjusios savaitės ketvirtadieniui, šiandien kelionių kiekis, vairuotojų skaičius ir jų pradirbamų valandų skaičius yra didesnis nei savaitę prieš tai. Keleiviai nepajuto – atvykimo laikas trumpas, mašinų yra“, – tikino „Taxify“ platformos Lietuvoje vadovas.

Tiesa, jis pasakojo, kad ketvirtadienį mėginta skaičiuoti ir tai, kiek išaugo fiktyvių užsakymų skaičius. Pasak A.Pacevičiaus, nuo vidurdienio iki 15 val. popiet, melagingų iškvietimų skaičius buvo išaugęs trečdaliu. Visgi skaičiuojant fiktyvius užsakymus nuo bendro užsakymų skaičiaus, šie sudaro apie 0,5 proc.

„Mes žinojome apie taktiką, kad vairuotojai pateikinės melagingus užsakymus ir iš karto perspėjome, kad tokio dalyko netoleruosime. Mūsų supratimu – tai negarbinga. Niekas nei susitikimą inicijavo, nei ką – gavome vieną laišką ir tiek. Aš įsivaizduoju, kad konstruktyvi diskusija kitaip vyksta“, – kalbėjo A.Pacevičius.

Reikalauja didinti kainas

15min primena, kad pavėžėtojai nusprendė organizuoti streiką, mat yra nepatenkinti „Taxify“ ir „Uber“ kainomis.

„Šiandien pavėžėtojų teikiamų paslaugų kainos Lietuvoje – tiesiog juokingos. Taksistai už kilometrą ima po 0,5-0,6 euro, o „Uber“ ir „Taxify“ nustatę 0,33 euro už kilometrą kainą. Paslaugas juk teikia vairuotojai, ne platformos, kurios yra tik tarpinininkės. Bet niekas nekreipia dėmesio į tai, ko nori vairuotojai“, – pasakojo vienas protesto akcijos organizatorių Jonas.

Pasak jo, skiriasi net Latvijos ir Estijos bazinės kelionės kainos – pastarosios šiose šalyse didesnės.

„Mitas, kad kelionės kainą nustato vairuotojas. Jis tam apskritai neturi jokios įtakos – piktinosi pašnekovas. – Net klientai juokiasi, kaip įmanoma išgyventi vežant tokiomis kainomis.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis