Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Suabejojo gatvių remonto ilgaamžiškumu Kaune: kodėl taip greitai atsiranda įtrūkimai?

Vienas kaunietis pastebėjo, kad prieš keletą metų Šilainiuose atlikti kelio remonto darbai – nekokybiški. Labiausiai defektai jaučiami važiuojant virš Žemaičių pl. besidriekiančiu viaduku Baltų pr. „Investuoti dideli pinigai, tad norėtųsi, kad kelio danga tarnautų kuo ilgiau“, – teigė Algis. Kauno valdžia tikina, kad per metus pasitaiko vos vienas ar du atvejai, kai prireikia taisyti defektus.
Ant viaduko Kaune atsiradę įtrūkimai
Ant viaduko Kaune atsiradę įtrūkimai / Skaitytojo nuotr.

Anot į 15min redakciją besikreipusio kauniečio Algio (vardas pakeistas), įtrūkimų, įdubimų ir kitokių trūkumų Šilainių keliuose, kurie 2015 metais buvo remontuoti karšto regeneravimo būdu, netrūksta. Tačiau labiausiai jie pastebimi važiuojant virš Žemaičių plento besidriekiančiu viaduku Baltų prospekte.

Skaitytojo nuotr./Ant viaduko Kaune atsiradę įtrūkimai
Skaitytojo nuotr./Ant viaduko Kaune atsiradę įtrūkimai

„Kelio darbų defektai ten – nemenki. Važiuojant tam tikromis eismo juostomis, jaučiasi stiprus smūgis į važiuoklę, nes kelias stipriai įtrūkęs, o vietomis ir labai giliai įdubęs. Gal tai susiję ir su fizikos dėsniais, bet, mano žiniomis, teisės aktuose kelio darbams yra nustatytas garantinis terminas, kuris šiuo atveju dar turėtų galioti. Tad Kauno miesto savivaldybė turėtų pasinaudoti savo teise kreiptis į darbus atlikusius rangovus ir reikalauti trūkumus ištaisyti per garantinį terminą, ypač kai buvo atliktas ne šiaip duobių taisymas, o išklota visiškai nauja kelio danga“, – nuomonę išsakė kaunietis.

Kitur trūkumus ištaisė

Pasak jo, tokie trūkumų šalinimo darbai buvo atlikti ir kitose Kauno miesto gatvėse, kurios buvo taisomos karšto regeneravimo būdu (aparatu „Remix“). Pavyzdžiui, Jonavos gatvėje, Karaliaus Mindaugo prospekte, Tunelio gatvėje.

Skaitytojo nuotr./Ant viaduko Kaune atsiradę įtrūkimai
Skaitytojo nuotr./Ant viaduko Kaune atsiradę įtrūkimai

„Tad įdomu, ar Šilainiuose nebuvo atlikta tokia pati apžiūra, kaip minėtose gatvėse? – klausimą iškėlė Algis. – Šiaip kitose vietose Šilainiuose, kur buvo nutiesta nauja kelio danga karšto regeneravimo būdu, nors ir matomi kai kurie trūkumai, jie nėra jaučiami. Tad kaip ir nekyla didesnių problemų. Nors po tokio trumpo laikotarpio, kai buvo investuoti dideli pinigai, norėtųsi, kad gatvės būtų nemokamai sutaisytos bent jau garantinio laikotarpio metu ir kelio danga tarnautų kuo ilgiau.“

Įtrūkiai pavojaus nekelia

Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio teigimu, nauja danga Baltų pr. klota prieš keletą metų. Asfaltbetonio sluoksnis buvo paklotas ir ant viaduko deformacinių siūlių, kurių paskirtis – „sugerti“ dėl temperatūros pokyčių, eismo apkrovos ir kitų priežasčių atsirandančius judėjimus. Būtent šiose viaduko vietose, kur įrengtos deformacinės siūlės, ir atsirado viršutinės dangos įtrūkiai, kurie, A.Pakalniškio įsitikinimu, nekelia jokio pavojaus eismo dalyviams.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Aloyzas Pakalniškis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Aloyzas Pakalniškis

„Kiekvienais metais Kelių ir transporto tyrimo institutas vykdo tiltų priežiūrą ir teikia ataskaitas savivaldybei apie tiltų būklę. Tuomet mes priimame sprendimą ir planuojame vieno ar kito tilto tvarkymo darbus. Baltų prospekto viaduko būklė tikrai nėra avarinė, įtrūkiai nekelia jokio pavojaus eismo dalyviams. Ateityje šį viaduką taip pat planuojame kapitališkai sutvarkyti. Kada? Kai sulauksime instituto išvadų, kad viaduką reikia tvarkyti“, – paaiškino A.Pakalniškis.

Defektus taiso vos kartą ar du per metus

Paklaustas, ar Kauno miesto savivaldybė yra patenkinta kelių remontus Kaune atliekančių rangovų darbų kokybe, Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas atsakė „taip“. Anot jo, per metus pasitaiko vos vienas ar du atvejai, kai rangovai yra priversti taisyti atsiradusius trūkumus.

Skaitytojo nuotr./Ant viaduko Kaune atsiradę įtrūkimai
Skaitytojo nuotr./Ant viaduko Kaune atsiradę įtrūkimai

„Kokia garantija dažniausiai suteikiama asfaltavimo darbams? Priklauso nuo darbų rūšies: priežiūros darbams (ne avarinės išdaužos) – vieneri metai, paprastojo remonto darbams – penkeri metai. Rekonstrukcijos ir kapitalinio remonto darbų sutartyse nurodoma rangovo pasiūlyme pateikto papildomo garantinio termino ir privalomo garantinio termino (penkeri metai) suma, paslėptiems statinio elementams (konstrukcijų, vamzdynų ir kt.) – 10-ies metų terminas, o jeigu buvo nustatyta šiuose elementuose tyčia paslėptų defektų – 20-ies metų garantinis laikotarpis.

Per garantinį laikotarpį bet kokie pagal sutartį atliktų darbų trūkumai, brokas ar neatitikimas nustatytoms sutarties sąlygoms yra nedelsiant šalinami rangovo rizika ir lėšomis. Jei rangovas per nustatytą terminą jų nepašalina, tai tokius trūkumus, broką ar neatitikimus rangovo lėšomis šalina savivaldybės paskirtas kitas rangovas“, – informaciją pateikė A.Pakalniškis.

Anot jo, nepasibaigus garantiniam terminui koreguoti prireikia vos 1 proc. mieste atliekamų kelių remonto darbų. Trūkumus rangovai taiso noriai. Dažniausia defektus lemianti priežastis – netinkamas asfaltbetonio mišinys.

„Jei garantinis terminas būna pasibaigęs, vadinasi, tų darbų galiojimas (kaip ir prekės) būna pasibaigęs. Jei trūkumai atsiranda pasibaigus garantiniam terminui, darbai atliekami iš naujo, o ne bandoma tvarkyti defektus“, – patikino Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?