„Subaru Levorg“: yra kuo išsiskirti, bet nėra galimybių rinktis

„Ne, šis automobilis yra skirtas tik Japonijos rinkai ir Europoje jo nebus“ – tai išgirdo į 2013 metų Tokijo automobilių parodą iš Europos atvykę „Subaru“ atstovai. Praėjus porai metų, pirmieji „Subaru Levorg“ pasiekė Lietuvos rinką. Beveik tuo pačiu metu šie automobiliai Švedijoje buvo pristatyti Lietuvos žurnalistams.
„Subaru Levorg“
„Subaru Levorg“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.
Temos: 1 Subaru

Skelbiama, kad Europos rinką naujasis universalas pasiekė, atsižvelgus į didelę sėkmę namų rinkoje ir susidomėjimą Europoje. Ar šis susidomėjimas yra tik susižavėjimas, ar sėkmės istorijos pranašas?

Patraukliai savitos išvaizdos universalas keistu pavadinimu „Subaru“ gamoje užima visiškai naują vietą, įsiterpdamas tarp kompaktinio „Impreza“ ir vidutinės klasės „Legacy“. 

Rinkodarininkai nusprendė jam duoti keistą pavadinimą, kuris gali asocijuotis su kiborgu arba, liaudiškai tariant, „ožių lupimo“ garsu. Tačiau gamintojai deklaruoja, kad „Levorg“ pavadinimas gimė, įkvėptas visai kitų motyvų. Japonai savo naujadarą aiškina sukūrę iš trijų žodžių: „Legacy, Touring ir Revolution“.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Subaru Levorg“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Subaru Levorg“

Visiškai naujas automobilis buvo sukurtas, pasitelkiant fantastiško sedano „Subaru WRX“ komponentus. Tiesą pasakius, „Levorg“ yra WRX versija su universalo kėbulu, mažesnės galios varikliu ir automatine transmisija. Japonai sukūrė sportišką universalą, kuris siekia „Subaru“ pelnyti naujų klientų palankumą. Tai galėtų būti sportiškus hečbekus „išaugę“ vairuotojai arba žmonės, kuriems dabartinis „Legacy“ atrodo pernelyg didelis.

Nesunku pastebėti, kad Europoje „Levorg“ neturi daug artimų konkurentų. O pavažinėjus šiuo automobiliu tampa akivaizdu, kad visi galimi varžovai, siūlomi su panašia įranga, nesiūlo to, ką suteikia naujasis „Subaru“.

Stokholmo apylinkėse surengtas „Levorg“ pristatymas leido deramai įvertinti šio universalo galimybes. Parengta bandymų trasa driekėsi vingiuotais užmiesčio keliais, o pasivažinėjimą vainikavo speciali programa uždaroje mokymų trasoje. Čia buvo suteikta neeilinė galimybė atsiskleisti fantastiškoms automobilio sukibimo su keliu galimybėms. Iš WRX modelio „pasiskolinta“ pakaba, visų ratų pavara, puikus svorio paskirstymas ir „Continental ContiSportContact 5“ padangos sukūrė neįtikėtinai harmoningą ir provokacijoms atsparų derinį. Kaip ir kiti dabartiniai „Subaru“, „Levorg“ turi polinkį posūkiuose „stumti“ priekinius ratus. Toks pasukamumo balansas aukoja automobilio sportiškumą, bet suteikia saugesnę ir labiau nuspėjamą kontrolę.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Subaru Levorg“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Subaru Levorg“

Pilant lietui, instruktoriai liepia atlikti iš pažiūros nutrūktgalviškus pratimus. Reikalauja, neatleidžiant akceleratoriaus, leistis nuo stačios kalvos ir nerti į netaisyklingos konfigūracijos posūkį. Manevro pabaigoje automobilio greitis siekia apie 120 km/val., tačiau ne iš pirmo karto pavyksta patikėti, kad automobilio ratai išlaikys sukibimą su asfaltu.

Bet jie išlaiko. „Levorg“ pranoksta lūkesčius, todėl visus kitus pratimus atlieku gerokai viršydamas instruktorių rekomenduojamą greitį ir tai nesukelia jokių problemų nei man, nei automobiliui.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Subaru Levorg“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Subaru Levorg“

Šioje situacijoje trūksta tik vieno dalyko – galingojo WRX variklio ir mechaninės transmisijos. Nes „Levorg“ siūlomi tik su 1,6 litro turbobenzininiu varikliu ir tik su bepakope automatine (CVT) transmisija. Naujieji varikliai – opoziciniai, arba „boxer“ tipo, kaip ir visi kiti „Subaru“ jėgos agregatai. Jie pasiekia 170 AG ir 250 Nm, todėl savo charakteristikomis prilygsta seniesiems, 2,5 litro tūrio benzininiams varikliams. Su viena išlyga – senieji varikliai buvo gerokai taupesni. Net nuosaikaus važiavimo režimas neleido naujojo variklio degalų sąnaudų sumažinti žemiau 8,5 l/100 km. Ir tai – užmiestyje...

Naujasis motoras yra pakankamai galingas, nors ir neįstengia sukurti sukibimo ribas peržengiančių perkrovų. Automobilio greitėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka 8,9 sekundės, tačiau bepakopė transmisija sukuria tąsaus, lyg ant gumos tempiamo, greitėjimo pojūtį. „Subaru“ atstovai tvirtina, kad dėl to labiausiai nerimauja europiečiai. Todėl specialiai jiems, iki galo įspaudus akceleratorių, pavarų dėžė imituoja pavarų perjungimą. Norite efekto? – Imkite efektąǃ Japonams ir amerikiečiams tai nekliuvo, todėl jų rinkoms skirtos transmisijos apsieina be tokių triukų.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Subaru Levorg“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Subaru Levorg“

Kaip galima numanyti, „Levorg“ yra praktiškas, gerai įrengtas automobilis. Jo bagažinės talpa siekia 522 litrus, salonas yra erdvus penkiems suaugusiems žmonėms, gamintojai šįkart nepašykštėjo geresnių apdailos medžiagų. Komplimentų nusipelno ir garso izoliacija. Bazinėje įrangoje yra tokie elementai, kaip beraktė rakinimo sistema, galinio vaizdo kamera, lietaus jutiklis, garso aparatūra su „Bluetooth“ jungtimi, dviejų zonų automatinė klimato kondicionavimo sistema ir kita įranga. 

Verta paminėti aklųjų zonų stebėjimo įrangą ir atbulinės eigos stebėjimo įrangą, kuri stebėtinai tiksliai ir plačiu kampu „pastebi“ atvažiuojančius automobilius ir net ateinančius pėsčiuosius. Toks „Levorg“ kainuoja ne taip mažai – 26 490 eurus. Tačiau, vertinant įrangą, net „Škoda“ siūloma alternatyva yra brangesnė. Be to, reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad naujojo „Subaru“ universalo gabaritai netgi viršija Lietuvoje fantastiško populiarumo sulaukusio, ketvirtosios kartos „Legacy“ gabaritus. Taigi, tai yra visai nemenkas, praktiškas ir gerai įrengtas automobilis su visų ratų pavara ir sportišku charakteriu. Bene didžiausi „Levorg“ trūkumai – minimali versijų įvairovė ir didokos degalų sąnaudos. Na taip, dar galima prisiminti nemenkus „Subaru“ priežiūros įkainius. Tačiau šis automobilis turi kuo išsiskirti iš minios ir palieka gerą įspūdį. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Subaru Levorg“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Subaru Levorg“

Šiais metais „Subaru“ atstovai su „Levorg“ nesieja didelių lūkesčių: viską riboja nedidelės kvotos. Be to, importuotojai dar nežino galimos šio automobilio paklausos. Juos įkvepia faktas, kad, dar negavus pirmųjų automobilių, Baltijos šalyse jau buvo užsakyta 50 „Levorg“. Tai rodo, kad pataikyta į potencialią rinkos nišą.

Ieškant artimiausio šio modelio varžovo, akys krypsta ir į „Škoda Octavia Scout“, ir į „Volvo V60“. Abu jie panašaus dydžio, tačiau atstovauja skirtingus rinkos luomus. „Subaru“ užėmė vietą tarp jų abiejų. Ir turi kuo išsiskirti.

Bandyto „Subaru Levorg“ techniniai duomenys

Variklis

4 cil. opozicinis, 1 599 cm3 su turbina

Pavarų dėžė

Bepakopė automatinė

Transmisija

Visi varomi ratai

Galia

170 AG prie 4 800 – 5 600 aps./min.

Sukimo momentas

250 prie 1 800 – 4 800 aps./min.

0-100 km/val.

8,9 sek.

Maks. greitis

210 km/val.

Vidutinės degalų sąnaudos

6,9 l/100 km

CO2 emisija

159 g/km

Ilgis/plotis/aukštis

4 690/1 780/1 465 mm

Ratų bazė

2 650 mm

Tuščio automobilio masė

kg

Maksimali leistina masė

2 020 kg

Bagažinės talpa

522 l

Kaina

26 490 Eur

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų