Tad nieko stebėtino, kad ir 2015 metais Lietuvos rinką pasiekęs naujasis „Subaru Outback“ yra logiška ankstesnės kartos modelių tąsa. Jeigu priminsime, kad „Legacy/Outback“ modelių šeima Lietuvoje buvo išrinkta „Metų automobiliu 2010“, taps aišku, kad kalbame apie tai, jog labai geras automobilis tapo dar geresnis.
Svarbiausias tikslas – saugumas
Naujausiame „Outback“ kaip standartinės įrangos elementas montuojama „EyeSight“ sistema, kuri automobilio saugumo kartelę pakelia dar aukščiau.
Iki šių metų vasaros įvairių žemynų keliuose važinėjau jau bemaž trečdalis milijono „Subaru“, turinčių šią sistemą. „EyeSight“ galima palyginti su viena papildoma akių pora, gebančia atskirti įvairius eismo dalyvius: automobilius, dviratininkus ir pėsčiuosius. Stereovaizdą fiksuojančios dvi kameros ir „EyeSight“ sugeba sustabdyti automobilį iki visiško jo sustojimo, kuomet važiuojama 50 km/val. greičiu.
Pastebėjusi galimą pavojų, sistema įspėja vairuotoją ir prireikus spaudžia stabdžių pedalą, kad būtų išvengta nelaimės.
„EyeSight“ – be abejo, dar vienas „Subaru“ koziris. Ši sistema, kaip ir ypatingai tvirtas kėbulas, daugybė aktyviojo ir pasyviojo saugumo elementų, leido „Subaru“ ir toliau išlikti vieninteliu gamintoju, kurio visi be išimties modeliai yra gavę aukščiausius saugumo testų įvertinimus. Ir visai nesvarbu, kurios valstybės ar žemyno ekspertai atlieka saugumo testus – „Subaru“ saugumas giriamas ir Japonijoje, ir Australijoje, ir Amerikoje, ir Europoje.
Dar sklandžiau veikianti pakaba
Solidus ir talpus naujasis „Outback“ rinkoje turi mažai konkurentų. Aktyviai gyvenantis žmogus, ieškantis talpaus ir patikimo automobilio, turi gana nedideles pasirinkimo galimybes. Ypač pradėjus žiūrėti į kainas. Universalas (nulenkus antrąją sėdynių eilę gausite įspūdingo dydžio – 1801 litro – talpos krovinių skyrių), visi varomieji ratai, automatinė transmisija...
„Outback“ su 2,5 litro benzininiu varikliu ir CVT bepakopiu „automatu“ kainuoja 29 800 eurų. Dyzelinis variklis ir „automatas“ – 32 400 eurų.
Ir visa tai su 200 mm prošvaisa, leidžiančia įveikti rimtą bekelę. O bazinės įrangos sąrašas į vieną lapą tikrai netelpa. „EyeSight“ – pakartosiu, standartinės įrangos dalis.
Citius, altius, fortius
Tai olimpinio judėjimo šūkis, kuris lietuviškai skamba – greičiau, aukščiau, stipriau. Penktosios kartos „Outback“ modeliui jis puikiai tinka. Priekiniai LED žibintai, naujos „veido“ linijos, raumeningesnis ir agresyvesnis automobilio siluetas. Be abejo, ir visos išmaniosios funkcijos, kurių šiame modelyje nestinga. Jeigu anksčiau kai kas priekaištaudavo, jog „Subaru“ yra per daug paprastas (todėl – ir ypatingai patikimas) automobilis, tai dabar „susipažinti“ su visa galybe mygtukų, svirtelių ir jomis valdomų funkcijų – prireiks laiko.
„Outback“ – bene vienintelis šios klasės automobilis, turintis X-MODE funkciją. Ji valdo variklį, transmisiją, simetriškąją visų varomųjų ratų sistemą, stabdžius ir kitus komponentus, kad jūs galėtumėte saugiai vairuoti esant prastoms sąlygoms, kai tenka važiuoti slidžiu paviršiumi ar įveikti stačiausias kalvas. Įjungus X-MODE režimą, nusileidimo kontrolės funkcija automatiškai padeda išlaikyti pastovų greitį, kai „Outback“ važiuoja nuokalne.
Iš kultinio WRX STI modelio gamintojai „pasiskolino“ ATV sistemą – ji pagerina vairavimo savybes: atsižvelgdama į įvairius parametrus, ši sistema leidžia drąsiau valdyti automobilį posūkiuose. Elektronika sumažina posūkio viduje esantiems ratams tenkantį sukimo momentą ir perduoda jį išoriniams.
O jeigu grįšime prie saugumo, kurį gamintojai visuomet įvardija savo svarbiausiu prioritetu, tai tik priminsiu, kad naujasis „Outback“ Europoje gavo aukščiausią – 5 žvaigždučių – „Euro NCAP“ testų įvertinimą.
Už Atlanto „Subaru“ yra vienintelis gamintojas, kuri visi be išimties modeliai jau keletą metų iš eilės gauna tik patį aukščiausią – „Top Pic“ – saugumo įvertinimą.