Malles-Moto – taip dar vadinama ši kategorija, nes Malle – tai dėžė, kurioje turi tilpti praktiškai visa dalyvio manta. Tiesa, dabar Dakaro mėgėjams ji geriau žinoma „Original by Motul“ vardu. „Motul“ – tai Prancūzijos kompanija, įkurta dar 1853 metais, gaminanti ir platinanti alyvą varikliams ir pramoninei įrangai. Kaip jau supratote, „Motul“ yra vienas iš pagrindinių Dakaro ralio rėmėjų, todėl šios kompanijos vardas ir puošia kiečiausią lenktynininkų kategoriją.
Ir pabrėžiame – lenktynininkų, o ne mašinų.
„Original by Motul“ klasei priskiriami žmonės, kurie motociklais ir keturračiais į Dakaro ralį leidžiasi be komandos. Jokių mechanikų, jokios pagalbinės technikos trasoje, jokių asistentų ir net viešųjų ryšių specialistų. Kai įprastai motociklininkai į kitą greičio ruožo pusę lekia žinodami, kad ten galės pailsėti, „Original by Motul“ klasės lenktynininkai apie poilsį pagalvoti negali. Nes atvykę į bivaką (techninę stovyklą tarp greičio ruožų) jie ima veržliarakčius ir remontuoja savo motociklus. Patys. O tada turi patys pasirūpinti savo buitimi.
Ir tai – dar ne viskas. Komandos į Dakaro ralį atvyksta sunkvežimiais ir automobiliais, pripildytais atsarginėmis detalėmis, padangomis, ratlankiais, įrankiais ir įvairiais daiktais asmeniniam patogumui. „Original by Motul“ vienišiai tokios prabangos neturi – jie neturi komandos, todėl neturi ir sunkvežimių bei automobilių. Tačiau, žinoma, organizatoriai privalo šiuo tuo pasirūpinti, kad lenktynės šioje kategorijoje būtų įmanomos.
Dakaro ralio organizatoriai „Original by Motul“ lenktynininkams suteikia:
- 1 nustatyto dydžio dėžę (malle) asmeniniams daiktams, įrankiams ir atsarginėms detalėms;
- 1 ratų bei padangų komplektų, palapinės, krepšio ir minėtos bagažinės pervežimą tarp greičio ruožų;
- nemokamą prieigą prie generatorių, kompresorių ir įrankių dėžių;
- lenktynių informaciją.
Tuo tarpu rėmėjas „Motul“ prideda:
- motociklo keltuvą-stovą, reikalingą remontui;
- aplinką saugantį paklotą (kad tepalai nepasiektų dirvožemio);
- stovyklavimo reikmenis – palapinę, čiužinį, šiltą miegmaišį, antklodę;
- 90 l krepšį, 25 litrų neperšlampamą kuprinę;
- higienos reikmenų rinkinį;
- kepurę, aprangą ir dar kelias smulkmenas.
Ir tiek. Todėl ne vienas lenktynininkas „Original by Motul“ klasę laiko pačia sunkiausia visame Dakaro ralyje. Kita vertus, tai taip pat yra ir pigiausias būdas sudalyvauti šiame maratone, nors akivaizdu, kad lenktynininkai tam ryžtasi ne dėl kaštų, o vardan iššūkio.
Čekas Davidas Pabiska šalia savo vardo Dakaro ralio dalyvių sąrašuose jau mato garbingą žymą Legend. Pirmą kartą Dakaro ralyje jis sudalyvavo 2007 metais. Interviu organizatoriams prieš 2021-ųjų startą jis sakė – „Original by Motul 100 proc. yra sunkiausia klasė Dakaro ralyje, man teks pasitelkti visą tuos metus sukauptą patirtį. Tai bus labai sunku ir protiškai“.
Dakaro ralio organizatoriai pastebi, kad šioje klasėje besivaržantys motociklininkai padeda vieni kitiems. Sunkumai žmones suartina, ypač, kai supranti, kad kitą kartą pagalbos reikės tau. Dalyviai dalijasi įrankiais, padeda vieni kitiems įveikti kopas. Todėl tai nėra visai vienišių klasė – tiesiog jų komanda yra sudaryta iš jų konkurentų.
Įsivaizduokite, jei „Formulės 1“ lenktynininkui tektų galvoti ne tik apie vairavimą, bet ir apie padangų keitimą, strategiją, treniruotes ir buitį – tai pakeistų viską. Todėl „Original by Motul“ klasės lenktynininkams sunku prasibrauti į bendros motociklų įskaitos viršūnes. Tačiau jie Dakaro ralyje yra kiečiausi ir, tikriausiai, artimiausi šio ralio ištakoms.