Artūras reikalauja iš pardavėjo – UAB „Automisija“ – kompensuoti nuostolius. Tačiau įmonės atstovai iš pradžių nesutiko, kad yra atsakingi už gaisrą.
Tuo tarpu Artūras neabejojo, kad dėl gaisro kaltas pardavėjas.
Nukentėjusio BMW X5 savininko argumentai tokie. Pardavėjas turi savo autoservisą, taigi gali ir privalo užtikrinti gerą automobilio būklę. Ir tam jis turėjo pakankamai laiko.
Žemiau pateikiame Artūro pasakojimą.
„Automobilio skelbimą pardavėjas įdėjo 2016 m. gruodžio 22 d. Tą pačią dieną aš jam pasiskambinau ir susitariau apžiūrėti 2006 m. dyzelinį BMW X5. Gruodžio 23 d. taip ir padariau. Apžiūros metu aiškiai matėsi, kad automobilis yra netvarkingas (variklio temperatūra buvo aukščiau normos, sugedęs termostatas, varikliui pasiekus 3000 aps/min, jis užsigazuodavo pats iki 4500 aps/min – tai rodo elektros gedimą).
Varikliui pasiekus 3000 aps/min, jis užsigazuodavo pats iki 4500 aps/min – tai rodo elektros gedimą.
Pardavėjas mane patikino, kad automobilį jis sutvarkys savo autoservise ir atiduos techniškai tvarkingą. Gruodžio 29 d. jis man paskambino ir pasakė, kad automobilis sutvarkytas. Valio!
Nuvažiavau, susimokėjau 7000 Eur ir laimingas nuvykau į techninę apžiūrą. Automobilis ją praėjo. Tada savo pirkinį užregistravau ir grįžau namo.
Sunkiai užsivedė
Išmiegoję rytą susiruošėme į kelionę pas mano tėvus į pajūrį. Automobilis užsivedė sunkiai. Tai vėlgi rodo, kad pakaitinimo žvakės ir pakaitinimo žvakių relė neveikė arba veikė netinkamai (šito dalyko pardavėjas niekaip negalėjo nepastebėti).
Sėdę su visa šeima išvažiavom į pajūrį pasitikti Naujųjų metų. Pakeliui sustojome įsipilti kuro. Taigi teko užgesinti variklį. Bet antrą kartą užsivedant keblumų nekilo – pašilęs variklis vedėsi lengvai! Tai vėlgi rodo, kad pakaitinimo žvakių problema tikrai buvo.
Magistrale automobilis važiavo puikiai: lengvai valdomas, gera trauka. Jokių įtarimų nekėlė. Tačiau, pasiekus Elektrėnus, staiga dingo trauka, automobilis nebereagavo į akseleratoliaus pedalą.
Pažvelgęs į galinio vaizdo veidrodėlį, išvydau didžiulį dūmų kamuolį. Staiga dūmai pradėjo veržtis ir į automobilio vidų pro ventiliacijos angas.
Pasukau į kelkraštį, sustojau ir paskubomis traukiau iš mašinos vaikus. Jie buvo prisegti saugos diržais... kilo panika, nes iš automobilio skyriaus, pro apačią, pasirodė liepsnos.
Skubiai nuvedžiau šeimą toliau nuo degančio automobilio. Pro šalį važiavę vairuotojai puolė mums į pagalbą. Jų dėka sugebėjome gaisrą prigesinti patys ir sulaukti gaisrinės, kuri galutinai užgesino automobilį.
Vienas iš sustojusių vairuotojų parvežė mano šeimyną į Vilnių iki namų, o aš likau laukti evakuatoriaus. Nuvežėme automobilį tiesiai pas pardavėją, į jo autoservisą. Tačiau pardavėjas pareiškė, kad pinigų už automobilį negrąžins. Nes ne jis padegė mašiną. Ir dar užsiminė, jog galimai aš jį padegiau dėl neaiškių priežasčių. Pasakė, kad, jei noriu pinigų, turėsiu kreiptis į teismą“, – pasakojo savo istoriją BMW vairuotojas Artūras.
Kodėl jis prieš pirkimą nepatikrino automobilio patikimame servise? Nes nematė prasmės: juk pardavėjas turi savo autoservisą.
„Kaip tik džiaugiausi, kad dar yra tokių sąžiningų pardavėjų, kurie prieš parduodami automobilį jį pilnai sutvarko. Iš tikrųjų buvome laimingi suradę tokią įmonę! Bet kaip vėliau išaiškėjo, tai džiaugsmas buvo apgaulingas“, – guodėsi Artūras.
Keista pirkimo-pardavimo sutartis: jokių garantijų
Pagal Lietuvos respublikoje nustatytą tvarką automobilių pirkimo-pardavimo sutartys yra vieno standarto. Tačiau Artūras BMW X5 įsigijo pasirašęs kitokį popierių.
„Tą dieną, kai atvykome atsiimti automobilio, pardavėjas paklausė, ar išrašyti kauferį nuo italo? Griežtai atsisakiau ir pareikalavau, kad pardavimo sutartį išrašytų savo įmonės vardu. Pardavėjas sutiko. Bet su išlygomis.
Įrašė pardavimo sumą 4750 vietoje 7000 Eur. Pasakiau, kad mes nepasirašysime ant tokios sutarties su tokia suma. Gavome atsakymą, kad galime nepirkti, bet palikti rankpinigiai – 500 Eur – nebus grąžinti.
Buvome užspausti į kampą! Ar prarasti 500 Eur, ar pasirašyti ant sutarties su mažesne suma?
Bet vėlgi tos džiugios mintys, kad automobilį pardavėjas jau sutvarkė, nusvėrė jo naudai – pasirašėme“, – išdėstė keistos pirkimo-pardavimo sutarties istoriją Artūras.
Kokia gaisro priežastis?
Artūro teigimu, pardavėjo nuslėpti ir nepašalinti defektai galimai ir sukėlė gaisrą. Ugnis įsiplieskė ties žvakių pakaitinimo rele.
„Pasidomėjęs dabar plačiau, sužinojau, kad buvo ne vienas atvejis, kai būtent šitas modelis užsidegė dėl netvarkingos pakaitinimo žvakių sistemos. Tai pardavėjas kaltas dėl to, ar ne? Jeigu autoservise dirbantys žmonės, kurie tikrai užvedinėjo automobilį iš ryto, kol variklis šaltas, nepastebėjo, jog neveikia pakaitinimo žvakių sistema, tai mano nuomone, jie tikrai kalti dėl šitos situacijos“, – dėstė savo versiją Artūras.
Ko vertas pasiūlymas „pirkti iš italo“
15min paprašė pakomentuoti šią situaciją UAB „Autoguarant“, teikiančios garantijas nuo gedimų, teisininkų. Jų teigimu, Artūrui P. derėtų kreiptis į vartotojus ginančias institucijas. O, nepavykus išspręsti ginčo, į teismą teisminės gynybos. Ir štai kodėl. Žemiau pateikiame teisininkų komentarą.
Automobilio pirkimo-pardavimo sutartis turi būti rašytinės formos. Vien sąskaitos-faktūros neužtenka. Jau pasiūlymas pirkti iš italo parodo pardavėjo nesąžiningumą ir atsakomybės vengimą.
Nuostata, kad „garantija negalioja“ yra niekinė. Bet kokiam parduodamam daiktui galioja garantija pagal įstatymą, net ir naudotam daiktui.
Nuostata, kad „garantija negalioja“ yra niekinė. Bet kokiam parduodamam daiktui galioja garantija pagal įstatymą, net ir naudotam daiktui.
Pardavėjas privalo perduoti pirkėjui tokios kokybės daiktą, kuris atitiktų daikto gamintojo nurodytus pateikiamų norminių dokumentų reikalavimus, būtų tinkamas naudoti pagal paskirtį ir ne blogesnės kokybės, negu galima tikėtis atsižvelgiant į daikto prigimtį (LR CK 6.363 str.). Laikoma, kad pardavėjas visais atvejais garantuoja daikto kokybę (garantija pagal įstatymą). Visais atvejais pirkėjas turi teisę į nuostolių, atsiradusių dėl netinkamos kokybės prekės pardavimo, atlyginimą (LR CK 6.363 str. 5 d.).
Atsižvelgiant į tai, jog UAB „Automisija“ yra įmonė, užsiimanti automobilių prekyba, toks automobilio pirkimo–pardavimo sandoris laikytinas vartojimo pirkimo–pardavimo sutartimi (CK 6.350 str. 1 d.). Remiantis LR CK 6.363 str. 11 d., daikto trūkumai, išaiškėję per 6 (šešis) mėnesius nuo daikto perdavimo, laikomi buvusiais daikto perdavimo metu, išskyrus atvejus, kai tai yra nesuderinama su daikto ar jo trūkumo pobūdžiu.
Kalėdų stebuklas įvyko
Nors pardavėjas iš pradžių neigė savo kaltę, o Artūras kreipėsi pagalbos į teisininkus, vis dėlto stebuklas įvyko.
Po Naujųjų metų UAB „Automisija“ atstovai patys paskambino ir pasiūlė savo servise suremontuoti automobilį. Taigi labai gali būti, kad įsigytu BMW X5 Artūras galės džiaugtis dar sausio pūgoms nenurimus. Nes sausio 4 d., 15min žurnalistui pakartotinai Artūrui, jis pasidžiaugė, kad su pardavėju jau aptarinėja remonto terminus.
Kai Artūras atgaus automobilį, šią temą pratęsime.