Kai pasigirsta naujienos apie išnykusių markių sugrįžimą ne vieną aplanko nostalgijos jausmas. Net jei niekada nevairavote TVR, tikriausiai prisimenate šiuos automobilius iš filmų ir „Aukščiausios Pavaros“ laidų.
Tai yra tikrai pašėlę automobiliai, kurie tiesiog buvo per daug nesaugūs ir nepatikimi išlepintai sportinių automobilių rinkai. Dabar TVR sugrįžta su nauju modeliu, kuris jau susilaukė nemažai užsakymų. Tačiau šis straipsnis ne apie TVR.
Kas ilgisi seno gero „Hispano-Suiza“? Niekas? Tai - ispanų automobilių gamintojas, įkurtas šveicaro imigranto ir gaminęs lėktuvų variklius Prancūzijoje. Labiausiai „Hispano-Suiza“ išgarsėjo dėl savo itin prabangių automobilių.
Tikriausiai savo šlovės viršūnę šis automobilių gamintojas pasiekė tarpukariu, kai pasirodė H6 bei dar keletas itin prabangių modelių. Tuo metu net „Rolls-Royce“ naudojo visą eilę „Hispano-Suiza“ patentų, nes ši kompanija pasižymėjo ypatingu išradingumu ir aukštu inžineriniu potencialu.
Tačiau kaip ir daugeliui prabangių automobilių gamintojų, laikas po Antrojo pasaulinio karo „Hispano-Suiza“ kompanijai buvo nelengvas ir 1946 metais kompanija nustojo gaminti automobilius.
21 amžiuje „Hispano-Suiza“ atgimti bandė kelis kartus. Pasirodė keli sportiniai, lenktyniniai automobiliai, markės vardo savininkai stengėsi, kad apie „Hispano-Suiza“ būtų rašoma žiniasklaidoje. 2010 metais Ženevoje buvo parodytas naujas „Hispano-Suiza“ modelis, tačiau jis daug susidomėjimo nesulaukė. Bet ir tai dar nėra istorijos pabaiga, nes „Hispano-Suiza“ sugrįžta ir vėl.
„Hispano-Suiza“ dalyvaus 2019-ųjų Ženevos automobilių parodoje, kur parodys naują kompanijos elektrinį GT. Kol kas šio kūrinio nuotraukų nėra (išskyrus tą pirmąją straipsnio viršuje), tačiau žinoma, kad jo dizainas bus įkvėptas tarpukario modelių. Elektrinę sistemą automobiliui parūpins „QEV Technologies“ kompanija, kurianti sistemas Formulės E bolidams. Tai ko reikėtų tikėtis?
Na, tikriausiai naujasis „Hispano-Suiza“ pasižymės retro stiliumi, šiek tiek primenančiu „Morgan“ ar net „Donkervoort“ kūrinius. Kadangi tai bus GT klasės automobilis, jis turėtų pasižymėti dideliu nuvažiuojamu atstumu ir puikiomis dinaminėmis savybėmis.
Anglies pluošto rėmas suteiks standumo ir tvirtumo, bet kartu ir padidins kainą. Naujas „Hispano-Suiza“ kainuos labai brangiai, bet ar kas nors jį pirks? Problema ta, kad „Hispano-Suiza“ vardo niekas neprisimena ir nostalgijos jis nekelia. Gali būti, kad vien elektromobilio sielos ir retro stiliaus automobiliui tiesiog nepakaks.