Sukurta nauja programėlė judumo negalią turintiemsiems – „Assist“

Šią savaitę individualių poreikių turintys keleiviai išbandė naują programėlę „Assist“, kuri padeda patogiau įlipti, išlipti iš viešojo transporto ir lanksčiau juo judėti. Programėlės idėja gimė pavasarį vykusiame virtualiame „Accessibility in Mobility“ hakatone, kurio dalyviai kūrė inovatyvius mobilumo ir sklandaus judumo sprendimus Vilniuje, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Sukurta nauja programėlė judumo negalią turintiems
Sukurta nauja programėlė judumo negalią turintiems / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Visuomet palaikome susisiekimą mieste gerinančias iniciatyvas, progresyvių žmonių idėjas. Taip pat ir kryptingą bendradarbiavimą su kitomis įmonėmis ar institucijomis, nes visa tai Vilniuje padeda kurti dar patogesnius, visiems prieinamus ir šiuolaikiškus judumo sprendimus. Mūsų komanda noriai prisidėjo ir prie „Accessibility in Mobility“ hakatono, jame dalyvavome kaip mentoriai. Labai džiugina, kai kūrybinių dirbtuvių ar hakatonų metu gimę projektai tampa realia ir praktine nauda visuomenei, jautresnėms jos bendruomenėms“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

„Accessibility in Mobility“ dalyviai mąstė, kaip pasitelkiant išmaniąsias technologijas individualių poreikių turinčių žmonių keliones paversti kuo patogesnėmis. Hakatoną drauge organizavusių Vilniaus miesto savivaldybės, „Susisiekimo paslaugų“, „Lietuvos geležinkelių“ grupės ir Transporto inovacijų centro specialistai komandoms pateikė 6 iššūkius.

Tiesioginis ryšys ir dialogas su viešojo transporto vairuotojais

Pagrindinį prizą iš 4500 eurų vertės prizinio fondo laimėjo komanda „Artificia“, kuri sukūrė mobiliosios programėlės „Assist“ prototipą. Programėlę gyvai jau išbandė judumo negalią turintis keleivis ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojai – šiandien įvyko „Assist“testavimas.

Pasak jame dalyvavusio keleivio, programėlė patogi dėl to, kad galima tiesiogiai bendrauti su vairuotoju, matyti grįžtamąjį ryšį, pati naudojimosi tvarka paprasta ir aiški. Patobulinti, pasak jo, būtų galima programėlės funkcionalumų sąrašą ir integruoti papildomų – pavyzdžiui, bilieto įsigijimą.

Tiesioginį ryšį tarp vairuotojo ir keleivio leisianti užmegzti mobilioji programėlė ne tik palengvins kelionę judumo negalią turintiems žmonėms, bet ir padės didinti abipusį sąmoningumą. „Assist“ padės išvengti viešajame transporte pasitaikančių nesklandumų, kuomet itin dideliame būryje įlipančių keleivių negalią turintis kartais tampa nepastebimas. Be to, programėlė užtikrins kokybiškam keleivių aptarnavimui itin svarbų grįžtamąjį ryšį, leis nuolat stebėti situacijų problematiką ir ieškoti patogiausių sprendimų keleiviams.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Sukurta nauja programėlė judumo negalią turintiems
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Sukurta nauja programėlė judumo negalią turintiems

„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie naujausių keleivių mobilumo sprendimų. Įsigydami transporto priemones, dirbdami su vairuotojais nepamirštame pagrindinių socialinės atsakomybės principų, kuriais vadovaudamiesi viešąjį transportą stengiamės padaryti patogų visoms socialinėms grupėms“, – teigia UAB „Vilniaus viešasis transportas" generalinis direktorius Rimantas Markauskas.

Išanalizavus naudojimo patogumą, išklausius judumo negalią turinčiųjų bei vairuotojų pastebėjimus, programėlę planuojama tobulinti ir pristatyti plačiau, visiems keleiviams.

Kaip veikia programėlė „Assist?

Kaip pasakoja programėlės kūrėjai, ji leidžia realiu laiku viešojo transporto vairuotojams pranešti apie reikalingą pagalbą konkrečioje stotelėje. Taip pat jau pradėjus kelionę viešuoju transportu programėlėje galima realiu laiku pakeisti savo išlipimo stotelę ir informuoti apie tai vairuotoją.

„Assist“ veikia tokiu principu:

  1. Vairuotojai prie programėlės prisijungia įvesdami savo maršruto numerį, pradinės stotelės išvykimo laiką.
  2. Individualių poreikių turintis žmogus programėlėje pasirenka jam patogią įlipimo stotelę ir praneša vairuotojui, jog jam reikės pagalbos. Žmogus mato, kada atvyks viešasis transportas, taip pat – ar vairuotojas priėmė užsakymą.
  3. Vairuotojas garsiniu signalu gauna pranešimą apie reikalingą pagalbą ir gali patvirtinti jį paspaudęs ant telefono ekrano.
  4. Pradėjęs kelionę žmogus gali pakeisti savo išlipimo stotelę – apie tai vairuotojas informuojamas žinute bei garsiniu signalu.
  5. Padėjęs įlipti ar išlipti keleiviui vairuotojas programėlėje paspaudžia, jog suteikė pagalbą – toliau jam parodoma, ar pagalba reikalinga kitose stotelėje. Po kelionės žmogui suteikiama galimybė įvertinti vairuotoją suteikiant atgalinį ryšį.

„Tikimės, kad pavyks programėlę tobulinti ir plėsti jos funkcionalumus. Tam, kad „Assist“ veiktų ne tik autobusuose ir troleibusuose, bet ir kitame viešajame transporte – taip užtikrinant dar didesnę sinergiją derinat skirtingus keliavimo būdus ir jų patogumą individualių poreikių turintiems“, – sako Transporto inovacijų centro direktorius Julius Norkūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų