Vaizdingoje vietovėje netoli Šiaulių, pro šalį švilpiant traukiniams, dauguma sportininkų lenktyniavo 1300 m ilgio kalnuotoje ir vingiuotoje asfalto trasoje. O labiausiai patyrę atletai iš asfalto juostos dar turėjo sukti ir į 300 m ilgio bekelės ruožą, kurį sudarė tramplinai ir klampus posūkis. Tokia skirtingų paviršių trasos kombinacija yra „Supermoto“ disciplinos išskirtinumas.
Čia lenktyniaujama krosiniais motociklais, apautais plentui skirtomis asfaltinėmis padangomis, todėl vairuojant prireikia skirtingų disciplinų sugebėjimų. O, išvažiuojant iš bekelės atgal į autodromą, reikia mokėti išsivalyti padangas ir vėl užsitikrinti geriausią sukibimą.
Užsieniečių desantas ir vaikų antplūdis
Į Kuršėnus atvyko ir stiprių atletų iš užsienio desantas – Latvijos, Estijos ir Ukrainos. Ukrainiečiai, kaip sakė varžybų teisėja Justina Šeniauskienė, žada važiuoti visą Lietuvos čempionatą, nes kaimyninėse šalyse varžybos nevyksta. Tiesa, dėl karantino negalėjo atvykti praėjusių metų S4 klasės Lietuvos čempionas estas Sven Simulask bei lenkai broliai Jedrzej ir Tomasz Žuralskiai, pernai atitinkamai iškovoję pirmąją ir antrąją vietas S1 bei S2 klasėse. Vis dėlto konkurencija atskirose klasėse buvo labai didelė, o nugalėtojai paaiškėjo tik po abiejų įskaitinių važiavimų.
Dvikovos buvo tokios įtemptos, kad sportininkams nepavyko išvengti ir falšstartų, ir griuvimų staigiuose posūkiuose. Bene skaudžiausiai nukentėjo pirmojo S5 klasės važiavimo nugalėtojas Deividas Gečys. Nors pirmojo starto metu Deividui nebuvo lygių, antrųjų lenktynių metu Deividas skaudžiai griuvo ir buvo išgabentas į ligoninę apžiūrai. Laimei, medikai diagnozavo tik peties sumušimą. Sportininkas grįžo ir pasibaigus varžyboms atsiėmė apdovanojimą už 2020 m. iškovotą II vietą.
Pasak J.Šeniauskienės, Kuršėnų trasa ypatinga ne tik dėl savo grožio, bet ir techniniu požiūriu. Asfaltinėje dalyje esantys du kalneliai padeda sukurti papildomą intrigą. Teisėja išskyrė dar vieną šio etapo įdomybę – iš žemesnės S5 (pradedančiųjų su patobulintais motociklais) klasės į S4 čempionatinę klasę perėjęs Gediminas Jomantas. Teisėjos nuomone, kova šioje klasėje šiemet turėtų būti labai įtempta. Taip pat atkreipė dėmesį, kad padaugėjo keturračių klasės dalyvių ir vaikų. Tai – neabejotinas LMSF vaikų stovyklų nuopelnas.
„Jei pernai stovykloje treniruodavosi 9 vaikai, tai šiemet jau 15. Tokios stovyklos motyvuoja vaikus vėliau važiuoti varžybose”, – džiaugėsi J.Šeniauskienė.
Įspūdingos dvikovos trasoje
Ko gero, įnirtingiausios kovos tarp Lietuvos ir užsienio šalių atletų vyko galingiausių motociklų S1 klasėje. Nors pirmąjį važiavimą laimėjo vėl į pergalių kelią sugrįžtantis 2019 m. Lietuvos čempionas Dominykas Diraitis, iki paskutinio metro kovojęs su Povilu Lecku, antrasis startas Dominykui nebuvo toks sėkmingas. Jis bekelės atkarpoje susikibo su varžovu iš Latvijos, todėl išvažiavo iš trasos ir prarado daug brangaus laiko. Dominyką aplenkė net keli motociklininkai, todėl galutinėje pirmojo „Supermoto“ etapo rikiuotėje pirmąją vietą užėmė jaunasis talentas iš Ukrainos Maksimus Kovaliov. Antras – Povilas Leckas, trečias liko Dominykas Diraitis.
Antroje pagal pajėgumą S2 klasėje abu kartus pirmas finišo liniją kirto Sergejus Šeniauskas. Lygiai taip pat abu kartus antras finišavo latvis Kaspars Loss, o trečias abu finišus pasiekė dar vienas Latvijos atletas Imants Kalninš.
S4 klasėje dėl pirmos vietos abiejuose važiavimuose susikovė du lietuviai – S4 klasėje debiutavęs Gediminas Jomantas tiesiog lipo ant kulnų Justinui Kontrauskui, tiesiosiose bandžiusiam efektingai pavažiuoti ir ant vieno rato. Kvapą gniaužusią dvikovą pirmajame važiavime laimėjo J.Kontrauskas, o antrajame, kuris skaičiuojant taškus yra svarbesnis, G.Jomantas. Todėl debiutantas bendroje įskaitoje užėmė pirmą vietą. Trečias liko Justas Bučnys.
Keturračių SuperQuad įskaitoje itin įnirtinga kova vyko dėl trečiosios vietos. Rolandas Vaivada su Paulium Krukausku abiejų važiavimų metu buvo atitrūkę nuo kitų sportininkų grupės. O trečiąją poziciją ir antrą kartą įtemptoje kovoje apgynė Rimgaudas Gruzdys.
Naujovė – Pitbike klasė
Didžiausia šių metų „Supermoto“ čempionato naujovė – Pitbike motociklų klasė. Ji labai populiari kaimyninėse valstybėse. Tai – maži motociklai, kuriais plento žiedo („britvų“) motociklininkai važiuoja savo malonumui arba treniruotėse nedidelėse trasose. Pasak Adomo Dautarto, LMSF plento žiedo komisijos pirmininko, „britvų“ meistrai Pitbike motociklais gali tobulinti įgūdžius žiemą uždaruose kartodromuose.
Be to, mažytis Pitbike motociklas tinka ir tiems, kurie dar nemoka posūkiuose guldyti didelio plento žiedo motociklo ant šono, tad gali pasitreniruoti su lengvesniu ir mažesniu. Nuo šiol šiais motociklais bus ne tik treniruojami įgūdžiai, bet ir lenktyniaujama. Be to, važiuoti Pitbike gerokai pigiau nei plentiniu motociklu. Gaminami Kinijoje Pitbike motociklai kainuoja vos daugiau nei 1500 EUR, atsarginės detalės taip pat pigios. Todėl tai yra puikus būdas nebrangiai treniruotis.
Latvijoje Pitbike jau įsigijo apie 20 sportininkų. A.Dautartas prognozuoja, kad Pitbike kultūra paplis ir Lietuvoje:
„Tikiuosi, turėsime stiprią sportinę klasę. Jei dalyvių gausa leis, galėsime šiuos motociklus skirstyti į atskiras klasės pagal variklio darbinį tūrį. O kol kas visi motociklai – 155 kub.cm.”
Pirmajame „Supermoto“ etape geriausiai Pitbike motociklą suvaldė Julius Jasinavičius, Deividas Valančius ir Žilvinas Butkevičius.
„Motociklų plento žiede šiuos mažus motociklus sunku įsivaizduoti, trasos labai ilgos, o greičiai dideli. Todėl manome, kad Pitbike klasė puikiai pritaps Supermoto čempionate, kartodromų ar autodromų trasos šiems motociklams puikiai tinka“, – komentavo LMSF prezidentė Giedrė Janušauskė.
Kitų klasių rezultatai (TOP 3)
S5 klasė: Gediminas Vilkas, Eimantas Bružas, Gediminas Didika.
SM Street: Antanas Pučinskas, Tomas Aleksandravičius, Rokas Pakalniškis.
SM50 Pro: Donatas Aleksa, Maksimilian Leopold, Denas Šlajus.
SM65A: Pijus Vaivada, Herkus Nartautas, Emilis Mickevičius.
SM Junior: Jevsevij Kovaliov, Travis Siilak, Matas Leckas.