Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Susidomėjimas motociklais iki 125 kub.cm auga, bet laukiama žinių iš ministerijos

Balandžio pabaigoje Seimas pritarė, kad B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turintys, sulaukę 24 metų ir sukaupę 2 metų vairavimo patirtį asmenys, nuo šių metų rugpjūčio 1 d. galės vairuoti motociklus, kurių variklio darbinis tūris neviršija 125 kub.cm. Motociklų pardavėjai tikina jaučiantys klientų susidomėjimą, tačiau pastebi, kad pirkėjai dar laukia ir tvarkos, kokiomis sąlygomis bus leista vairuoti lengvuosius motociklus.
Motoroleris „Aprilia RS 125
Motoroleris „Aprilia RS 125 / Gamintojų nuotr.

Oficialaus „PVG-Group“ atstovo Lietuvoje, prekiaujančio „Piaggio“, „Vespa“, „Gilera“ ir „Aprilia“ motoroleriais, Karolio Vetos teigimu, Seimui patvirtinus minėtą įstatymą, žmonės pradėjo aktyviau domėtis galingesniais motoroleriais, tačiau pirkti neskuba.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kaip svarstymai dėl 125 kub.cm. motociklo vairavimo su B kategorija mūsų demokratiją tikrina

„Priežastis labai paprasta – visi laukia tvarkos, kuri bus patvirtinta, norintiems važinėti tokiomis transporto priemonėmis. Jeigu ta tvarka bus per daug sudėtinga, atims daug laiko, pavyzdžiui, turintiems B kategorijos vairuotojo pažymėjimą reikės eiti į vairavimo mokyklas ir dalyvauti kažkokiuose kursuose, ar pademonstruoti savo vairavimo sugebėjimus, žmonės pradės svarstyti, ar verta investuoti laiką tam, kad galėtum vairuoti lengvąjį motociklą, ar investuoti šiek tiek daugiau valandų ir pinigų ir turėti A kategoriją, kuri neriboja motociklo pasirinkimo“, – mintimis dalijosi įmonės „Vetaka“ vadovas.

Apie išaugusį susidomėjimą motociklais iki 125 kub.cm kalba ir „Kmoto“ direktorius Kevinas Gracholskis. „Kai tik prasidėjo garsesnės kalbos, kad toks leidimas gali atsirasti, į saloną užklydę žmonės pradėjo daugiau klausinėti apie tokius motociklus. Anksčiau jie mažai kam rūpėdavo. Šiemet situacija visiškai kitokia“, – pasakojo K.Gracholskis.

Ne vienas motociklų pardavėjas tikino, kad patvirtinus įstatymą, gamintojams pateikė užsakymą papildomiems motociklams iki 125 kub.cm. „Manau, kad šis įstatymas gali tapti puikia proga neinvestuojant daug pinigų, išbandyti motociklizmą, nes važiavimas motoroleriu iki 50 kub.cm nesuteikia tokių motociklinių pojūčių. Tikiu, jog tiems, kurie visada svajojo turėti motociklą, bet nerado laiko, dabar tą norą gali įgyvendinti paprasčiau“, – sako „Yamatecha“ vadovas Mantas Rimeikis.

Jam antrina ir K.Gracholskis. Jo teigimu, tai būdas ir savotiškai legalizuotis tiems motociklininkams, kurie iki šiol važinėdavo motociklais kaimo keliukais ar žvyrkeliais.

„Be to motociklų ar motorolerių iki 125 kub.cm kainos siekia apie 2–3 tūkstančius eurų, taigi žmogus gali įsigyti naują daiktą ir sau nekvaršinti galvos dėl eksploatacijos rūpesčių“, – sako motociklų pardavėjas. Jis atkreipė dėmesį, kad šio įstatymo priėmimas gali tapti ir puikia paskata įsigyti galingesnius elektrinius motorolerius.

Elektriniai motoroleriai

„Iš mūsų salono iškeliauja jau nebe pirmas galingesnis „SuperSoco“ elektrinis motoroleris/motociklas į įmonių garažus – tai taps greita ir ekologiška transporto priemone įmonės darbuotojams judėti mieste“, – pasakoja K.Gracholskis. Be to įsigyjantys elektrinį motorolerį ar motociklą gali gauti ir valstybės subsidiją, o tai šias transporto priemones daro dar patrauklesnėmis.

Jis pasakoja, kad lengvesnį motociklą įsigyjantys vairuotojai gana dažnai užduoda klausimą, ko dar reikia norint važiuoti motociklu. Daugelis jų, pasak pašnekovo, žino, kad reikia dėvėti šalmą, tačiau pamiršta, kad būtinos ir pirštinės, ir kelių apsaugos. „Tą turėtų akcentuoti ir tie, kurie tvirtins tvarką, kokiomis sąlygomis asmuo, turintis B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, gali vairuoti lengvąjį motociklą. Žmones reikia šviesti ir informuoti, kad vien tik šalmo nepakanka, kad galėtų saugiai dalyvauti eisme“, – sako K. Gracholskis.

Kitas prašymas – važiuoti A juostomis

K.Veta sako, kad Seimo nariai leidę vairuoti lengvuosius motociklus visiems, kurie turi B kategoriją, turėtų žengti ir kitą žingsnį, pavyzdžiui, leisti važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis. „Dabar visi mopedai iki 50 kub.cm tokią teisę turi. Juos gali vairuoti visi, turintys B kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Jeigu prasiplečia galimybės tokiems asmenims vairuoti galingesnius motociklus, tuomet turime kalbėti ir apie tų, kurie gali naudotis A juosta, rato didinimą“, – svarsto K.Veta.

Tiesa, Susisiekimo ministerija teigia, jau parengusi KET pakeitimus, kuriuose atveriama galimybė specialiu motociklo ženklu pažymėtomis viešojo transporto juostomis važiuoti ir motociklais. Tačiau šis KET pakeitimo projektas dar keliauja iki šalies parlamento ir Vyriausybės.

Paklaustas, ar leidus vairuoti galingesnius, iki 125 kub.cm, motociklus su B kategorija, kris mopedų iki 50 kub.cm pardavimai, K.Veta sakė, kad taip nutikti neturėtų. „Mažieji motoroleriai liks patrauklūs pradedantiesiems, kurie išsilaikę egzaminus juos gali vairuoti nuo 16 metų. Taip pat dar yra žmonių grupė nuo 18 iki 24 metų, kurie turi B kategoriją, bet galingesnio negali vairuoti įstatymiškai. Tad manau, kad daryti toli siekiančias išvadas dar per anksti“, – apibendrino K.Veta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais