Teigiama, kad išvengusi bankroto SAAB kompanija 2012-ųjų Ženevos automobilių parodoje būtų pristačiusi šį modelį. Automobilio projektavimui vadovavo to laiko kompanijos dizaino skyriaus vadovas, Jasonas Castriota.
„9-3 Phoenix“ automobilis buvo kuriamas pagal koncepcinio „PhoeniX Sports Coupe“ pristatytą dizaino kryptį. Pastarąjį modelį švedai parodė prieš du metus vykusioje Ženevos parodoje.
SAAB šiame penkiaduryje hečbeke planavo montuoti 1,6 litro benzininius su turbokompresoriais bei 2,0 litrų turbodyzelinius BMW variklius. Abi kompanijos dėl bendradarbiavimo rankomis sukirto 2010-aisiais.
„9-3 Phoenix“ demonstruoja ankstesniems SAAB modeliams būdingas proporcijas. Tai – išsiskiriantis iš minios automobilis. Net ir uždengus visus ženkliukus dažnas mašinų mėgėjas pasakytų, kad tai yra ne kas kitas, o būtent SAAB modelis.