Susirūpinę oro tarša, renkasi degalus iš atsinaujinančių šaltinių

Į žaliausiųjų sąrašus nuolat patenkantys pasaulio miestai, tokie kaip San Fransiskas ir Helsinkis, siekdami kovoti su oro tarša, renkasi degalus, gaminamus iš atsinaujinančių šaltinių. Jų pavyzdžiu seka ir didžiosios korporacijos, ir gyventojai. Tarp jų – ir lietuviai, pastaruoju metu vis labiau besidomintys ne tik degalų poveikiu automobiliui, bet ir jų kilme bei ekologiniais parametrais.
Dyzelinas
Dyzelinas / UAB „Neste Lietuva“ nuotr.

Vienas iš kriterijų, pagal kuriuos degalus vairuojamai transporto priemonei renkasi Lietuvos gyventojai, – galimybė tausoti aplinką. Vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai rodo, kad į šį veiksnį atsižvelgia net 33 proc. jų. Pastangas prisidėti tausojant aplinką rodo ir tai, kad renkantis degalus atsižvelgiama į gamybos technologiją. Taip teigė dešimtadalis tyrimo dalyvių. Be to, 8 proc. vairuotojų teigia besirenkantys Skandinavijoje, o 3 proc. – Suomijoje pagamintus degalus.

NEXBTL net iki 20 proc. sumažina į aplinką išmetamų dujų, sukeliančių šiltnamio efektą, kiekį.

Įvairių kitų tyrimų duomenys taip pat rodo, kad „premium“ klasės dyzeliną naudojančių vairuotojų ateityje padaugės. Šiek tiek arba gerokai daugiau jo pilti į savo automobilių bakus žada beveik 40 proc. vairuotojų.

Degalus pagamino iš biomasės

„Gamybos technologijos ir šalies, kurioje gaminami degalai, kriterijus vairuotojai mini ne veltui. Būtent Skandinavijoje, o tiksliau – Suomijoje, gaminamas pirmasis ir vienintelis pasaulyje dyzelinas, atitinkantis griežčiausias Pasaulinės degalų chartijos (angl. – „World Wide Fuel Charter“) rekomendacijas, kurios paremtos Europos, JAV ir Azijos automobilių gamintojų moksliniais tyrimais ir nustato aukštesnes nei įprasta degalų specifikacijas“, – sako „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos skyriaus vadovas A. Miežys.

UAB „Neste Lietuva“ nuotr./Audrius Miežys
UAB „Neste Lietuva“ nuotr./Audrius Miežys

Pasak jo, Suomijoje užpatentuota NEXBTL (angl. – Next Generation Biomass to Liquid, NEXBTL) technologija, skirta pirmojo ir kol kas vienintelio pasaulyje dyzelino gamybai iš biomasės. NEXBTL dyzelino molekulinė sandara yra unikali – jis gaminamas hidrinant augalinį aliejų ar gyvulinės kilmės riebalus. Cheminė NEXBTL dyzelino sudėtis – tokia pati kaip ir tradicinio dyzelino, todėl jis tinka visiems dyzeliniams varikliams, gali būti tradicinio dyzelino sudėtinė dalis.

 

Lietuva buvo pirmoji užsienio rinka, į kurią iš Suomijos atkeliavo visiems metų laikams skirtas ir ne mažiau kaip 15 proc. NEXBTL turintis dyzelinas. Ši sudedamoji dalis net iki 20 proc. sumažina į aplinką išmetamų dujų, sukeliančių šiltnamio efektą, kiekį.

Šaltajam sezonui skirto naujos kartos dyzelino užšalimo temperatūra siekia net -37 laipsnius Celcijaus.

VIDEO: NEXBTL offering low-emission festival experience at Flow Festival

Švaresnis oras Helsinkio oro uoste

NEXBTL poveikis buvo išbandytas itin atšiauriomis oro sąlygomis. Dabar grynu NEXBTL dyzelinu varomi degalų sunkvežimiai, pripildantys lėktuvus aviaciniu benzinu Helsinkio oro uoste. Jiems netenka nuvažiuoti ilgų atstumų, tačiau varikliai visuomet įjungti – taip į lėktuvus 2,8 tūkst. litrų per minutę greičiu pumpuojamas aviacinis benzinas. Kartais – darbus dar labiau apsunkinant suomiškai žiemai.

Šaltajam sezonui skirto naujos kartos dyzelino užšalimo temperatūra siekia net -37 laipsnius Celcijaus.

Iš Helsinkio oro uosto kasdien pakyla apie 250-300 lėktuvų, o „Neste“ degalų sunkvežimiai užpildo 40 proc. jų. Skrydžiams Europoje įprastai reikia 10 tūkst. litrų aviacinio benzino. O skrendant toliau, pavyzdžiui, į Azijos šalis – net 70-80 tūkst. litrų aviacinio benzino. Juo lėktuvus pildantys aštuoni nedidukai „Neste“ degalų sunkvežimiai, telpantys po lėktuvų sparnais, jau daugiau kaip 2,5 metų varomi NEXBTL.

NEXBTL dega švariau nei įprastas dyzelinas, todėl į aplinką patenka kur kas mažiau kenksmingų išmetamųjų dujų. Tai padeda gerinti oro kokybę ir kurti sveikesnę aplinką tiek oro uosto darbuotojams, tiek keleiviams.

Kalifornijos miestai pasirinko NEXBTL

Atsižvelgdami į ekologinius parametus, pagal pažangias technologijas iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą dyzeliną renkasi ir JAV Kalifornijos valstijos miestai bei juose įsikūrusios korporacijos.

Gruodį vienu žaliausiu Šiaurės Amerikos miestų tituluojamo San Fransisko  savivalda paskelbė nutraukianti iš naftos pagaminto dyzelino naudojimą ir pakeitė jį NEXBTL – dyzelinu, pagamintu iš atsinaujinančių šaltinių. Šis sprendimas padės savivaldybės transporto priemonių į aplinką išmetamų ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį sumažinti 50 proc.

San Fransisko savivaldos automobilių parką sudaro beveik 2 tūkst. dyzelinu varomų transporto priemonių. Per metus visos jos kartu sudėjus sunaudoja apie 1,5 mln. litrų dyzelino.

Ankčiau rudenį dar dviejuose Kalifornijos miestuose – Walnut Creeke ir Oaklande – į visas dyzelinu varomas transporto priemones taip pat pradėta pilti NEXBTL. Iš atsinaujinančių šaltinių pagamintu dyzelinu varomi „Google“ autobusai, kursuojantys nuo San Fransisko iki Silicio slėnio ir atgal, siuntų peržvežimo bendrovės UPS sunkvežimiai.

VIDEO: Neste's strategic objective: Global renewable growth

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų