Dėl rangovo neveikimo aštuoniuose Lietuvos rajonuose liko neišasfaltuoti 27 žvyrkelių ruožai, kurių bendras ilgis – apie 54,5 km, teigiama ministerijos pranešime žiniasklaidai.
„Susisiekimo sektoriuje pirmą kartą susiduriame su rangovu, visiškai nesilaikančiu nei darbų terminų, nei kokybės reikalavimų. Kokios bebūtų neįvykdytų ar netinkamai vykdomų įsipareigojimų priežastys, iš kaltininkų bus pareikalauta atsakomybės“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Turėjo išasfaltuoti 10 ruožų
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir UAB „Kamesta“ sutartys dėl žvyrkelių asfaltavimo buvo pasirašytos 2016 m. liepos 26 d. ir 2016 m. rugpjūčio 8 d. Bendra sutarčių vertė – 11,26 mln. eurų.
Pagal šias sutartis rangovas įsipareigojo išasfaltuoti 10 ruožų (iš viso 22,8 km) Tauragės, Pagėgių, Šilalės ir Jurbarko rajonuose bei 17 ruožų (iš viso 31,7 km) Elektrėnų, Jonavos, Kaišiadorių ir Kėdainių rajonuose. Darbai turėjo būti baigti atitinkamai iki šių metų balandžio 26 d. ir gegužės 8 d., tačiau jie neatlikti iki šiol. Kelių direkcija jau pradėjo sutarčių nutraukimo procedūras.
Kelių direkcijos duomenimis, daugelyje minėtų žvyrkelių ruožų darbai iki šiol net neprasidėjo, dalis ruožų yra tik pradėti asfaltuoti. Nutraukus neįvykdytas sutartis, bus skelbiami nauji viešieji pirkimai numatytiems žvyrkelių ruožams asfaltuoti.
TAIP PAT SKAITYKITE: Vietoj metus laukto asfalto – duobės, nes geresnis kelias „užstrigo“ teismuose
Pagarsėjo pirmojo audito metu
UAB „Kamesta“ prasta darbo kokybė tapo ryškiausiu neatsakingo darbo pavyzdžiu, kai šių metų pradžioje paaiškėjo Susisiekimo ministerijos 2017 m. inicijuoto kelių kokybės audito rezultatai.
Būtent šio rangovo rekonstruotame kelio Nr. 5223 Buivydžiai–Lavoriškės–Kena ruože nuo 0,00 iki 8,67 km buvo nustatyta daugiausia įvairių pažeidimų, kelyje matomi akivaizdūs defektai, o darbai buvo vykdomi dvigubai ilgiau, nei numatyta sutartyje.
Ekspertų vertinimu, šio kelio ruožo defektams ištaisyti reikės pakloti papildomą 3,5 cm storio asfaltbetonio sluoksnį, kas rangovui gali kainuoti apie 250 tūkst. eurų.
UAB "Kamesta" su kaltinimais nesutinka
Iš įmonės pašto dėžutės atsiųstame laiške teigiama, kad ministerijos išdėstyti teiginiai yra neteisingi. Žemiau pateikiame neredaguotą tekstą, atsiųstą redakcijai.
Straipsnyje pateikiami teiginiai, kad ,,Dėl rangovo neveikimo aštuoniuose Lietuvos rajonuose liko neišasfaltuoti 27 žvyrkelių ruožai”, ,,Kelių direkcija jau pradėjo sutarčių nutraukimo procedūras’’yra klaidinga, nes sutartis dėl žvyrkelių asfaltavimo su Kelių direkcija nutraukė pati UAB ,,Kamesta” dėl pačios Kelių direkcijos padaryto esminio sutarčių pažeidimo. Neegzistuoja jokios objektyvios aplinkybės, kad būtų konstatuotas rangovo neveikimas. Straipsnio lingvistinis turinys yra tendencingai nukreiptas ne suteikti objektyvią informaciją, o suponuoti
neteisingą ir neatitekančią tikrovės skaitytojo nuomonę apie bendrovę ,,Kamesta”, o sutartis pažeidusi Kelių direkcija, kuri, beje, teismo buvo pripažinta ir neteisėtai suorganizavusi viešąjį pirkimą bei gavo baudą, vaizduojama kaip nukentėjusi šalis.
Atitinkamai juridinio asmens dalykinė reputacija ginama ne tik nuo ją žeminančių tikrovės neatitinkančių žinių skleidimo, bet ir nuo nesąžiningos, neturinčios objektyvaus faktinio pagrindo kritikos, nuomonės ar vertinimo. Žiniasklaidos priemonė privalo išlaikyti objektyvumą bei nešališkumą, todėl nesąžininga skleisti informaciją išklausius tik vienos šalies ir jokiais faktiniais duomenimis nepagrįstą nuomonę, nes tokios informacijos skleidimas sukuria teisės pažeidėjui monopolinę padėtį prieš nukentėjusią šalį.
(...) Todėl reikalaujame, paskelbti teiginių: ,,Dėl rangovo neveikimo aštuoniuose Lietuvos rajonuose liko neišasfaltuoti 27 žvyrkelių ruožai”, ,,Kelių direkcija jau pradėjo sutarčių nutraukimo procedūras’’, paneigimą (Visuomenės informavimo įstatymo 44 str. 2 d.).