Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius: „Dėsiu visas pastangas, kad į šalį patektų mažiau kontrabandinių degalų“

Lietuva visada pasižymėjo gerais keliais ir tinkamu dėmesiu jiems, tačiau pastaraisiais metais kelių priežiūrai skiriamos lėšos tik mažėjo, o šalies autotransporto arterijų kokybė vis prastėja. Tai nėra toleruotina, todėl dėsiu visas pastangas, kad degalų akcizo atskaitymai Kelių priežiūros ir plėtros programai didėtų procentine išraiška, be to, mažėtų kontrabandinių degalų patekimas į šalį, augtų legaliai įsigyjamų degalų procentas ir didėtų surenkamo akcizo kiekis“, – susitikęs su Kauno miesto ir rajono vadovais, čia rinktais Seimo nariais bei VĮ „Kauno regiono keliai“ direktoriumi ir pavaduotojais sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Rimantas Sinkevičius
Rimantas Sinkevičius / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vizito Kaune metu ministrui buvo pristatyta miesto ir rajono transporto infrastruktūros situacija, nuveikti darbai ir, žinoma, išdėstytos didžiausios ir aktualiausios problemos.

R.Sinkevičių labai domino, kokia numatyta neseniai nugriauto Panemunės tilto atstatymo perspektyva. Kauno m. meras Andrius Kupčinskas teigė, kad praėjusios Vyriausybės vadovai žadėjo prisidėti prie naujo 102 mln. Lt. vertės tilto statybos valstybės biudžeto lėšomis, tad Kauno vadovas išreiškė viltį, šio susitarimo tęstinumu. Susisiekimo ministras pabrėžė, kad visi darbai turi būti daromi žmonių labui, todėl partiškumas negali turėti jokios įtakos. Vis dėlto R.Sinkevičius pastebėjo, kad Panemunės tiltas – Kauno miesto transporto infrastruktūros dalis, todėl norint prisidėti prie šio projekto įgyvendinimo labai svarbu ne tik rasti lėšų valstybės biudžete, bet ir teisiškai pagrįsti šių pinigų skyrimą savivaldos reikmėms.

Lankydamasis VĮ „Kauno regiono keliai“ administracijoje ir susipažinęs su vienos didžiausių šalies kelius prižiūrinčios įmonės veiklos rezultatais susisiekimo ministras pastebėjo, kad esama kelių situacija veda tik prie jų visiško nugyvenimo, tad jei keliai ir toliau bus taip pat finansuojami, jų perspektyvą nesunku nuspėti. R.Sinkevičius pažadėjo siekti atskaitymų už surenkamą Lietuvoje parduodamo kuro akcizą didinimo kelių priežiūrai ir, žinoma, jų plėtrai. Be to, ministras sakė siūlysiąs apriboti iš trečiųjų šalių įvežamo neapmokestinamo kuro kiekį. Taip sumažėtų kontrabandinių degalų kiekis Lietuvoje, o daugiau jo įsigyjant iš degalinių būtų surenkama ir daugiau akcizo. Taip pat Rimantas Sinkevičius išsakė savo pozityvų požiūrį ir į viešojo bei privataus sektoriaus bendradarbiavimą („PPP“ – Public Private Partnership) infrastruktūros projektuose.

Vis dėlto pagrindinis susisiekimo ministro vizito Kaune dėmesys buvo skirtas būsimajai Marvelės krovininei prieplaukai, kurios 9,7 mln. Lt statybos darbų finansavimui prieš pat Naujuosius metus pritarė ministras. Lankydamasis VĮ Vidaus vandens kelių direkcijoje Rimantas Sinkevičius ne tik gilinosi į vienos iš intermodalinio transporto modų – vidaus vandenų perspektyvą, bet ir netrukus Nemuno  pakrantėje iškilsiančią krovinių prieplauką. Direkcijos vadovas Gintautas Labanauskas padėkojo ministrui už sprendimą finansuoti labai reikšmingą Lietuvai projektą, kuris leis integruoti vandens transportą į bendrą šalies logistikos grandinę. Prasidėsiantys darbai – tik pirmasis etapas, kurio metu bus pastatyta 120 m ilgio krantinė, prieplaukos aikštelė su kieta danga ir būtiniausia infrastruktūra saugiam prieplaukos eksploatavimui, nutiestas privažiavimo kelias. Pastačius prieplauką Nemunu iki Kauno būtų galima plukdyti iki 600 t žvyro, skaldos, medienos krovinius. Planuojama, kad per metus ši prieplauka aptarnaus ne mažiau kaip 500 tūkst. tonų krovinių.

Pristatydamas šiandieninę vidaus vandens kelių infrastruktūrą, G.Labanauskas apgailestavo, kad kol kas ši sritis buvo laikoma podukros vietoje, tad be didesnio dėmesio ir finansavimo galimybė efektyviau naudotis vandens transporto privalumais išlieka nedidelė.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigė pritariantis intermodalumo principui transporto srityje, tad vidaus vandens kelių sistema, be abejo, turi būti plėtojama. Tuo pačiu ministras pabrėžė, kad akylai stebės Marvelės krovinių prieplaukos statybą, ir viliasi, jog šis projektas turės ne tik akivaizdų ekonominį efektą, bet ir bus didelis žingsnis vidaus vandens transporto atsigavimo ir augimo link.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos