Pirma, laikantis Vyriausybės rekomendacijų, buvo ir tebėra organizuojamas nuotolinis darbuotojų darbas, išskyrus tų, kurių darbo pobūdis neleidžia dirbti nuotoliniu būdu. Vos keli įmonės administracijos darbuotojai karantino metu vyko į biurą – jie buvo aprūpinti visomis apsaugos priemonėmis, užtikrinant saugumą.
Galimybės dirbti „ne darbo vietoje“ atsirado 2018 m.
Galimybė dirbti nuotoliniu būdu įmonėje atsirado dar 2018 m. Iki karantino įmonėje per dieną taip paprastai dirbdavo 3-5 darbuotojai, o karantino laikotarpiu skaičiai išaugo ir įmonėje kasdien nuotoliniu būdu dirba vidutiniškai apie 80 darbuotojų. Taip dirba visi įmonės administracijos darbuotojai ir kiti, kurių darbo pobūdis leidžia atlikti darbo funkcijas ne darbo vietoje. Likusios dalies darbuotojų pareigos ir atsakomybės yra susijusios su klientų aptarnavimu, todėl jiems buvo užtikrintos saugios darbo sąlygos, aprūpinant juos apsaugos ir dezinfekcinėmis priemonėmis, pirštinėmis, respiratoriais.
Paskelbus karantiną įmonėje buvo suteiktos galimybės visiems darbuotojams turėti saugią prieigą prie įmonės serverių ir informacijos bei dokumentų, naudojantis mobiliuoju ryšiu ir namų ar kitu interneto ryšiu. Darbuotojai, kurie savo darbo vietose turėjo tik stacionarius kompiuterius, gavo nešiojamus kompiuterius. Iš viso įmonėje šiuo metu yra apie 130 kompiuterizuotų darbo vietų.
Siekiant produktyvesnio darbo, buvo imtasi ir papildomų IT priemonių – darbuotojams buvo sukonfigūruotos VPN prieigos (galimybė prie įmonės serverių jungtis naudojant bet kokį interneto ryšį). Tad šiuo metu darbuotojų, naudojančių APN (prieiga prie serverių per mobilųjį ryšį) ir VPN prieigas, kiekiai maždaug vienodi. Darbuotojai puikiai pritaikė ir iki tol gerokai rečiau naudotą „Microsoft Teams“ programą, taip pat pradėtas aktyvesnis dokumentų pasirašymas el. parašu.
Tam, jog komanda ir virtualiomis priemonėmis išliktų darni bei vieninga, o darbuotojai jaustųsi saugiai, jiems netrūktų informacijos, su darbuotojais nuolat bendraujama, naudojant virtualius ir vidinės komunikacijos įrankius.
Pavyzdžiui, įmonės Intranete reguliariai skelbiama informacija tiek apie situaciją karantino metu šalies mastu, tiek apie numatomus ar esamus pokyčius įmonėje. Darbuotojai aktyviai dalyvauja vidinėse iniciatyvose ar iššūkiuose, kuriais siekiama didinti produktyvumą dirbant iš namų.
Darbuotojai taip pat įtraukiami ir į ugdymosi procesą. Tam buvo skirtas įvairaus pobūdžio temų webinarų ciklas, kuriame jau iki šiol dalyvavo beveik 74 proc. visų įmonės darbuotojų. Taip pat pasirūpinta ir darbuotojų gerove – galima pasinaudoti sveikatos draudimu, gauti nemokamas sveikatos konsultacijas.
Įdarbinimas
Karantino metu nenutrūko ir darbuotojų atrankų bei įdarbinimo procesai, tačiau jie pakito. Atrankos buvo vykdomos nuotoliniu būdu, organizuojant pokalbius telefonu ir naudojant vaizdo skambučius.