Automobilių istorijos ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ Lietuvoje atliko tyrimą ir nustatė, kiek vidutiniškai kilometrų nuvažiuoja automobilis, kol patenka į avariją.
Automobiliai apgadinami rečiau
Įmonės duomenų analitikai ištyrė, kaip koreliuoja automobilio rida ir avarijų statistika 2021-2023 m. Istoriniai duomenys atskleidė, kad 2021 m. vidutinė Lietuvoje tikrinta transporto priemonė nuvažiuodavo 206 998 km kol patirdavo avariją, 2022 m. šis skaičius nukrito iki 192 958 km, o 2023 m. pakilo iki 215 059 km.
„300 tūkstančių kilometrų ridą turintis automobilis gali būti patekęs į avariją daugiau nei vieną kartą. Nedideli įlenkimai ar nubrozdinimai taip pat priskiriami prie eismo įvykių, todėl naudotų transporto priemonių pirkėjai turėtų atidžiai išsiaiškinti, kokius apgadinimus patyrė automobilis prieš jį pirkdami“, – įspėja automobilių rinkos ekspertas iš „carVertical“, Matas Buzelis.
Nors nedideli apgadinimai neturėtų lemti sprendimo įsigyti konkrečią transporto priemonę, didelę avariją patyręs automobilis gali turėti struktūrinių pažeidimų ir būti nesaugus vairuoti.
Kitose Europos šalyse tikrinti automobiliai į avarijas patenka dažniau
Avarijų tendencijos kaimyninėje Latvijoje šiek tiek skiriasi. 2021 metais iš visų šioje šalyje tikrintų automobilių, Transporto priemonės nuvažiuodavo vidutiniškai 240 247 km iki pakliūdamos į eismo įvykį, 2022 m. – 198 350 km, o 2023 – 188 626 km.