„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

SUV milžinų bandymas: ar „Jeep“ gali mesti iššūkį BMW ir „Mercedes-Benz“?

Garsiai riaumoja varikliai, o iš po ratų tyška vanduo ir kyla smėlio debesys. Kas čia vyksta? Atsakome: „Jeep“ kaip pašėlęs kyla į kalną, „Mercedes-Benz“ puola nuo šlaito žemyn, o BMW lekia per balas. Kolegos vokiečiai šiuos SUV milžinus gainioja po smėlio karjerą.
„Jeep Grand Cherokee“, „Mercedes-Benz ML“ ir BMW X5
„Jeep Grand Cherokee“, „Mercedes-Benz ML“ ir BMW X5 / „Autobild“ nuotr.


Ne, jie netestuoja SUV automobilių pravažumo. Anaiptol. Visas šis paradas tik dėl įspūdingų nuotraukų. Juk šie milžinai, kurių ilgis siekia beveik 5 metrus, o svoris viršija dvi tonas, dažniausiai rieda asfaltuotais keliais, o ne bekele. Kuris jų geriausias?

Tai jie siūlo

Bavarai visiškai neseniai pradėjo prekiauti naujutėlaičiu, jau trečios kartos BMW X5 modeliu. Palyginti su pirmtaku, dizaino pokyčiai nėra itin dideli. Bene labiausiai į akis krinta užaštrintos briaunos kėbulo šonuose ir padailinta priekinė bei galinė dalis. Akivaizdu ir tai, kad naujasis X5 gana panašus į mažąjį broliuką X3. O tai didelis menas: gaminti didelį, erdvų automobilį, kuris atrodo tarsi būtų mažesnis. 

BMW X5 salone labai erdvu, patogu ir gale sėdintiems aukštaūgiams. Puikų įspūdį palieka ir vairuotojo darbo vieta bei patobulintas „iDrive“ valdiklis. Pavyzdžiui, nuo šiol yra rašymui skirtas paviršius, kuriame brūkštelėjus pirštu galima aktyvuoti reikiama komandą. 

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW X5
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW X5

O štai „Mercedes-Benz“ prietaisų skydelis nesukuria tokios erdvės kaip BMW automobilyje, nes yra uždaresnis. Be to, sėdintiems ant priekinių ML sėdynių bus šiek tiek mažiau vietos nei X5 modelyje, tačiau gale „Mercedes“ SUV siūlo daugiau erdvės. ML visureigio gamintojai vis dar renkasi klasikinę „Comand“ sistemą, kuri, atrodo, jau pasiekė savo galimybių ribas. Mat ji turi per daug mygtukų, o kai kurios funkcijos klaidina. „Comand“ sistema tikrai nusileidžia išmaniajai BMW „iDrive“.

Akivaizdu, kad „Jeep Grand Cherokee“ kūrėjai šiai sistemai taip pat skyrė nemažai dėmesio. Po vasarą atlikto atnaujinimo, visureigis turi du ekranus. Septynių colių ekranas montuojamas prietaisų skydelio centre ir yra skirtas įvairiems rodmenims – skaitmeniniam arba analoginiam tachometrui, valdymo kompiuteriui ir daugeliui kitų. O štai centrinėje konsolėje yra 8,4 colio liečiamasis ekranas. Pastaruoju valdomas navigatorius, garso sistema ir kitos funkcijos. Abiejų ekranų grafika išties graži, nors valdymas kartais ne visiškai logiškas.

„Jeep Grand Cherokee“ įrengtas labai skoningai. Atrodo, kad čia rankas bus prikišę Italijos dizaineriai, nes didžioji „Chrysler“ akcijų dalis priklauso „Fiat“ koncernui. Ant galinių „Grand Cherokee“ sėdynių šiek tiek mažiau vietos nei SUV modeliuose iš Vokietijos, tačiau ten sėdėti labai malonu.

Taip jie važiuoja

„Jeep Grand Cherokee“ į priekį gena 3.0/250 AG V6 turbodyzelinis motoras, kuris galią į visus keturis ratus perduoda per aštuonių laipsnių „automatą“. Amerikietis nė nemėgina slėpti, kad yra didelis, sunkus automobilis. Jis labiau mėgsta važiuoti tiesiai, o ne įveikdamas posūkius.

Keliais centimetrais trumpesnis ir 105 kg lengvesnis „Mercedes“ elgiasi visiškai kitaip. Juo važiuojama sklandžiau, o ir valdomas jis patogiau. Testuotas ML visureigis turėjo pneumatinę „Airmatic“ pakabą (7102 Lt), kuri amortizuoja labai komfortiškai. Taip galima sakyti tik tuo atveju, jei ML pakabą lyginame su „Grand Cherokee“ pakaba, nes geriausiai suderintą pakabą turi BMW X5. Galingas V6, 258 AG „Mercedes ML“ motoras noriai imasi darbo ir užtikrintai gena automobilį pirmyn, o štai uždelstai reaguojantis, šiek tiek trūkčiojantis septynių laipsnių „automatas“ paliko ne itin gerą įspūdį.

Kaip turėtų savo darbą atlikti automatinė greičių dėžė, puikiai įrodo BMW X5. Žaibiškai reaguojantis „automatas“ geriausiai dera su temperamentingu trijų litrų dyzeliniu varikliu. Bavaras ne tik pirmasis pasiekia 100 km/h greitį ir puikiai atlieka lenkimo manevrus, bet ir sunaudoja mažiausiai dyzelino – vidutiniškai 8,7 l/100 km. Konkurentams tam pačiam keliui įveikti reikia 0,5–1,1 litro daugiau. Itin gerą įspūdį palieka ir BMW X5 valdymas. SUV automobilis labai tiksliai įveikia posūkius – net į galvą nešautų mintis, kad važiuojama dideliu ir sunkiu visureigiu.

Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz ML“
Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz ML“

Tiek jie kainuoja

Kaip žinia, geri daiktai nebūna pigūs. BMW X5 – brangiausias šios trijulės automobilis. Jo kaina yra nuo 213 tūkst. Lt. Tiesa, už „Mercedes ML“ jis brangesnis viso labo 246 Lt (ML kaina – nuo 212 754 Lt), tačiau X5 vairuotojui brangiau kainuos serviso darbai ir kasko draudimas.

Pirkėją labiausiai nudžiugins „Jeep Grand Cherokee“. Amerikiečio kaina – nuo 166 698 Lt. Tai net 46 tūkst. Lt mažiau, nei kainuoja abu vokiečiai. Be to, „Grand Cherokee“ kaip standartinę įrangą turi odinį saloną ir navigacijos sistemą. Jei šiuos du priedus užsisakytumėte į Mercedes ML, jis už Grand Cherokee būtų brangesnis 53 158 Lt, o BMW X5 su tai pačiais priedais atsieitų net 62 992 Lt daugiau. Brangu, bet, kaip jau sakėme, geri daiktai nėra pigūs. Būtent toks yra šio testo nugalėtojas BMW X5.

Jeep Grand Cherokee 3.0 l V6

2987 cm³

250 AG

nuo 166 698 Lt

 

Mercedes ML 350 BlueTec

2987 cm³

258 AG

nuo 212 754 Lt

BMW X5 xDrive30d

2993 cm³

258 AG

nuo 213 000 Lt

 

„Mercedes-Benz“

19 colių ratai kainuoja 2089 Lt, pneumatinė pakaba – 7102 Lt. Smėlis SUV modeliui – ne problema.

Didelis prietaisų skydelis ir daug chromo. Automatinės greičių dėžės svirtis įtaisyta prie vairo. Kairėje: pakabos valdymo režimai.

„Jeep“ nuotr./„Jeep Grand Cherokee“
„Jeep“ nuotr./„Jeep Grand Cherokee“

„Jeep“

Žinoma, tokie upeliai „Jeep Grand Cheroke“ automobiliui yra vieni niekai, bekelėje amerikietis iš tiesų jaučiasi puikiai.

„Grand Cherokee“ prietaisų skydelis labai patrauklus, su dviem dideliais ekranais. Kairėje: bekelei skirtų programų pasirinkimas.

BMW

Gera idėja: nuspaudus vienintelį mygtuką akimirksniu įjungiamos visos saugumo sistemos.

Naujame X5 modelyje navigacijos sistema montuojama atskirai, ji neįrėminta į centrinę konsolę. Prie pavarų svirties galima pasirinkti važiavimo režimus, pavyzdžiui, sportišką arba komfortišką.

Dėl „Euro 6“ normų automobilį reikia „girdyti“ specialiu „AdBlue“ skysčiu.

Smėlio kopas BMW X5 tikrai įveiks, tačiau būkime sąžiningi: bavaras daug mieliau renkasi asfaltą.

BMW X5 greičiausiai pasiekia 100 km/h greitį, tačiau „Mercedes-Benz ML“ ir „Jeep Grand Cherokee“ atsilieka labai ne daug.

VIDEO: 2014 m. BMW X5

BMW – aukščiausia klasė

BMW

„Professional“ navigatoriaus kaina 9100 Lt. Jūsų paslaugoms – 10,2 colio ekranas, ratuku valdoma „iDrive“ sistema. Realiu laiku pranešama apie eismo spūstis, galima naršyti interneto portaluose, yra „Bluetooth“ jungtis ir kiti priedai.

„Mercedes-Benz“

Pigiausia navigacijos sistema „Mercedes ML“ pirkėjui kainuos 3342 Lt, o už „Command Online“ sistemą teks atseikėti net 12 199 Lt. Į navigatorių dedamas kietasis diskas. Tiesa, navigatoriaus ekranas mažokas – tik septynių colių

„Jeep“

8,4 colio ekranas ir „Uconnect“ navigacijos sistema į „Grand Cherokee“ montuojama kaip standartinė įranga. Per liečiamąjį ekraną valdomas navigatorius, muzika, bevieliu ryšiu galima prijungti išmanųjį telefoną ar naudotis kitomis funkcijomis.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW X5
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW X5

Techniniai gamintojo duomenys

BMW

Jeep

Mercedes-Benz

Durų/vietų salone sk.

5/5

5/5

5/5

Variklis

turbodyzelinis

turbodyzelinis

turbodyzelinis

Variklio darbinis tūris (cm3)

2993

2987

2987

Galia kW (AG) esant aps./min.

190 (258)/4000

184 (250)/4000

190 (258)/3600

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)

560/1500

570/2000

620/1600

Maks. greitis (km/h)

230

202

224

Pavarų dėžė

8 autom.

8 autom.

7 autom.

Varantieji ratai

visi keturi

visi keturi

visi keturi

Testuoto automobilio padangos

255/50 R19 W

265/50 R20 V

255/50 R19 W

Testuoto automobilio padangų modelis

Goodyear Eagle F1

Continental CrossContact

Continental SportContact 5

Automobilio keliamas triukšmas dB

73

73

72

Degalų bako talpa (l)

85

93

93

Tempiamos priekabos svoris su stabdž./be stabdž. (kg)

2700/750

2949/750

3500/750

Bagažinės talpa (l)

650–1870

782**–1554

690–2010

Ilgis/plotis/aukštis (mm)

4886/1938/1762

4875/1943/1802

4804/1926/1796

Degalų sąnaudos (l/100 km)*

7/5,7/6,2

9,3/6,5/7,5

7,8/6,3/6,8

* – mieste/užmiestyje/vidutinės, ** – bagažinės tūris iki stogo

Testuota

BMW

Jeep

Mercedes

Įsibėgėjimas 0–50 km/h (s)

2,2

2,3

2,3

0–100 km/h (s)

6,8

8,1

7,2

0–130 km/h (s)

11,5

14

12,1

Elastingumas 60–100 km/h (s)

3,9

4,8

4,2

80–120 km/h (s)

5,2

6,4

5,2

Automobilio masė/kraulumas (kg)

2242/538

2342/607

2237/713

Svorio pasiskirstymas priek./gal. (proc.)

49/51

52/48

54/46

Apsisukimo spindulys į kairę/į dešinę (m)

13,2/12,2

12,1/12,1

12/11,8

Stabdymo kelias važiuojant 100 km/h atvėsusiais stabdžiais (m)

36,5

39,3

37,4

važiuojant 100 km/h įkaitusiais stabdžiais (m)

35,8

39,4

36,7

Triukšmingumas salone važiuojant 50 km/h (dB)

56

57

55

važiuojant 100 km/h (dB)

63

64

64

važiuojant 130 km/h (dB)

67

70

68

Degalų sąnaudos (l/100 km)

8,7

9,8

9,2

Nuvažiuotas atstumas pilnu baku (km)

970

950

1000

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW X5
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW X5

Kainos/įranga

BMW

Jeep

Mercedes

Modelis

X5 xDrive30d

Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Limited

ML 350 BlueTec

Oro pagalvių skaičius

8

9

7

ESP sistema

S

S

S

Klimato kontrolė

S

S

S

Automatinis pavarų perjungimas

S

S

S

CD grotuvas/garsiakalbių skaičius

S/6

S/6

S/7

Šildomos priekinės sėdynės

S

S

S

Pastovaus greičio palaikymo sistema

S

S

S

Lengvojo lydinio diskai

S

S

S

Odinis salonas (Lt)

7590

S

3760

Navigacijos sistema (Lt)

9100

S

3342

Ksenoniniai žibintai (Lt)

S

S

S

„Metallic“ dažai (Lt)

3450

2200

3635

Bazinė kaina (Lt)

213 000

166 698

212 754

 S – serijinė įranga

Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz ML“
Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz ML“

Eksploataciniai duomenys

BMW

Jeep

Mercedes

Techninė priežiūra km/metai

30 000/2

20 000/1

25 000/1

Remonto išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km

12 600

7487

6142

Garantija (m.)/ridos apribojimas (km)

2/be aprib.

2/be aprib.

2/be aprib.

Prarūdijimo garantija (m.)

12

7

30

Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis*

9265/1

7562/2

7644/1

* – „Lietuvos draudimo“ duomenys

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW X5
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW X5

„Autobild“ įvertinimai

Kėbulas

Taškai (maks.)

BMW

Mercedes

Jeep

Erdvumas priekyje

20

18

17

17

Erdvumas gale

20

15

17

14

Erdvumo pojūtis

10

8

7

7

Bagažinės tūris

20

13

15

7

Kintamumas

10

6

5

5

Kraulumas

10

4

8

6

Buksyruojamas svoris

5

3

5

4

Matomumas

15

11

10

12

Kokybės įspūdis

20

18

17

15

Funkcionalumas

10

9

9

9

Saugumo įranga

10

7

8

6

Tarpinis rezultatas

150

112

118

102

Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz ML“
Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz ML“

Pavara

Taškai (maks.)

BMW

Mercedes

Jeep

Įsibėgėjimas

15

12

11

10

Elastingumas

20

15

15

13

Maksimalus greitis

5

3

3

2

Važiavimo kultūra

15

14

12

12

Sukimo momentas

10

9

7

6

Pavarų dėžė

20

19

16

17

Degalų sąnaudos testuojant

30

28

27

26

Nuvažiuotas atstumas pilnu baku

10

7

7

7

Tarpinis rezultatas

125

107

98

93

„Jeep“ nuotr./„Jeep Grand Cherokee“
„Jeep“ nuotr./„Jeep Grand Cherokee“

Komfortas

Taškai (maks.)

BMW

Mercedes

Jeep

Įlipimas

5

5

5

5

Sėdėsena

15

14

14

13

Priekinės sėdynės

20

19

16

15

Galinės sėdynės

10

8

7

9

Prietaisų skydelis

10

9

8

8

Pakaba

25

22

21

19

Triukšmas salone

10

9

9

8

Subjektyvus triukšmingumo vertinimas

15

13

12

10

Komforto įranga

15

6

5

15

Multimedija/jungtys

10

9

9

8

Pagalbinės sistemos

5

5

5

3

Kondicionieriaus veikimas

10

6

6

6

Tarpinis rezultatas

150

125

117

119

 

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW X5
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./BMW X5

Važiavimo užtikrintumas

20

18

17

16

Elektroninė pagalba vairuojant

15

14

12

12

Važiavimas tiesiąja

10

10

10

9

Važiavimas įveikiant posūkius

20

18

16

14

Vairo sistema

20

18

17

15

Trauka

10

10

10

10

Apsisukimo spindulys

10

2

4

3

Stabdžiai

20

15

13

9

Tarpinis rezultatas

125

105

99

88

„Jeep“ nuotr./„Jeep Grand Cherokee“
„Jeep“ nuotr./„Jeep Grand Cherokee“

Ekologija

Taškai (maks.)

BMW

Mercedes

Jeep

Išoriniai matmenys

10

5

5

5

Automobilio masė

10

6

6

5

CO2 tarša

10

9

8

8

Išmetamų teršalų kiekis

5

5

4

4

Automobilio keliamas triukšmas

5

2

3

2

Ekologiška įranga

10

6

6

0

Tarpinis rezultatas

50

33

32

24

Testo metu Vokietijoje gautų duomenų įvertinimas

600

482

464

426

 

Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz ML“
Gamintojo nuotr./„Mercedes-Benz ML“

Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje

Taškai (maks.)

BMW

Mercedes

Jeep

Kaina

50

15

15

30

Nuvertėjimas

20

19

18

14

Techninis aptarnavimas

10

3

8

7

Garantija

10

6

6

6

Draudimas

10

4

7

7

Tarpinis rezultatas

100

47

53

64

Galutinis įvertinimas

700

529

517

490

VIETA

1. BMW

2. Mercedes

3. Jeep

Kaina litais

213 000

212 754

166 698

Vieno testo balo kaina litais

402,64

411,5

340,2

Kainos ir kokybės santykio nugalėtojas

2.

3

1.

Įvertinimas

1. BMW X5 „xDrive30d“: 529 taškai

Vykęs debiutas. BMW X5 į priekį išsiveržia dėl galingo, bet taupaus variklio, sumanios greičių dėžės ir puikiai savo darbą atliekančios pakabos. Kaina – didoka.

2. „Mercedes-Benz ML 350 BlueTec“: 517 taškų

Labai komfortiškas, erdvus, ramiai, atsipalaidavusiai važiuojantis automobilis. Dyzelinis motoras ir greičių dėžė neprilygsta X5 automobiliui, kaina tokia pat didėlė.

3. „Jeep Grand Cherokee 3.0 V6“: 490 taškų

Tai tikras amerikietis: masyvus ir su galingu motoru. Tik salonas įrengtas pagal europiečių skonį. Džiugina itin gausi įranga ir stebėtinai mažesnė nei konkurentų kaina.

Išvada

BMW X5 kūrėjai padirbėjo iš peties. Jie puikiai suderino prabangą ir praktiškumą bei veržlumą ir komfortą. Bavarų SUV modelis aiškus šios klasės lyderis. „Mercedes-Benz“ ir „Jeep“ turi sekti geriausiajam iš paskos, tačiau jie tikrai nenuvilia. „Mercedes-Benz ML“ rekomenduojame dėl itin erdvaus salono ir spinduliuojančios ramybės, o „Jeep“ – dėl savito charakterio ir stiliaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“