Dauguma automobilių gamintojų šiems pakeitimams ruošėsi jau visus metus. O kai kurie apskritai stabdo gamybą ir pardavimus, kol paaiškės visi niuansai, susiję su naujais standartais. Jie tikrai įtakos turės ir pardavėjams, ir pirkėjams.
Naujų testų standartų tikslas – kuo tiksliau apskaičiuoti degalų sąnaudas ir automobilių emisiją. Manoma, kad atlikus naujus testus realiomis sąlygomis, kai kurių variklių rezultatai turėtų būti iki 30 proc. didesni, nei matuojant pagal seną NEDC (New European Driving Cycle) sistemą. Todėl gali iš esmės pasikeisti supratimas, kas yra ekologiški ir kas yra ekonomiški varikliai.
Neoficialiais duomenimis prognozuojama, kad gali smarkiai padidėti ne tik dyzelinių, bet ir kai kurių benzininių variklių emisijos.
Gali iš esmės pasikeisti supratimas, kas yra ekologiški ir kas yra ekonomiški varikliai.
Dauguma gamintojų jau rugpjūčio pradžioje pirkėjams pateikė dvigubas automobilių specifikacijas su senų ir naujų testų rodmenimis – pagal seną ir pagal naują tvarką (NEDC ir WLTP).
Bus įdomus ruduo
O kol kas, neoficialiais duomenimis, nauja tvarka nėra iki galo aiški ir patiems pardavėjams. Todėl kai kurie jų atstovai turi vos po vieną sertifikatą, išduotą vienam vieno modelio varikliui - laukia tolimesnių nurodymų iš gamintojų. Visa informacija Lietuvą turėtų pasiekti pamažu, netrukus. Dėl šios priežasties į daugelį klausimų atstovybių darbuotojai galėjo atsakyti tik gūžčiodami pečiais – niekas nenori pateikti netikslios informacijos.
Taip pat aiškios ne visos kainos – nors pardavėjai kalba tik puse lūpų, panašu, kad nauji technologiniai reikalavimai automobilius gali pabranginti. Čia kaip keičiantis nacionalinei valiutai: valdžia sako, kad niekas nebrangs, tačiau realybė dažnai būna kitokia.
Žemiau pateikiame oficialius kai kurių gamintojų ir pardavėjų atstovų paaiškinimus.
Naujovėms buvo pasiruošę
„Kai kurie automobiliai iš anksto buvo paruošti šiems pasikeitimams, gamintojas jau dabar nurodo tiek senų, tiek naujų testų rezultatus. Vieni tokių Lietuvoje jau yra i20 modeliai su atnaujintais varikliais bei Tucson modelis, kurio specifikacijas gamintojas nurodo tiek pagal seną, tiek pagal naują tvarką. Visgi tokią informaciją gamintojas suteikė dar ne apie visus turimus modelius“, – komentavo „Hyundai“ marketingo specialistas Vaidotas Kviklys.
„Hyundai“ atstovas minėjo, jog šiuo metu naujus standartus atitinka „i20“, „Kona“, „Tucson“ ir „Santa-Fe“ modeliai. V.Kviklys patikino, kad gamintojas naujovėms pasiruošęs, todėl prekybos ar gamybos sustabdymų nebus. Bus atnaujinti tik „i40“ ir „i30“ modelių varikliai.
TAIP PAT SKAITYKITE: Ekspertai: automobilių pramonės šiemet laukia lūžis, bet nebūtinai dėl valdžios „dyzelheito“ projekto
Aukštesni standartai – ne naujiena
BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas teigė, kad šis gamintojas naujovėms pasiruošęs ir matavimų pokyčiai reikšmingos įtakos gamintojui neturės. Atstovas teigė, kad šiuo metu laikinai yra nutraukta tik kai kurių modelių galingiausių versijų benzininių variklių gamyba, tokių kaip: „X6 xDrive35i“, „M550i“, „750i/Li xDrive“, „M760Li xDrive“. Tačiau, anot atstovo, dėl mažos šių modelių paklausos mūsų rinkoje, BMW klientams Lietuvoje tai nesklandumų nesukels.
„BMW grupės automobiliai jau kurį laiką atitinka griežtesnius ekologijos reikalavimus. Visų parduodamų BMW ir MINI automobilių aprašymuose nurodomos reikšmės jau atitinka WLTP normas ir yra perskaičiuotos į NEDC (New European Driving Cycle) ekvivalentiškas reikšmes, kad būtų galima lyginti skirtingus automobilius“ – komentavo M.Daujotas.
Specialistas pastebėjo, jog nepaisant griežtesnės metodikos, vidutinė BMW automobilio CO2 emisija, lyginant su NEDC rezultatais, yra didesnė vos 8 g/km. Elektrinių bei „plug-in“ hibridinių automobilių matavimai, atstovo teigimu, pakito dar mažiau. Pavyzdžiui, iš elektros lizdo įkraunamas hibridinis „BMW 530e“ pagal WLTP metodiką išmeta 49 g/km – vos 3 g/km daugiau nei pagal NEDC.
Atnaujins variklius
„Renault“ automobilių gamintojas pranešė, kad, siekiant prisitaikyti prie naujų emisijos standartų yra atnaujinami kai kurie dyzeliniai ir benzininiai varikliai.
Daugumoje variklių bus įmontuotos naujos išmetamųjų dujų valymo sistemos – SCR (Selective Catalytic Reduction) filtras dyzeliniuose automobiliuose ir GPF (Gasoline Particulate Filter) kietųjų dalelių filtras benzininiuose. Taip gamintojas sieks sumažinti teršalų, patenkančių į aplinką, kiekį bei išlaikyti nepakitusias degalų sąnaudas. Gamintojas pranešė, kad atnaujinti varikliai bus ne tik ekologiškesni, tačiau ir galingesni.
Tai neišvengiamai lems ir kainos didėjimą.
„Renault“ atstovai Lietuvoje pasakojo, kad pirkėjai džiaugiasi didėjančiu automobilių variklių darbiniu tūriu. Visgi ši tendencija, anot atstovų, neišvengiamai lems ir kainos didėjimą.
Nauja variklių gama
„Nissan“ atstovybės Lietuvoje komunikacijos vadovas Mindaugas Plukys teigė, kad gamintojas atliko dideles investicijas į naujų variklių, atitinkančių naujus standartus, gamybą.
„Buvo sukurta nauja pažangių vidaus degimo variklių karta. Siekdami atitikti naujus reikalavimus, mes ne tik pristatysime naują variklių gamą, bet ir naujas, klientų lūkesčius atitinkančias pavaras paremtas grynai elektrine arba hibridine technologija. Šiuo metu prekyboje esantys 100 proc. elektriniai Nissan Leaf ir e-NV200 modeliai puikiai atspindi kompanijos emisijų mažinimo politiką ir pastangas atitikti keliamus emisijų reikalavimus“, – aiškino M.Plukys.
Atstovas teigė, kad dėl plačios „Nissan“ automobilių variklių gamos visoje Europoje, atstovai negali atsakyti, ar tokie pasikeitimai lems kainų augimą, tačiau neatmeta galimybės, kad toks pakitimas taip pat gali įvykti.
Atsisako dyzelių
„Subaru“ automobilių gamintojas pranešė, kad sugriežtėjus emisijos matavimo standartams nutraukia automobilių su dyzeliniais varikliais gamybą. Nors Lietuvoje didelę paklausą turėjo dyzeliniai „Outback“ ir „Forester“ modeliai, dabar „Subaru“ mėgėjai turės rinktis tik iš benzininius variklius turinčių modelių.
Šį gamintoją Lietuvoje atstovaujančio „JMA Centro“ pardavimų vadybininkas Gintaras Viganauskas teigė, kad lietuviai vis dar domisi dyzelinius variklius turinčiais automobiliais, tačiau atstovybėje tokie modeliai liko vos keli. Pardavėjo teigimu, pardavus visus šiuos modelius, toliau bus prekiaujama tik benzininius variklius turinčiais automobiliais.
Senus modelius keis nauji
„Volkswagen“ viešųjų ryšių vadovė Baltijos Šalyse Aleksandra Kostyukovich teigė, kad šiam pasikeitimui gamintojas ruošėsi ir jau metų pradžioje išplatino pranešimą apie tai, kas keisis įsigaliojus WLTP standartams. Visgi, kaip pati atstovė pastebėjo, laiko pritrūko, todėl pirkėjai gali susidurti su kai kuriais nesklandumais.
Viešųjų ryšių vadovė teigė, kad, keičiantis tvarkai, gamintojas turi iš naujo atlikti testus net 260 modelių variklių. Pasiruošimui naujiems standartams buvo skirti 13 mėnesių, tačiau jų neužteko. Dėl šios priežasties laikinai bus ribojama kai kurių variklių gamyba, o pirkėjams atitinkamų modelių gali tekti palaukti ilgiau.
Laikinai bus ribojama kai kurių variklių gamyba.
A.Kostyukovich teigė, jog dabar yra imamasi visų priemonių, kad gamintojas kuo labiau sumažintų užsakymų trikdžius ir galėtų kuo greičiau pristatyti naujus automobilius atitinkančius WLTP standartus.
„Kalbant apie lengvuosius automobilius, gamintojas paskelbė, kad jų skaičius bus mažinamas ir tik nauji modeliai bus pritaikyti naujiems rinkos reikalavimams. Mažiau paklausių variklių kombinacijų gamyba jau iki šių metų pabaigos bus visai nutraukta, o iki šiol pagaminti automobiliai nebus pritaikyti WLTP standartams“, – aiškino „Volkswagen“ viešųjų ryšių vadovė Baltijos šalyse.
Nors kai kurių modelių prekyba ir bus nutraukta, tačiau kaip atsvara šiam pokyčiui bus gaminami kiti modeliai. Gamintojo atstovė pateikė pavyzdį: net jei modelis su mechanine pavarų dėže bus nebegaminamas, jį pakeis kitas su tokiu pat varikliu ir DSG dvigubos sankabos pavarų dėže.
Nors nauja tvarka įsigalios jau rugsėjo 1 d., iki 2019 m. sausio 1 d. automobilių salonuose turės būti pateikiamos modelių specifikacijos rodančios tiek senus, tiek naujus standartus atitinkančius duomenis.