Ji tikrai kitokia – jau vien dėl to, kad kuriant šį modelį, buvo užpatentuotos 29 naujos technologijos. Futūristinis dizainas, žinoma, vertas pagyrimo, tačiau tikrasis įdomumas prasideda įlipus į kabiną, rašo trucker.lt.
Šoninės vilkiko durys tarsi pasidalina į dvi dalis ir į šoną išsiskleidžia patogūs įlipimo laipteliai, kuriais lyg į namus patogiai galima palypėti. Kadangi laipioti fotografuojant teko ne kartą galime patvirtinti – tai pats patogiausias iki šiol regėtas būdas įlipti į vilkiko kabiną.
Slankiojančios sistemos čia pritaikytos ir kabinos erdvei padidinti 50 cm – galinė jos dalis lengvai išslysta atgal ir suformuoja didesnę gyvenamąją patalpą.
Kabina su virykle ir dušu
Kabinos viduje gyventi patogu, nes čia yra būtiniausi dalykai – nuo virtuvės ir elektrinės viryklės iki dušo, plačios lovos ir televizoriaus. Vairuotojo darbo vieta tarsi atskirta ant atskiros platformos, kur įrengta sėdynė ir vairo kolonėlė su prietaisų skydeliu.
Ši struktūra važiuojant juda ant savo pakabos nepriklausomai nuo kabinos, tad kelionė yra itin komfortiška. Reguliuojant vairą automatiškai prisitaiko ir sėdynė, tad nereikia atlikti dviejų veiksmų. Prisitaikanti prie žmogaus darbo programinė įranga pateikia informaciją tuomet kai vairuotojas ją geriausia priima – netrukdo papildomais pranešimais jam manevruojant. Ji vadinama HMI (Human machine interface) ir tarnauja tam, kad vairuotojui pateiktų informaciją tinkamu metu, reikiamoje vietoje ir tam skirtu metu.
Naujojo koncepto pristatymo akimirkos įamžintos šiame vaizdo siužete.
Tai – nauja tolimųjų reisų vilkiko koncepcija, pavadinta Z Truck. Z raidė simbolizuoja žodį ZERO (nulis), kuris reiškia, jog šio sunkvežimio išmetamų teršalų kiekis bus lygus nuliui, automatinis vairavimo režimas bei preventyviosios saugumo technoligijos eliminuos saugumo problemas.
Jokio streso ir laiko gaišimo dirbančiam šiame sunkvežimyje vairuotojui, nes jis primins logistikos operatorių, kuris ilgame kelyje dirba tarsi biure, vairuoja tik mieste, o laisvu laiku pilnavertiškai ilsisi.
Aerodinamiškas kėbulas leidžia sumažinti traukos jėgas iki 30 proc. Italai pritaikė variklį gamtinėmis dujomis arba bio-metanui, nes tokie degalai užtikrina itin mažą išmetamą CO2 kiekį. 460 AG generuojantis variklis, kuris dirba kartu su 16 laipsnių automatine pavarų dėže.
Veidrodėlius atstoja ekranai
Kuriant šį koncepcinį modelį daugiausiai dėmesio skirta kabinos aerodinamikai, kuri leidžia sumažinti degalų sunaudojimą. Tačiau dar daugiau padaryta jos viduje – vietoje įprastų veidrodžių įrengti dideli ekranai, o galinio vaizdo veidrodėlį atstoja itin platus, kone stoglangio dydžio monitorius. Viskas viduje yra kitaip nei esame įpratę matyti, tad drąsios vizijos galėtų tapti nauja realybe. Kol kas ji siūloma tik vieninteliu egzemplioriumi.
Per daug gražus, kad būtų kasdienybėje ir per daug tobulas, kad būtų jau eksploatuojamas kelyje. Tačiau IVECO Z truck yra lengvai transformuojama kabina, tad vilkikas akimirksniu pritaikomas 3 veiklos režimams – vairavimui mieste, darbui kompiuteriu ir poilsiui. Ši koncepcija verčia visiškai kitomis akimis pažvelgti į darbo specifiką, sėdint už vilkiko vairo. Vairavimui čia tenka labai maža dalis laiko, o visą kitą laiką galima dirbti kitus darbus ar ilsėtis.