Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Švedą nustebino taksi paslaugų kaina Kaune – tokių nėra net Skandinavijoje

Kai vilnietės Ignės kolega iš Švedijos ruošėsi atvykti į Lietuvą, mergina dar prieš kelionę jį nuramino: kainos Kaune toli gražu nėra tokios aukštos, kaip Skandinavijoje. Tačiau vėliau ji pasijuto tarsi melagė. Nė 15 km nesiekiantis atstumas nuo oro uosto Karmėlavoje iki viešbučio laikinosios sostinės centre švedui atsiėjo... 50 eurų!
Čekiai, įrodantys, kiek švedui kainavo taksi paslaugos Kaune
Čekiai, įrodantys, kiek švedui kainavo taksi paslaugos Kaune / Skaitytojo nuotr.

„Rugpjūčio 7 d. turėjau svečią iš Švedijos. Iš oro uosto Karmėlavoje jis vyko taksi į „Europa Royale“ viešbutį Kauno centre, Miško gatvėje. Ar tikrai Kaune kilometras kainuoja 3,3 euro, nes už kelionę kolega sumokėjo 50 eurų?! Jis gimtinėje tiek nėra paklojęs.

Ar tikrai Kaune kilometras kainuoja 3,3 euro, nes už kelionę kolega sumokėjo 50 eurų?!

Beje, vykdamas atgal į oro uostą, kai viešbutis iškvietė taksi, už tą patį atstumą kolega jau sumokėjo 20 eurų. Ar gali už tą patį maršrutą kaina skirtis daugiau nei dvigubai? Ar čia įsėdimo mokestis į laukiantį taksi siekia 30 eurų?“ – klausimus vieną po kito kėlė į 15min besikreipusi Ignė.

Kaina didelė dėl didelių mokesčių

Anot vilnietės, švedas Chrisas nepamena nei firmos, nei automobilio numerio, į kurį įsėdo oro uoste. Tiesiog pasirinko pirmą eilėje laukusį automobilį. Užsieniečio teigimu, ant „VW Passat“ buvo mažai reklaminių lipdukų, jei iš viso buvo.

Ant čekio, kurį švedui išdavė taksi vairuotojas, informacijos apie įmonę, kuri suteikė tokias brangias paslaugas, taip pat maža – nurodyta tik pavardė K.Bauža. Čekyje pateiktas verslo liudijimo numeris – ne verslo liudijimo numeris. Bent jau taip tvirtina Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovai.

Taksi Kauno oro uoste
Taksi Kauno oro uoste

„Įsėdęs į taksi kolega dėl kainos nesitarė, nes prieš tai buvau jį patikinusi, kad, palyginti su Skandinavijos kainomis, pas mus, Lietuvoje, o ypač Kaune, jis daug nesumokės. Beje, Chrisui pasiteiravus taksisto dėl, jo manymu, per didelės kainos, vairuotojas užsiminė, jog jo vadovas moka didelius mokesčius oro uostui tam, kad galėtų stovėti jo teritorijoje“, – teigė Ignė.

Tačiau kalbos apie mokesčius, kaip paaiškės vėliau, buvo iš piršto laužtos. Melagingų išvedžiojimų iš taksisto lūpų būta ir daugiau.

„Jis turėjo iPad. Kaip supratau, tai – alternatyvus taksometras. Skaičiai jame sukosi greitai. Netgi kai sustojome prie viešbučio, taksometras nesustojo suktis. Žinau dėl to alternatyvaus taksometro, nes kai vykau atgal iš viešbučio į oro uostą, mačiau, jog taksistas naudoja originalųjį – nustatė fiksuotą 20 eurų kainą. Jis taip pat turėjo tą alternatyvų prietaisą, bet jo nejungė“, – įspūdžiais su 15min dalijosi ir pats švedas.

Važiavo ilgesniu maršrutu?

Pasak užsieniečio, iš oro uosto už 50 eurų iki viešbučio nuvežęs vairuotojas prailgino atstumą – informavo, jog važiuoti teks 25 km.

„Pasakiau jam, jog, remiantis „Google maps“, reikia važiuoti tik 14 km. Tuomet jis pasiteisino, kad kelyje vyksta kažkokie statybos darbai, dėl to reikia keisti maršrutą. Kai grįžinėjau iš viešbučio į oro uostą, mes važiavome tikrai kitu keliu“, – teigė švedas, buvęs priverstas net išsiimti grynųjų pinigų, nes negalėjo taksi automobilyje atsiskaityti įprastu Švedijoje būdu – kreditine kortele.

Už tokią kainą, kurią sumokėjo vykdamas iš oro uosto į Kauno centrą, išsikvietus taksi pasinaudojant programėle, iš Karmėlavos galima nuvykti beveik iki Vilniaus. Štai su „Taxify“ kelionė Karmėlavos oro uostas–„Europa Royale“ viešbutis atsieina apie 6–7 eurus.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Taksi prie Kauno oro uosto
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Taksi prie Kauno oro uosto

„Fiksuotų kainų neturime, jos dinaminės pagal programėlės rodmenis. Jūsų nurodyto atstumo vidutinė kaina važiuojant su „Taxify“ dar neseniai buvo 8,1 euro, bet nuo rugpjūčio 9 d. ėmėme taikyti nuolaidą, tad dabar kelionė kainuotų vos 6,6 euro.

Nuolat budinčių vairuotojų oro uoste nėra, bet dauguma yra įsijungę programėlėje atitinkamą užsakymų priėmimo spindulį, kad iki oro uosto atvyktų per kokias 5–7 min.“, – teigė Andrius Pacevičius, „Taxify“ vadovas Lietuvoje.

Su oro uostu sutarčių nėra

Tai, kad švedą vežęs taksistas savo klientui melavo apie tariamus mokesčius, mokamus Kauno oro uostui, patikino VĮ „Lietuvos oro uostai“ Komunikacijos projektų vadovė Agnė Mažeikytė. Pasak jos, Kaune taksistai oro uostui nemoka jokių mokesčių, nes nėra sudaryta jokių sutarčių.

„Turime įrengę ir pažymėję taksistams skirtą vietą, tačiau daugiau niekaip jų nekontroliuojame.

Kauno oro uoste nėra tokios taksi eilės, kaip kad turime Vilniuje, tad sutartys su taksi paslaugų tiekėjais nesudaromos. Važiavimo kaina taip pat nustatoma pačių taksistų. Oro uostas savo automobilių neturi ir antžeminio transportavimo paslaugų neteikia.

„Lietuvos oro uostai“ pasirūpino, kad keleiviai galėtų rinktis iš įvairių keliavimo iki Kauno oro uosto galimybių – čia kas pusvalandį visą parą važiuoja miesto autobusai, padaugėjo tarpmiestinių autobusų maršrutų ir traukinių, kursuojančių tarp Vilniaus ir Kauno, prie oro uosto galima naudotis trumpalaike automobilio nuoma „City Bee“, taip pat pavėžėjimo paslauga „Uber“, čia įrengtos ir papildomos automobilių stovėjimo aikštelės. Iš viso šiuo metu jose yra per 2 tūkst. vietų“, – paaiškino A.Mažeikytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento