15min jau rašė apie ambicingą Kremliaus projektą „Kortež“. Viskas prasidėjo tuomet, kai Rusijos prezidentai Vladimiras Putinas ir Dmitrijus Medvedevas pradėjo kartoti, kad jiems pabodo važinėti vokiškais limuzinais „Mercedes“.
Kremliaus valdovai nutarė sujungti visas Rusijos automobilių gamintojų pajėgas ir sukurti tėvyninį, rusišką automobilį. Tiksliau, tris arba net keturis: limuziną, sedaną, visureigį ir autobusiuką.
Tačiau iš to nieko neišėjo, netgi metus į projektą investuota daugiau nei 180 mln. eurų. Rusijos gamintojai nieko stulbinamo nesukūrė. Projektą vystantis institutas NAMI pasirinko vietinių dizainerių sprendimą, kuris, tiesą sakant, labiau primena jau egzistuojančius automobilius, o ne kokią nors naujovę. O variklius naujiems Kremliaus limuzinams pradėjo tiekti „Porsche“.
Variklius naujiems Kremliaus limuzinams pradėjo tiekti „Porsche“.
Akivaizdu, kad Kremlius projektą „Kortež“ sukūrė tam, kad jau kitąmet, išrinkus naują Rusijos prezidentą (atspėkite, kas juo taps), inauguracijos metu per Maskvos Raudonąją aikštę jis riedėtų nauja transporto priemone. Tai tiek tų „tėvyninio limuzino“ ambicijų.
Pirmieji automobiliai, kuriems suteiktas „AuRus“ vardas, simbolizuojantis „Auksas+Rusija“, bus viešai parodyti šių metų pabaigoje.
Bandomuose modeliuose sumontuoti turbininiai V12 varikliai (6,0–6,6 l, 800 AG, 1000 nM), sukonstruoti „Porsche Engineering“. Taip pat bus bandomi ir V8, V6 bei keturių cilindrų varikliai su turbinomis.
Agentūra TASS praneša, kad pirmieji trys automobiliai (6 metrų limuzinas, sedanas ir mikroautobusas) Kremliaus autoūkiui bus pateikti 2017 m. pabaigoje. O dar po metų bus pradėta serijinė gamyba.
Beje, derybos dėl šios serijos visureigio gamybos vedamos su Indijos gamintoju „Tata Motors“, kuris yra koncerno „Jaguar-Land Rover“ savininkas.
Manoma, kad iš viso bus pagaminta ne daugiau kaip 5000 projekto „Kortež“ automobilių, kuriuos vėliau galės įsigyti ir privatūs asmenys.