„Švilpukas saugo“: Lietuvos policija ir „Eoltas“ prisideda prie saugumo keliuose

Padėti išvengti susidūrimo su laukiniu gyvūnu kelyje gali ir iš pirmo žvilgsnio net labai mažas daiktas – toks kaip prie šoninio automobilio veidrodėlio lengvai priklijuojamas specialus švilpukas. Gyvūnai, skirtingai nei žmonės, gali girdėti aukštus garsus, tarp jų ir minėtų švilpukų skleidžiamą ultragarsą.

Spalio 24-26 dienomis vykstančios policinės prevencinės priemonės metu tikrinamos vairuotojų veiklos, nesusijusios su vairavimu (naudojimasis mobiliojo ryšio priemonėmis vairuojant ir neturint laisvų rankų įrangos), bei kiti pažeidimai. Prevencinės priemonės metu kartu dalinamos ir saugumo priemonės – ultragarsiniai švilpukai, kuriuos vairuotojams įteikia „Švilpukas saugo“ akcijos iniciatoriai – „Eoltas“ darbuotojai. Tokios saugos priemonės ypač aktualios rudenį, kai migruojant gyvūnams, vairuotojams kyla didesnis pavojus. Žinoma, labai svarbu nepamiršti ir kitų saugos priemonių apie kurias vairuotojams primena kelių policijos pareigūnai.

Akcija vyksta penkiose apskrityse: Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Utenos ir Alytaus.

„Eismo įvykiai, į kuriuos pakliūna laukiniai gyvūnai – vis dar opi Lietuvos problema. Ne retas atvejis, kai nukenčia ir žmonės, ir gyvūnai, apgadinama transporto priemonė. Didžiausia laukinių gyvūnų migracija vyksta pavasarį gegužės mėnesį. Eismo įvykių statistikos padidėjimas stebimas ir rudenį, ypač – spalį, lapkritį bei gruodį, kuomet tamsusis paros laikas itin ilgas, o gyvūnai migruoja iš laukų į miškus“, – teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Vytautas Grašys.

Kaip teigia švilpukų gamintojai, ši prevencinė priemonė tampa veiksminga automobiliui pasiekus 3050 km/val. greitį. Priklausomai nuo oro sąlygų, veikimo diapazonas aktyvus net iki 2 kilometrų atstumu. Vairuotojus nudžiugins ir tai, jog montavimui neprireiks specialių žinių ar įrankių – tai atliekama vos per kelias minutes.

UAB „Eoltas“ komercijos direktorius Egidijus Petrauskas sako, jog nepaisant augančios ultragarsinių švilpukų paklausos, nemažai daliai vairuotojų tokia priemonė vis dar – naujiena. Noras prisidėti prie saugesnių mūsų klientų – vairuotojų bei jų artimųjų kelionių ir buvo viena iš pagrindinių priežasčių, paskatinusių inicijuoti akciją „Švilpukas saugo“. Jei šie specialūs švilpukai gali padėti išsaugoti žmonių gyvybes verta juos išmėginti. Kiekviena beprasmė auka kelyje yra didelė netektis ne tik artimiesiems, šeimai, bet ir visai visuomenei.

Policijos pareigūnai primena, kad kelių eismo taisyklių reikia laikytis visada: pasirinkti saugų greitį ir būti budriam, ypatingai važiuojant miškingose, neaptvertose kelio atkarpose. Būtinai reikia stebėti kelio ženklus. Ten, kur yra ženklas ,,Laukiniai gyvūnai" – didesnė tikimybė, kad kelyje pasitaikys briedis, elnias, ar stirna.

Eismo įvykių informacinės sistemos duomenimis, per pastaruosius šešerius metus susidūrimų su laukiniais gyvūnais didėja. Nuo 2017 m. sausio 1 d. iki 2022 m. spalio 17 d. šalies keliuose iš viso įvyko 139 187 eismo įvykiai. Iš jų – 24 620 atvejai, kai transporto priemonių vairuotojai susidūrė su gyvūnais. 13 271 susidūrimas įvyko tamsiu paros metu. 169 įvykiai – įskaitiniai. 100 iš jų įvyko tamsiuoju paros metu. Šilalės, Ignalinos, Kupiškio, Ukmergės, Elektrėnų ir Varėnos rajonuose žuvo 6 žmonės (trys automobilių vairuotojai, dvi keleivės ir vienas pėsčiasis). Iš viso sužeisti 226 žmonės, iš jų – 24 nepilnamečiai. Daugiausia eismo įvykių įvyksta - magistraliniuose (70) ir krašto keliuose (49).

Iniciatyvą „Švilpukas saugo“ inicijuoja ir ultragarsiniais švilpukais pasirūpino UAB „Eoltas“ kartu su įmonės verslo partneriais, valdančiais prekių ženklus: „febi“, „BOSCH“, „Continental“, „Mahle“, „YUASA“, „ATE“, „Van Wezel“, „Autofren“.

Pradėjus akciją 2022-aisiais, LR Seimo paskelbtais Gyvūnų gerovės metais, UAB „Eoltas“ planuoja akciją inicijuoti ir kitais metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis