„Praėjusį pusmetį su gyventojais sudarėme 46 proc. daugiau automobilių lizingo sutarčių nei tuo pačiu laipkotarpiu 2012 metais. Atsigavus šalies ekonomikai, žmonės jaučiasi saugesni dėl savo pajamų ir darbo vietos, todėl pastaruoju metu jie aktyviau pirko lengvuosius automobilius. Dažniausiai gyventojai įsigijo naudotas transporto priemones. Įmonės dažniau rinkosi naujus automobilius ir jos buvo aktyvesnės nei gyventojai – šiuo metu su Lietuvos bendrovėmis esame sudarę apie 71 proc. visų mūsų lizingo sutarčių“, – pasakoja „Swedbank autoparko valdymo“ vadovas Vytautas Daukša.
Dominuoja „Volkswagen“
Anot V. Daukšos, jau kelis metus iš eilės populiariausiu automobiliu Lietuvoje išlieka „Volkswagen“. „Mūsų duomenys rodo, kad daug dėmesio taip pat sulaukia „Toyota“ bei „Škoda“ markių automobiliai. „Nissan“ į perkamiausių lengvųjų transporto priemonių gretas pateko dėl labai sėkmingo visureigio „Qashqai“. Be to, šalies transporto priemonių pirkėjai dažnai mėgsta prabangą – į naudotų automobilių pardavimų penketuką patenka „premium“ klasės „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ automobiliai“, – tęsia V. Daukša.
„Swedbank“ duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį gyventojų lizingo būdu pirktų transporto priemonių vidutinė kaina siekė 49 tūkst. litų, įmonių vidutinė perkamų automobilių kaina siekė 84,5 tūkst. litų. Vidutinė šiemet gyventojų lizingo būdu įsigyto automobilio įmoka paaugo 13 proc. ir pasiekė 848 Lt per mėnesį. Atitinkamai įmonės už lizingo būdu įsigytą lengvąjį transportą, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, praėjusį pusmetį mokėjo 19 proc. daugiau. Bendrovių vidutinė mėnesio įmoka siekė 1610 litų. Vidutinis lizingo sutarties laikotarpis siekė 3,5 metų, rodo „Swedbank“ 2013 m. pirmojo pusmečio duomenys.
Perka vilniečiai
Anot V. Daukšos, per pirmą šių metų pusmetį daugiausiai lengvųjų transporto priemonių su „Swedbank lizingo“ finansavimu įsigijo Vilniaus gyventojai. „Tai natūralu – didmiesčiuose didžiausias gyventojų skaičius, vidutinis darbo užmokestis čia taip pat didžiausias, ir tai atsispindi automobilių pardavimų geografijoje. Mūsų duomenys rodo, kad vilniečiai praėjusį pusmetį nupirko apie 62 proc. visų įsigytų automobilių. Kauno pirkėjai įsigijo 17 procentų, o Klaipėdos – 13 proc. visų per pusmetį lizingo būdu nupirktų automobilių“, – pasakoja „Swedbank autoparko valdymo“ vadovas.
„Swedbank“ duomenimis, per pirmą 2013 m. pusmetį 7 iš 10 automobilių pirkėjų buvo vyrai, tačiau šiemet aktyviau įsitraukė ir moterys – lizingo būdu jos įsigijo 94 proc. daugiau lengvųjų automobilių nei tuo pačiu metu pernai. Aktyviausiai lengvąjį transportą perka gyventojai iki 40 metų – pirmąjį šių metų pusmetį jie sudarė apie 58 proc. visų „Swedbank“ lizingo sutarčių.