„Lada Niva“ pirmą kartą pasirodė 1976 metais. Kalbėti apie šio kompaktiško automobilio dizainą būtų sunku – jis jo neturi. Tačiau po baisiu kėbulu slypėjo kelios įdomios detalės. „Niva“ buvo pirmasis pasaulio masinės gamybos visureigis, pasižymintis kėbuline konstrukcija (po kėbulu nėra rėmo). Ir „Suzuki Vitara“ iš tikrųjų buvo kuriamas iš dalies ieškant įkvėpimo „Niva“ konstrukcijoje.
Pakeisti „Lada Niva“ dizainą buvo bandoma ne kartą. Nuo 1998 metų gaminamas „Lada Niva II“ automobilis (VAZ-2123), bet tai – „Chevrolet“ kūrinys, kuris originalios „Niva“ nepakeitė.
Taip „Niva“ tapo ilgiausiai gaminamu visureigiu pasaulyje, kurio forma žymiai nepasikeitė nuo gamybos pradžios. Taip nutiko dėl to, kad kiti konkurentai užimti šį titulą – „Land Rover Defender“ ir „Mercedes-Benz G-Klass“ buvo stipriai atnaujinti. „Lada Niva“, beje, dalyvavo ir Dakaro ralyje – 1981 metais Jeanas-Claudeas Briavoine su tokiu automobiliu užėmė trečiąją vietą automobilių klasėje. Ir tai nebuvo vienintelis kartais, kai „Niva“ lipo ant nugalėtojų pakylos.
Ką tik parodyti pirmieji „Lada Niva Vision“ eskizai, rodantys naują automobilio vystymosi fazę. Nors senuosius „Niva“ dizaino elementus dar galima įžvelgti, koncepcinis automobilis pasižymi moderniomis kėbulo linijomis ir turi LED žibintus. Galima neabejoti, kad šis automobilis geriau atitinka saugumo standartus ir yra stabilesnis važiuojant asfaltu nei buvo jo pirmtakas.
Ir tai – tik pradžia. „Lada“ markės savininkė „Groupe Renault“ planuoja, kad iki 2024-ųjų pasirodys net keturi nauji „Lada“ modeliai. Tai bus pigūs automobiliai, turintys daug bendro su „Dacia“. „Lada“ automobiliai yra skirti neturtingoms rinkoms – daugiausia jų bus parduodama Rusijoje.
Beje, naujoji „Niva“ bus gaminama ant naujos modulinės CMF-B platformos, kurią naudoja ir kiti „Groupe Renault“ markės automobiliai. Taigi, tai nebus tik kosmetinis atnaujinimas – „Niva“ tikrai bus nauja.