Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tarpmiestinio susisiekimo autobusai pritaikomi važiuoti neįgaliesiems ir vežti dviračius

Daugiau kaip 100 tarpmiestinių autobusų, kursuojančių Lietuvoje reguliariais maršrutais, per pastaruosius metus yra pritaikyti važiuoti negalią turintiems žmonėms bei vežtis dviračius. Panaudodamos Europos regioninės plėtros fondo investicijas, dalį savo autobusų tokiems poreikiams pritaikė bendrovės „Kautra“ ir „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS), rašoma pranešime žiniasklaidai.
Autobusas
Autobusas / 123rf.com nuotr.

„Tarpmiestiniais maršrutais keleivius vežančių bendrovių duomenimis, jos bendrauja su neįgaliųjų organizacijomis, žino jų lūkesčius, turi nuolatinių keleivių su judėjimo ar kitokia negalia. Lygiuojantis į didžiųjų Europos šalių tolimojo susisiekimo vežėjų autoparkus, siekiama tokiems keleiviams užtikrinti saugias ir komfortiškas kelionių sąlygas“, – sakė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jaroslavas Narkevičius
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jaroslavas Narkevičius

Pavyzdžiui, UAB „Kautra“ investavo į naujus autobusus, kuriuose papildomai įrengė keltuvus, vietas neįgaliesiems, švieslentes, skirtas regėjimo ir klausos sutrikimus turintiems žmonėms, bei dviračių laikiklius. Penkiuose naujuose autobusuose įrengti keltuvai, atlenkiamos rampos ir praplatintos durys, taip pritaikant juos žmonėms su judėjimo negalia. Tai pagerino paslaugų lygį ir viešojo transporto pasiekiamumą judėjimo, regėjimo, klausos negalią turintiems žmonėms. Neįgaliesiems ir (ar) dviračiams vežti ši bendrovė iš viso pritaikė 70 autobusų.

Daugiau kaip 40 autobusų važiuoti neįgaliesiems ir (ar) vežti dviračius pritaikė UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS). Judėjimo negalią turintiems žmonėms padedama įvažiuoti į autobusą panaudojant specialią įrangą. Specialiųjų poreikių turintiems žmonėms 33 autobusuose įrengtos keleivių informavimo sistemos, visą informaciją apie kelionę ir paslaugas skelbiančios stambiu šriftu, aiškiais garsiniais pranešimais. Taip siekiama visiems keleiviams užtikrinti saugias ir patogias keliones, gerinti socialinę neįgaliųjų integraciją. Tikimasi, kad galimybė autobusu vežtis dviračius paskatins žmonių judumą ir viešojo transporto patrauklumą.

Minėtiems projektams, didinantiems viešojo transporto paslaugų prieinamumą, skirta 127 tūkst. eurų Europos Sąjungos fondų lėšų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais