Sėsdamas į „T serijos“ „Renault“ vilkiką, klaipėdietis atrodė ramus ir susikaupęs. Jis buvo detaliai apgalvojęs savo važiavimo strategiją, kuri rėmėsi konkurse keliamais reikalavimais.
„Optifuel Challenge“ konkurse skaičiuojamos ne tik degalų sąnaudos, bet ir vidutinis greitis, laikas, kuomet koja yra nukelta nuo akceleratoriaus, tachometro rodyklės išlaikymas „žaliojoje zonoje“, žyminčioje ekonomiškiausią variklio veikimo diapazoną ir stabdymų skaičius.
Visus šiuos duomenis vertinimui suteikia standartinė, „Renault“ sunkvežimiuose naudojama, „Optifuel Infomax“ sistema. Numatyta, 22 kilometrų ilgio, trasa prasidėjo ir baigėsi Eštorilo žiedinių lenktynių trasoje, driekdamasi eismu apkrautais Lisabonos priemiesčių keliais. Žinoma, konkurso dalyviams būtina laikytis visų eismo taisyklių: už kiekvieną jų pažeidimą skaičiuojami baudos taškai.
Geriausieji iš 9000 kandidatų
„Mano kasdienis sunkvežimis yra beveik toks pats, tik kiek galingesnis. Bet tai atsvers mažesnis, nei man įprasta, apie 20 tonų siekiantis krovinio svoris“, ramiai dėstė Vytautas Luotė.
Jis septynerius metus vairavo „Renault Magnum“ serijos vilkiką, o šiemet persėdo į naująjį, „Tarptautinį metų sunkvežimio 2015“ titulą pelniusį „Renault T“ modelį. Klaipėdos transporto įmonėje „Stella Nova“ dirbantis V.Luotė važinėja tik Vakarų Europos keliais, įskaitant Ispaniją ir Portugaliją, todėl vietinė eismo specifika jam nepasirodė svetima.
Lietuvoje Vytautas laimėjo atrankines „Optifuel Challenge“ varžybas, įveikdamas 18 konkurentų ir pateko į Portugalijoje vykstantį finalinį turą. Į šalies sostinę Lisaboną atvyko 37 vairuotojai iš 20 Europos ir Afrikos šalių, kurie buvo atrinkti geriausiais iš 9000 šiame konkurse dalyvavusių kandidatų.
Tarptautinius ekonominio vairavimo konkursus rengia ne vienas sunkvežimių gamintojas, tačiau jau trečius metus vykstantis „Optifuel Challenge“ išsiskiria savo mastu ir vertinimo kriterijų spektru. Be paminėtų vairuojamo sunkvežimio parametrų, konkurso dalyviams reikia atsakyti į anketos klausimus. Nugalėtojui skirtas prizas – 8000 eurų vertės čekis, dar labiau sustiprinantis dalyvių ryžtą kuo geriau pasirodyti šiame renginyje.
Pavyzdinį važiavimą pranokstantys rezultatai
Lietuvą atstovaujantis Vytautas Portugalijoje parodė neeilinius savo gebėjimus. Testo metu jo vairuojamas sunkvežimis kai kur net pranoko „Renault Trucks“ specialiai parinkto vairuotojo pasiektus parodomuosius rezultatus. Numatytąją bandymų trasą jis įveikė, važiuodamas vidutiniu 42,8 km/val. greičiu, o vidutinės degalų sąnaudos siekė 42,2 l/100 km.
„Renault Trucks“ pardavimo svarbiems klientams vadovas Nedas Jakniūnas pastebėjo, kad tokios sąnaudos nurodo parinkto maršruto sudėtingumą, nes yra gerokai didesnės už magistralėse pasiekiamas sąnaudas. Išties – ekonominio važiavimo rungties maršrute buvo keliolika žiedinių sankryžų ir keli šviesoforai.
92,7 procentus viso važiavimo laiko Vytautas sugebėjo tachometro rodyklę išlaikyti „žaliojoje zonoje“ ir 49,2 procentus, arba beveik pusę viso važiavimo laiko įveikti, nukėlęs koją nuo akceleratoriaus. Pateiktame pavyzdiniame važiavime pastarasis rodiklis sudarė tik 43,6 procento laiko.
Bene įspūdingiausias lietuvio pasiekimas yra stabdymų skaičius. Pagal pateikiamą charakteristiką, 100 kilometrų atstumui Vytautui pakanka vos 18 kartų paliesti stabdžių pedalą. Tuo tarpu pavyzdinio važiavimo metu šis pedalas 100 kilometrų trasoje buvo spaudžiamas net 31,3 kartus.
Turėjau staigiai stabdyti ir net visiškai sustoti, kad nenumuščiau jo.
Klaipėdietis vairuotojas pasakojo, kad jo rezultatas galėjo būti dar geresnis, jeigu ne staiga žiedinėje sankryžoje iššokęs lengvasis automobilis, nusprendęs iš vidurinės juostos sukti iš žiedo.
„Turėjau staigiai stabdyti ir net visiškai sustoti, kad nenumuščiau jo“, – su neslepiamu apmaudu pasakojo vairuotojas. Be abejo, po to vėl reikėjo įsibėgėti, deginant elektroninių sistemų preciziškai skaičiuojamus degalus. Instruktorius žadėjo, kad šio stabdymo neįskaitys kaip klaidos, tačiau galutinėje statistikoje to nepasimatė.
Pirmoji vieta buvo ranka pasiekiama?
Nepaisant šios nesėkmės ir neįspūdingo pasirodymo, atsakinėjant į testo klausimus (6 teisingi atsakymai iš 10), Vytautas iškopė geriausiųjų Europos sunkvežimių vairuotojų olimpą. Surinkęs 89,9 balo iš 100 galimų, jis tik nežymiai nusileido ispanui José Ramónui Jano Gago, užimdamas antrąją vietą iš 9000 šiame konkurse dalyvavusių pretendentų.
Trečiojoje vietoje liko vietinis vairuotojas – portugalas Vitoras Pereira. Nugalėtojas apdovanotas 8000 eurų vertės čekiu, kurį jis galės išleisti savo pasirinktoje parduotuvėje, o jo atstovaujamai ir vadovaujamai kompanijai „Janocargo“ suteikta galimybė vienerius metus nemokamai naudotis „Renault Trucks T Optifuel“ sunkvežimiu ir jam skirtu paslaugų paketu.
V.Luotei už pergalę varžybose teko 2000 eurų čekis, o jo atstovaujamai kompanijai – 3000 eurų čekis įsigyti prekių ir paslaugų iš „Renault Trucks“. Trečiosios vietos laimėtojui ir jo kompanijai JLS įteiktai atitinkami 1000 ir 2000 eurų čekiai.
Po iškilmingų apdovanojimų klaipėdietis išlaikė išorinę ramybę ir prisipažino, kad jos priežastis – žinojimas, kad pirmoji vieta buvo tik ranka pasiekiama.
„Žinau vietas, kuriose suklydau, žinau, kur nepasisekė ir dabar tikrai žinau, kad galiu dar pagerinti savo pasirodymą“, – prisipažino vienas iš geriausiųjų Europos vairuotojų.
Svarbiausi 2015 m. konkurso skaičiai:
- 37 finalo dalyviai
- 20 šalių
- Nacionalinių atrankų metu varžybose dalyvavo 9000 vairuotojų iš 2214 kompanijų
- Varžyboms surengti visose šalyse reikėjo 470 dienų
- Vairuotojai kelyje praleido 2000 valandų
„Optifuel Challenge 2015“ finale dalyvavo vairuotojai iš Belgijos, Bulgarijos, Čekijos, Prancūzijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Vengrijos, Italijos, Lenkijos, Lietuvos, Liuksemburgo, Maroko, Portugalijos, Rumunijos, Rusijos, Slovakijos, Ispanijos, Šveicarijos, Tuniso ir Turkijos.