Rinktis taupų ir saugų vairavimo stilių jau kelerius metus moko bei skatina VšĮ „Saugus ratas“, paskutiniąją žiemos mėnesio dieną, vasario 28-ąją, kviečianti į jau vienuoliktąjį ekonominį žygį automobiliais, kurio maršrutas šįkart drieksis bendro naudojimo keliais Vilnius–Šalčininkai–Eišiškės–Varėna–Marcinkonys–Druskininkai–Vilnius.
„Ekonominiai žygiai automobiliais, kuriuose jų dalyviai varžosi stengdamiesi visą maršrutą įveikti ne kuo greičiau, o su kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis, jau tapo gražia tradicija, – sako vienas tokių žygių pagrindinių organizatorių Valdas Juozas Vilūnas. – Manau, kad surengę 10 ekonominių žygių įgijome nemenką būrį pasekėjų, net ir kasdien miestų gatvėmis ar užmiesčio keliais važinėjančių gerokai taupiau, nei vidutines degalų sąnaudas deklaruoja jų vairuojamų automobilių gamintojai.“
Įrodyta, kad dauguma vairuotojų ir žiemą, ir vasarą daug ekonomiškiau gali važinėti ne dirbtinai sukurtomis sąlygomis, o bendro naudojimo keliuose, laikydamiesi visų galiojančių eismo taisyklių. Ir reikia tam labai nedaug – pirmiausia, noro ir šiek tiek įgūdžių.
„Būtent todėl kiekvienas ekonominis ar ekologinis žygis turi būti visokeriopai skatinamas ir propaguojamas, nes per juos atkreipiamas visuomenės dėmesys į protingą, saugų ir taupų automobilių eismą, – pirmadienį surengtoje ekonominio žygio spaudos konferencijoje kalbėjo jo dalyvis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas. – Juolab kad šiuo metu, kai degalų kainos pasiekusios rekordines aukštumas, o klimato kaitos padariniai vis agresyviau kėsinasi į žmonių gyvenimą ir gyvąją gamtą, angliavandenilinių iškastinės kilmės degalų taupymas tampa ypač aktualus, nes mokslininkai ne kartą įrodė, jog anglies dvideginio koncentracijos didėjimas atmosferoje gali privesti prie katastrofinių padarinių žemėje“.
S.Pukalsko nuomone, tinkamai organizuoti ekonominiai žygiai turėtų padėti visuomenei geriau suprasti šių laikų transporto keliamas problemas, o kiekvieną iš mūsų, pasisėmusį „žalių“ idėjų, paskatinti bent mažais žingsneliais imtis spręsti šias problemas.
Siekiant, kad tokie žygiai jų dalyviams taptų tikromis ekonominio ir saugaus vairavimo pamokomis, organizatoriai ir šįkart riboja ekipažų skaičių iki dvidešimties, o automobilis turi visiškai atitikti gamyklinį serijinį lygį. Draudžiamos bet kokios variklio, pakabos ar kitų mechanizmų bei automobilio dalių modifikacijos.
Beje, stengiantis propaguoti naujesnius, o tuo pačiu ir saugesnius, ekonomiškesnius bei ekologiškesnius automobilius, šiemet visos žygio dalyvių transporto priemonės turi atitikti ne žemesnius kaip Euro 4 aplinkosauginius reikalavimus.
Vienuoliktojo ekonominio žygio dalyviai varžysis minėtu maršrutu, kurio trasos bendras ilgis – 342 kilometrai, iš jų 337,2 km – asfalto ir 4,8 km – žvyro danga.
Automobiliai skirstomi į klases:
E1 – benzininiai, kurių variklio darbinis tūris iki 1400 cm3;
E2 – benzininiai, kurių variklio darbinis tūris iki 2000 cm3;
ED3 – dyzeliniai, kurių variklio darbinis tūris iki 1400 cm3;
ED4 – dyzeliniai, kurių variklio darbinis tūris iki 2000 cm3;
ED5 – dyzeliniai, kurių variklio darbinis tūris per 2000 cm3;
EH – hibridiniai.
Detaliau susipažinti su renginio organizavimo ypatybėmis jo dalyviai galės gavę kelio knygas prieš renginio startą vasario 28 d. „Neste Oil“ degalinėje (Savanorių pr. 187, Vilnius).
Žygio dalyviai finišuos tos pačios dienos vakarą, o renginio organizatoriai paskelbs nugalėtojus ir prizininkus.
Šio žygio absoliučių laimėtojų laukia ne tik Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtas įspūdingas pereinamasis prizas, kuris pagal renginio nuostatus taptų jį triskart laimėjusio ekipažo nuosavybe. Tačiau tai, kad per dešimtmetį prizas dar keliauja iš rankų į rankas, liudija ne tik permainingą sėkmę, bet ir ekonomiškumo ralius lydinčią itin atkaklią kovą dėl degalų gramų.
Žygio nugalėtojai bus apdovanoti ir labai praktiška dovana – naujausių „Goodyear EfficientGrip Performance“ padangų, pelniusių vienus iš aukščiausių įvertinimų pagal Europos padangų ženklinimo tvarką – A klasės sukibimą su šlapia danga ir B klasės pasipriešinimą riedėjimui, komplektu. Beje, pagal trečiąjį ženklinimo kriterijų šios padangos skleidžiamas triukšmas decibelais yra vienas mažiausių iš visų rinkoje esančių tokios dydžių skalės padangų.
Naujų padangų komplektas čempionams primins ir ekonominio žygio sėkmės komponentus. Ne padangų gamintojai įpiršo mintį, bet patys vairuotojai įsitikino, jog tinkamai parinktas automobilio „apavas“, menkas padangų pasipriešinimas riedėjimui, pagaliau net optimalus slėgis jose padeda sutaupyti ne vieną degalų litrą.
„Kurdami padangas jų gamintojai siekia kokybiško produkto, kurio savybės nekistų per visą jo eksploatavimo laiką, – sakė „Goodyear“ pardavimų vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas. – O tokios technologijos, kaip „WearControl“ padeda užtikrinti, kad naujosios „EfficientGrip Performance“ sukibimas su šlapia danga ir pasipriešinimo riedėjimui balansas gali išlikti optimalus per visą eksploatavimo laiką.“
Žinoma, siekiant kuo didesnės degalų ekonomijos būtų idealu varžytis, jei visi žygio dalyvių automobiliai riedėtų su vienodomis tokiomis ar kitos markės padangomis. Tačiau tokia kartelė – dar per aukštai iškelta, nors ką gali žinoti.