Šiais metais – ypač sostinėje – padėtis dar keblesnė, nes papildomų rūpesčių sukėlė ir sausį bei vasarį pandemijos nulemtos darbo krūvio korekcijos, ir sutrikimai patikros linijų įrangos gamintojų Vokietijoje veikloje, ir specifiniai teisės aktų reikalavimai.
Grafiškai pavaizduotas Lietuvos techninės apžiūros įmonių patikros linijų apkrovimas panašus į meksikietišką skrybėlę: sausis – vasaris iš vieno krašto ir lapkritis – gruodis iš kito, piešia bemaž horizontalią liniją su vidutiniu 60 tūkst. automobilininkų vizitų. Kovą – gegužę ji šauna aukštyn iki 90 – 95 tūkst., o rugsėjį – spalį panašiu tempu sumažėja.
„Praėjusios žiemos darbų atoslūgį stengėmės išnaudoti maksimaliai efektyviai: tiek remontuodami ir atnaujindami technologinę įrangą, tiek plėsdami komandą ir apmokydami naujus kontrolierius. Tačiau kaip ir daugelis įmonių, taip ir mes susidūrėme su nenumatytomis problemomis. Tarkim Avižienių TA stotis dirba ne visu pajėgumu, nes iki šiol nesulaukiam vieno žirklinio keltuvo. Patikros linijos rekonstrukcijos finišo tiesiojoje paaiškėjo, kad Vokietijoje įrangą gaminanti įmonė „Maha“ turėjo dalinai sustabdyti veiklą, nes jų partneriai – hidraulinės įrangos tiekėjai – nevykdo savo įsipareigojimų. Dėl šios priežasties įrangos pristatymas jau vėluoja keturis mėnesius, o mes galime dirbti tik dviejose iš trijų patikros linijų.
Paruošėme 7 naujus kolegas – kontrolierius, bet kol kas tik trys iš jų įsijungė į komandą nuo kovo 10-osios. Keturi specialistai negali pradėti darbo dėl formalios priežasties: VĮ „Regitra“ sustabdžius praktinius vairavimo egzaminus jie neturėjo galimybės įgyti „A“ ir „C“ vairuotojo kategorijų. Jas būtina turėti, net jei tokių transporto priemonių būklės netikrini. Prašėme, kad atsižvelgiant į susidariusią situaciją, Lietuvos transporto saugos administracija padarytų išimtį ir leistų dirbti su lengvaisiais automobiliais, tačiau teigiamo atsakymo negavom. Nuoširdžiai apgailestaujame, kad planuojant vizitą į TA stotis šiuo metu žmonėms tenka patirti nepatogumų“, – atvirauja bendrovės „Tuvlita“ technikos vadovas Tomas Balčius.
Situaciją apsukino ir tai, kad per antrosios koronaviruso COVID-19 bangos piką įprasti transporto priemonių srautai TA sotyse sausio ir vasario mėnesiais sumažėjo maždaug 10 proc., todėl dabar patikras atidėję automobilininkai sukuria tokia pat apimtimi didesnį klientų srautą.
Komentuodamas, kaip su šia laikina problema ketinama tvarkytis, „Tuvlita“ technikos vadovas patikino, kad VĮ „Regitra“ atnaujinus vairavimo praktikos egzaminus, kontrolierių komanda sustiprės kaip tik tokia apimtimi, kuri lėmė išaugusias eiles TA stotyje Lentvario gatvėje bei neįprastai didelį išankstinių registracijų sistemos apkrovimą.