Teisės vairuoti neturinčių žmonių eliminavimas iš eismo: labiau teorija ar praktika?

Visuomenėje priimta, kad teisės vairuoti neįgiję ar ją praradę asmenys eisme yra nepageidaujami. Tačiau policijos registruojama statistika rodo, kad kasmet tūkstančius pažeidimų padaro „recidyvistai“, neturėję teisės sėsti prie vairo.
Naktinis kelių policijos reidas Vilniuje
Naktinis kelių policijos reidas Vilniuje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Kokį pavojų keliuose ir gatvėse kelia „beteisiai“ vairuotojai ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių asmenų eisme būtų mažiau?

Pažeidėjų – tūkstančiai

Lietuvos kelių policijos tarnybos pateiktoje statistikoje apie 2021-aisiais metais išaiškintus pažeidėjus galima rasti vieną grafą, kuri kelia susirūpinimą.

Per praėjusius metus buvo nustatyta per 15 000 Administracinių nusižengimų kodekso pažeidimų, kurie susiję su asmenų vairavimu neturint tam teisės, kai tokia teisė neįgyta, sustabdyta ar prarasta. Nesunku suskaičiuoti, kad vidutiniškai per dieną išaiškinama daugiau nei 40 tokių pažeidėjų.

Ką reiškia tokia gausi statistika 15min GAZAS nusprendė paklausti Lietuvos kelių policijos viršininko Vytauto Grašio. Natūraliai kilo klausimas, ar tokie iškalbingi skaičiai reiškia, kad policija skiria prioritetą tokiems pažeidimams išaiškinti ir jiems tai pavyksta, ar visuomenėje įsigalėjęs mitas, jog vairavimas neturint tam teisės nėra toks jau grubus pažeidimas, todėl asmenys spjauna į gresiančią atsakomybę ir vis tiek sėda prie vairo?

„Pernai mes labai aktyviai naudojome savo sukurtą produktą – mobiliąją programėlę tarnybiniame policijos pareigūno telefone. Ja naudojantis galima nustatyti vairuotojo pažymėjimo statusą. Anksčiau reikėdavo paimti tą vairuotojo pažymėjimą, sėsti į automobilį, lįsti į kompiuterį, eiti į registrą ir žiūrėti, koks yra to pažymėjimo statusas. Tas užtrukdavo 10–15 minučių.

Dabar mes turime programėlę telefone. Nuskenuojame vairuotojo pažymėjimą ir per penkias sekundes turime atsakymą, koks yra pažymėjimo statusas. Galioja, negalioja, kokie yra apribojimai ar jų nėra. Šią procedūrą dabar gali atlikti kiekvienas pareigūnas. Kadangi pareigūnai šią programėlę naudoja, tą rodo ir nustatytų pažeidimų skaičiai. Vyksta greitesnis darbas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vytautas Grašys
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vytautas Grašys

Anksčiau vairuotojai galvodavo, kad nepadarę pažeidimo kelyje jie prasmuks, nes be reikalo niekas nestabdys, o net ir pateikus pažymėjimą niekas nesivargins jo tikrinti registre, o dabar viskas padaroma per kelias sekundes. Programėle tikrinama informacija tiek apie automobilį, tiek apie vairuotoją“, – sakė LKPT viršininkas Vytautas Grašys.

Baudos neatgraso?

Administracinių nusižengimų kodekse numatyta, kad transporto priemonės vairavimas neturint teisės ją vairuoti, neturint teisės vairuoti konkrečios rūšies (kategorijos) transporto priemones arba transporto priemonės vairavimas, kai vairuojančiam asmeniui sustabdyta teisė vairuoti transporto priemones, užtraukia baudą nuo 300 iki 450 eurų.

Už transporto priemonių vairavimą, kai vairuojančiam asmeniui atimta teisė vairuoti transporto priemones, gresia jau didesnė bauda, kuri siekia nuo 450 iki 700 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis