Kelno administracinis teismas nusprendė, jog „Euro 4“ ekologinį standartą atitinkančių dyzelinių automobilių eismas Kelno žaliosiose zonose turi būti uždraustas nuo 2019 metų balandžio, o „Euro 5“ standarto – nuo 2019-ųjų rugsėjo. Bonoje nuo ateinančių metų balandžio senesnių modelių dyzelinu varomiems automobiliams turi būti uždarytos dvi didelio intensyvumo magistralės.
Abu šie teismo sprendimai gali būti apskųsti.
Ieškovė šiose bylose – aplinkosaugos organizacija „Deutsche Umwelthilfe“, kuri panašius ieškinius yra pateikusi dar beveik 30-ies Vokietijos miestų teismuose.
Federalinis administracinis teismas Leipcige šių metų pradžioje nusprendė, jog miestuose gali būti ribojamas dyzelinių automobilių eismas, siekiant sumažinti azoto oksidų koncentraciją ore, kuri daugumoje didžiųjų Vokietijos miestų viršija Europos Sąjungos nustatytas normas.
Netrukus žemesnės instancijos teismai nurodė uždaryti dyzeliniams automobiliams kai kuriuos Štutgarto, Acheno, Frankfurtas prie Maino, Hamburgo, Berlyno rajonus, jei šių miestų valdžios institucijos nesugebės sumažinti azoto oksido koncentraciją kitokiais būdais.
Didelis ozoto dioksido kiekis ore neigiamai veikia kvėpavimo sistemą ir gali išprovokuoti bronchitą, astmą bei kraujotakos sistemos ligas.
„Dyzelino klausimas“ sukelia karštas diskusijas Vokietijoje. Aplinkosaugos aktyvistai, ekspertai bei dalis politikų siekia ekologinio pobūdžio reikalavimų dyzeliniams automobiliams griežtinimo, tačiau tai kertasi su šimtų tūkstančių tokių automobilių savininkų interesais.