Kompensacijos suma yra didžiausia iš išmokėtųjų automobilių gamintojų Jungtinių Valstijų istorijoje, rašo JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“.
Pagal taikos susitarimą su JAV automobilių savininkais „Volkswagen“ skirs maždaug 10 mlrd. JAV dolerių 475 tūkst. automobilių su 2 litrų dyzeliniais varikliais išpirkimui. Įmonė vartotojams siūlo išpirkti jų automobilius arba savo sąskaita juos suremontuoti, kad jie atitiktų JAV aplinkosaugos standartus.
Kokį variantą automobilių savininkai bepasirinktų, kiekvienas iš jų gaus papildomą 5,1–10 tūkst. JAV dolerių kompensaciją, o automobilio išperkamosios nuomos atveju – vidutiniškai 3,5 tūkst. JAV dolerių.
Be to, „Volkswagen“ skirs 4,7 mlrd. JAV dolerių aplinkosaugos fondams.
Automobilių atšaukimas JAV turi būti pradėtas lapkričio viduryje, o galutinį sprendimą dėl savo automobilių JAV vartotojai galės priimti iki 2018 metų rugsėjo. Jeigu iki 2019 metų birželio 85 proc. visų probleminių automobilių nebus sutvarkyti arba pašalinti iš JAV kelių, „Volkswagen“ grės papildomos baudos.
„Galutinis šio susitarimo ... patvirtinimas yra svarbus įvykis mums siekiant normalizuoti padėtį Jungtinėse Valstijose ...“, – pareiškė „Volkswagen“ JAV padalinio vadovas Hinrichas Woebckenas.
Tačiau „Volkswagen“ dar teks sudaryti panašų susitarimą dėl „Audi“ automobilių su 3 litrų varikliais, kurių yra apie 85 tūkst. vienetų, ir išmokėti baudą JAV teisingumo departamentui.
O spalio pradžioje buvo pranešta, kad „Volkswagen“ savo oficialiems prekybos atstovams JAV, kurių verslui „dyzelgeitas“ sudavė skaudų smūgį, sumokės 1,2 mlrd. JAV dolerių kompensaciją.
Į dyzelinių automobilių taršos skandalą „Volkswagen“ įsivėlė praėjusių metų rugsėjį, kuomet JAV aplinkosaugos agentūra (EPA) nustatė, kad Vokietijos koncernas savo gaminamuose automobiliuose su dyzeliniais varikliais buvo įdiegęs kompiuterines programas, kurios, atliekant taršos bandymus, dirbtinai sumažindavo automobilių taršos rodiklius. Dėl to JAV valdžia liepė „Volkswagen“ iš rinkos atšaukti beveik pusę milijono 2009–2015 metais pagamintų automobilių.
„Volkswagen“ įsipareigojo išpirkti automobilius su minėta programine įranga arba juos modifikuoti, kad jie atitiktų JAV aplinkosaugos standartus.
„Volkswagen“ duomenimis, taršos lygio rodiklius klastojanti programa buvo įdiegta 11 mln. automobilių dyzelinių visame pasaulyje.
Tuo tarpu Europoje „Volkswagen“ pasiūlymai nukentėjusiesiems dėl „dyzelgeito“ yra gerokai šykštesni, nes įmonė tik žada sutaisyti į skandalą patekusius automobilius ir neketina mokėti jokių kompensacijų savininkams.