„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Terramar“ – dar vienas „CUPRA“ žingsnis visaverčio rinkos žaidėjo link

„Cupra“ iš pradžių buvo žinomas kaip „Seat“ sportiškų automobilių padalinys, įkurtas 1985 metais.
CUPRA „Terramar“ (2024)
CUPRA „Terramar“ (2024) / CUPRA nuotr.

Ko gero dauguma mūsų atsimename tokius šio skyriaus kurtus modelius, kaip „Leon Cupra“ ar „Ibiza Cupra“. Tačiau padalinys sparčiai evoliucionavo ir 2018 metais atsiskyręs nuo „Seat“ tapo nepriklausomu automobilių gamintoju, kuris jau garsėja savo agresyviai stilingais ir dinamiškai vairuojamais automobiliais.

Turėdama aiškią savo ateities viziją „Cupra“ pritraukia vis daugiau dėmesio pasauliniu mastu, o naujasis modelis „Terramar“ simbolizuoja naują drąsų žingsnį. Tai – dar vienas prabangus, sportiškas miesto visureigis šio gamintojo gamoje.

Šiame straipsnyje Autoplius.lt gilinasi į „Cupra“ kilmę, tai, kaip per pastaruosius metus šis prekinis ženklas transformavosi, ir detaliau apžvelgia naująjį „Terramar“.

Kilmė

„Cupra“ istorija prasidėjo nuo „Seat Sport“ padalinio, kuris buvo atsakingas už galingų šios markės automobilių versijų kūrimą. Tačiau „Seat Sport“ ne tik gamino galingesnes versijas, bet ir dalyvavo įvairiose lenktynėse, taip prisidėdami prie automobilių sporto istorijos rašymo. Pirmasis, bendro naudojimo keliams skirtas „Seat Ibiza Cupra“ pasirodė 1996 metais, o pavadinimas „Cupra“ simbolizavo lenktynių dvasios „Cup“ ir „Racing“ junginį.

2018 metais „Cupra“ nusprendė tapti nepriklausomu prekės ženklu. Vadovaujant Wayne Griffiths, „Cupra“ nuo pat pradžių buvo pozicionuojama kaip jaunatviškas, sportiškas, aukštos klasės prekės ženklas, kuriam svarbu ne tik įprasti automobilio elementai, kaip sąnaudos ar saugumas, bet ir dinamiškas modelio valdymas, agresyvus dizainas bei elektrifikacija.

Santykis su elektra

Kaip ir nemaža dalis gamintojų, „Cupra“ aktyviai prisitaiko prie automobilių elektrifikacijos tendencijų. Pirmasis „Cupra“ modelis buvo „Formentor“. Jis sukurtas nepriklausomai nuo „Seat“ platformų. „Formentor“ nuo pat pradžių siūlė klientams tiek tradicinius, galingus vidaus degimo variklius, tiek ir įkraunamus hibridus. Taip vairuotojams buvo sukurtas pasirinkimas: dinamiškai valdomas, sportiškas automobilis su vidaus degimo varikliu, arba ne mažiau galinga versija su mažiau neigiamo poveikio aplinkai.

Elektros kryptį toliau stiprino „Cupra“ gamoje pasirodęs visiškai elektrinis „Born“ modelis, kaip ir „ID.3“ sukurtas ant „Volkswagen“ MEB platformos. „Born“ aiškiai parodė, kad „Cupra“ rimtai žiūri į ekologiškus sprendimus, nevaržydama sportinio prekės ženklo identiteto. Jei išbandytumėt „Born“ ir „ID.3“ – aiškiai pajustumėt valdymo skirtumą.
O vos prieš porą savaičių pristatytas „Terramar“ tęsia kelionės su elektros prieskoniu kryptį. Šalia galingo, 265 AG turinčio benzino, pirkėjams siūlomas dar galingesnis įkraunamas hibridas su 272 AG.

„Cupra Terramar“

„Cupra Terramar“ – pavadintas pagal garsiąją „Terramar“ lenktynių trasą Ispanijoje, Barselonos priemiestyje. Atidaryta dar 1923 metais, ši trasa yra viena seniausių ovalinių lenktynių trasų visoje Europoje. O jos išskirtinumas tas, kad trasos kraštai kai kur pasvirę daugiau nei 60 laipsnių kampu. Tai – itin pavojingas, tačiau labai didelį greitį leidžiantis išvystyti žiedas. Ar bent jau toks buvo. Dabar ši trasa jau yra uždaryta dėl itin prastos kelio dangos.

Dizainas

Kaip ir kiti „Cupra“ modeliai, „Terramar“ išsiskiria agresyviu dizainu, kurio tikslas – sujungti sportiškumą su puikia aerodinamika. Aštrios linijos ir elegantiška silueto forma kuria įspūdį, kad tai – automobilis, sukurtas greičiui ir jėgai. O „Cupra“ logotipas ir apdailos pabrėžiamos varinės spalvos detalėmis, kurios jau tapo šio prekės ženklo simboliu.

Interjeras

Interjere buvo ieškota prabangos ir sportiškumo formulės. Medžiagos – kokybiškos. Viduje – verstos odos sėdynės, 12,9 colių įstrižainės multimedijos ekranas, kuriame rasite navigaciją, DAB radijo sistemą, 8 garsiakalbius, belaidį telefono įkrovimą, gausybę įvairių nustatymų ir net „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ sistemas. O jaukus LED apšvietimas naktį sukurs kelionės jaukumą.

Vairuotojui skirta „Virtual Cockpit“ sistema skaitmeniniame ekrane veikia greitai, turi nemažai skirtingų vizualizacijų, nuo įprastos iki visiškai minimalistinės ir net leidžia matyti navigacijos rodmenis. Deja, per „Apple Carplay“ sistemą naudojamos „Waze“ navigacijos vairuotojo ekrane matyti vis dar negalima. O už papildomą kainą dar galima įsigyti ir papildytos realybės ekraną „Head-up“.

Varikliai

„Cupra Terramar“ siūlo dvi įkraunamo hibrido versijas, tęsiančias prekės ženklo elektrifikacijos strategiją. 1.5 TSI su 204 AG ir 1.5 TSI su 272 AG. Pastaroji – sportiškesnė, VZ hibridinė versija. Abi versijos gaus 25,8 kWh baterijas, kurios WLTP skaičiavimais viena įkrova gali nuvežti iki 120 km. VZ versija nuo 0 iki 100km/h įsibėgėja per 7,3 sec.

Vidaus degimo variklių mėgėjai gali rinktis iš gana populiaraus, VAG grupės dažnai siūlomo 1.5 eTSI – 150 AG turinčio ir „Mild hybrid“ sistema pagardinto variklio, 2.0 TSI su 204 AG bei 2.0 TSI su 265 AG. Pastaroji – VZ versija be elektros prieskonio. Tiesa, tik 2.0 variklius turinčios versijos bus varomos visais ratais.

Dinamika

„Cupra“ nuo pat pradžių pabrėžė vairavimo malonumą. „Terramar“ – ne išimtis. Automobilis turi gana standžią, prisitaikančią pakabą ir skirtingas vairavimo režimų sistemas, kurios leidžia pritaikyti automobilį prie įvairių vairuotojo poreikų.

Rinka

„Cupra Terramar“ susidurs su rimta konkurencija SUV segmente, kuriame dominuoja tokie modeliai kaip „Volkswagen Tiguan“, „Audi Q5“ ar „Volvo XC60“. Ko gero „Cupra“ pranašumas slypi unikaliame, dinamiškame modelio valdyme.

„Cupra Terramar“ kaina Lietuvoje šiuo metu startuoja nuo 34 900 eurų. Tai – suma, kurią teks pakloti už pigiausią 1,5 eTSI versiją su 150 AG. Jei sudomino 1,5 TSI įkraunamo hibrido VZ versija su 272 AG, už ją teks atseikėti 46 100 eurų.

Palyginimui – labai panašiai svyruoja ir vieno iš pagrindinių konkurentų „Volkswagen Tiguan“ kainos. Jos startuoja nuo 32.200 eurų už pigiausią ir kyla iki 48.200 eurų už brangiausią „R-Line“, „4Motion“ versiją su 2.0 l benzininiu varikliu, generuojančiu 265 AG.

Išvada

„Cupra“ prekės ženklas vos per keletą metų tapo ryškia žvaigžde automobilių pramonėje ir pilnaverčiu mūsų rinkos žaidėju. Akivaizdu, kad sportiškumas, kokybė ir technologijos – dalykai, kurie rūpi vairuotojams. O naujasis „Terramar“ modelis dar kartą patvirtina, kad „Cupra“ ir toliau planuoja eiti būtent šiuo keliu.

Ar „Terramar“ pardavimais aplenks po savo pasirodymo itin greitai išpopuliarėjusį „Formentor“ ir taps geriausiai parduodamu „Cupra“ modeliu? Ko gero tai parodys tik laikas. Kol kas aišku viena – „Cupra“ yra teisingame kelyje, o jų drąsūs sprendimai ateityje neabejotinai padidins rinkos pasiūlą dar keliais įdomiais modeliais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs