Automobilių gamintojai jau ilgiau kaip metus susiduria su kompiuterinių lustų trūkumu. Dabar problemų gamintojams kyla ir dėl tam tikrų dalių, kurios importuojamos iš Ukrainos.
Europos Sąjungoje užregistruotų naujų lengvųjų automobilių skaičius balandį „gerokai sumažėjo“ – net 20,6 proc., nes „problemos tiekimo grandinėse ir toliau ... slėgė automobilių gamybą“, pranešė Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA).
Per mėnesį ES šalyse buvo parduota iš viso 684,506 tūkst. naujų keleivinių automobilių.
„Neįskaitant pandeminių 2020 metų, šis balandžio rezultatas, vertinant pagal parduotų automobilių skaičių, buvo prasčiausias nuo tada, kai buvo pradėta rinkti šiuos duomenis“, – pažymėjo ACEA.
Pardavimai gerokai smuko visose pagrindinėse rinkose: Italijoje jie sumažėjo trečdaliu, Prancūzijoje ir Vokietijoje – po kiek daugiau nei penktadalį, o Ispanijoje – 12,1 procento.
Per keturis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pat laikotarpiu pernai, pardavimai smuko 14,4 procento.
Sausio–balandžio mėnesiais smarkiai sumažėjo visų Europos automobilių gamintojų pardavimai, o vien rinkos lyderės „Volkswagen“ pardavimai smuko 18 procentų.
Susijungus Prancūzijos „Peugeot-Citroen“ ir „Fiat-Chrysler“ suformuotos „Stellantis“ pardavimai krito 26 procentais.
Tuo tarpu Pietų Korėjos „Hyundai Group“, kuriai priklauso, be kita ko, automobilių markės „Hyundai“ ir „Kia“, balandį padidino pardavimus ES 10,8 proc. ir išstūmė Prancūzijos „Renault“ iš trečios vietos didžiausias ES rinkos dalis užimančių automobilių gamintojų reitinge.