Ar vienas nesisteminis incidentas gali priversti imtis kardinalių pakeitimų? Tikrai taip, jei tai yra susiję su saugumu. „Tesla“ inžinieriai valandų valandas praleido tyrinėdami tą sudegusį „Model S“. Buvo tiriamos baterijos, programinė įranga, ieškota fizinių pažeidimų. Kaltininkas galiausiai buvo surastas.
„Tesla“ išsiaiškino, kad gaisrą lėmė vienas netinkamai veikiantis baterijų modulis automobilio priekyje. „Panasonic“ baterijas tiekia moduliais, kurie vėliau yra sujungiami į reikiamo dydžio mazgus. Vienas toks modulis veikė netinkamai ir automobilio programinė įranga nesugebėjo išvengti nelaimės. Tačiau dabar „Tesla“ imasi pakeitimų, kurie padės išvengti panašių incidentų ateityje.
„Tesla“ atnaujins „Model S“ ir „Model X“ automobilių programinę įrangą. Kaip visada, pakeitimai bus atlikti elektromobiliams nesilankant servisuose – jie patys tiesiog atnaujins programinę įranga, kaip koks kompiuteris ar išmanusis telefonas. Numatomi pakeitimai temperatūros valdymo bei įkrovimo sistemose. Jie turėtų užtikrinti, kad net netinkamai veikiantis modulis negalėtų užsidegti.
Elektromobilių gaisrai visada šiurpina žmones, nes jie atrodo tiesiog siaubingai. Ličio jonų baterijos dega karšta pragaro ugnimi, kurią sunku numalšinti įprastomis priemonėmis. Tačiau „Tesla“ primena paprastą faktą – gaisro tikimybė elektromobiliuose yra 10 kartų mažesnė nei automobiliuose su vidaus degimo varikliu.
Vietinis Kinijos „Tesla“ konkurentas NIO taip pat paskelbė, kad turi problemų su baterijų moduliais. Tačiau čia programiniai atnaujinimai nepadės – teks remontui kviesti beveik penkis tūkstančius automobilių.
Kinija, kur elektromobilis yra prabangos simbolis, jau reikalauja gamintojų atlikti saugumo analizes. Įprastai automobilių saugumas vertinamas per eismo įvykių prizmę, tačiau dabar reikės aiškintis, kokia tikimybė, kad jie užsidegs stovėdami ar įkraunami.