Pagal NEDC ciklą „Tesla Model 3“ su LFP baterijomis turėtų nuvažiuoti 468 km. Savininkai Kinijoje džiaugėsi, kad tarp įkrovimų gali nuvažiuoti apie 420 km – tai yra puikus rodiklis, visiškai nubraukiantis LFP technologijos trūkumus. Tačiau neseniai vienas Kinijos puslapis publikavo vieno „Model 3“ savininko pasakojimą, jog atšalus orams jo automobilio įveikiami 420 km susitraukė iki 241 su vos 5 proc. baterijos likučiu.
Atšalus elektromobiliai iš tikrųjų pasirodo prasčiau. Ir ne tik dėl to, kad baterijoms sunkiau pasiekti optimalią temperatūrą. Salono šildymas taip pat naudoja daugiau energijos, o ir kelių būklė nepadeda. Be to, šaltasis metų laikas yra ir tamsusis metų laikas – ilgieji žibintai jungiami dažniau.
Tame pačiame straipsnyje teigiama, kad „Tesla“ naujųjų baterijų pakankamai netestavo. 2170 standarto ličio jonų baterija gamyboje pasirodė po 23 mėnesių vystymo ir bandymų. LFP baterija buvo sukurta ir paleista vos per 12 mėnesių. Teigiama, kad vietoje išsamių bandymų bus naudojama iš vairuotojų surinktos informacijos analizė. Bet kas nori vairuoti bandomąjį automobilį, už kurį sumokėjo pats?
Be to, tame straipsnyje keliama ir abejonė, ar dėl prasto baterijų darbo kaltas tik šaltis. Vienas pirkėjas (taip, tik vienas) savo automobilį pirko spalį, kai dar nebuvo šalta. Vos per dvi savaites jo nuvažiuojamas atstumas nukrito nuo 413 iki 353 km. Vyras kreipėsi į techninio aptarnavimo centrą, kur buvo patikrinta jo automobilio būklė. Vietoje 55 kWh baterija galėjo saugoti tik 46,2 kWh, o tai jau panašu į labai spartų talpos mažėjimą.
Lapkričio 26 dieną kiniški „Model 3“ su LFP baterijomis pasiekė ir Europą. Šie automobiliai važinės įvairiose šalyse, įskaitant ir Norvegiją, Švediją bei Suomiją – čia žiemos yra labai rimtos. Tačiau tik laikas parodys, ar LFP baterijos tikrai turi šią problemą, ar prastos naujienos spaudoje yra paremtos tik kelių pavienių vairuotojų nusiskundimais.