„Tesla Model 3“ istorija yra tarsi linksmieji kalneliai. Vos pristatytas automobilis sulaukė milžiniško populiarumo. Žmonės stojo į eiles, kad galėtų įsigyti šį automobilį, o žurnalistai jį lygino su „Ford Model T“. Kodėl? Todėl, kad kaip „Model T“ tapo pirmuoju masėms skirtu automobiliu, taip „Model 3“ turėjo tapti pirmuoju elektromobiliu, kuris kaip lygus su lygiais konkuruos su iškastiniu kuru varomais automobiliais. Tačiau tuomet iškilo daugybė gamybos sunkumų, vienas po kito buvo nepasiekti gamybos apimčių tikslai, šiek tiek padidėjo kaina ir pirkėjai pasidarė nepatenkinti. O jiems būti nepatenkintiems tikrai yra dėl ko.
Maždaug 40 tūkstančių eurų kainuojantis „Tesla Model 3“ kaina konkuruoja su gerai sukomplektuotu „Audi A4“ ar kuklesniu „Audi A5 Sportback“, ar net A6 – priklausomai nuo komplektacijos, šie automobiliai gali kainuoti labai panašiai. Tačiau, jei jums pristatyta „Audi“ būtų subraižyta iki metalo, tarpai tarp skirtingų kėbulo elementų būtų labai nelygūs, o stoglangis būtų akivaizdžiai kreivas, tikriausiai nebūtumėte patenkinti?
Tokios būklės „Tesla Model 3“ gavo „Engineering Explained“ kanalo kūrėjas Jasonas Fenske. Tiesa, savo automobilį jis gavo labai greitai, o visus defektus „Tesla“ pažadėjo ištaisyti.
Šiame vaizdo įraše išvardinta didžioji dalis Fenske „Model 3“ defektų.
Išvardinti defektai – tik kosmetiniai, tačiau daugelis automobilių gamintojų jų tiesiog nepraleistų. Pavyzdžiui, skirtingi tarpai tarp kėbulo dalių yra tikrinami keletą kartų net „Dacia“ gamyklose. Dar daugiau – naudotų automobilių prekeiviai kėbulo nelygumus laiko anksčiau avarijoje apgadinto automobilio požymiu. Pats Fenske per daug nesipiktino tokiu automobiliu, nes jis jam patinka, o gamintojas pažadėjo defektus ištaisyti. Tačiau akivaizdu, kad „Tesla“ turi rimtų problemų ne su automobilių gamyba ar jos apimtimis, o su kokybės kontrole.
Kiti „Model 3“ pirkėjai anksčiau skundėsi, kad salonui panaudotos apdailos medžiagos nėra tokios kokybiškos, kokios buvo matomos pirmuosiuose automobiliuose ir nuotraukose „Tesla“ puslapyje. Subraižytais kėbulais, nekokybišku dažų padengimu ir net dulkėmis po lako sluoksniu skundėsi daugybė pirkėjų, tačiau panašu, kad tokie automobiliai gamyklą palieka ir toliau. Kodėl? Ar tai nulėmė didesnių gamybos apimčių siekimas ar „Tesla“ tiesiog naudojasi „Apple“ efektu, kai šio prekės ženklo gerbėjai yra linkę užmerkti akis kai kuriems trūkumams vien dėl to, kad pats produktas jiems patiko iš karto ar simbolizuoja tam tikrą socialinį statusą?