„Tesla Model S“ automatinio stabdymo sistemą bandė važiuodamas link savo žmonos

Ar jums pasitaiko momentų, kuomet į galvą šauna beprotiška mintis ir jos atsisakote jau po poros sekundžių? „Youtube“ kanalo „KrisXstream“ kūrėjas kažkaip sugalvojo išbandyti savo „Tesla Model S“ avarinio stabdymo sistemą pasitelkęs ne patį geriausią bandymų modelį – savo žmoną.
„Tesla“ avarinio sustojimo bandymai
„Tesla“ avarinio sustojimo bandymai / KrisXstream/Asm. albumo nuotr.

Jei jums neatrodo, kad šeimos narių gyvybės patikėjimas į roboto rankas yra bloga idėja, priminsime, kad „Tesla“ tokiems bandymams prieštarauja. Autopilotas nėra skirtas visiškai pakeisti vairuotoją. Tiesą sakant, kol kas jis to padaryti ir negali – technologijos tokio lygio dar nepasiekė, o ir įstatymai tokios galimybės nenumato. Kita vertus, galime neabejoti, kad viena ranka veiksmą filmuojantis vairuotojas viską gerai apgalvojo ir bandymai buvo nepriekaištingai saugūs.

Pirmojo važiavimo metu automobilis vis dar riedėjo 26 km/val. greičiu, kai staiga ėmė stabdyti, pastebėjęs kelią kertantį žmogų. Moteriai pasitraukus „Tesla“ leidosi riedėti toliau. Iš tikrųjų panašu, kad autopilotas savo darbą būtų atlikęs, jei, tarkime, vairuotojas miegotų ar naršytų telefone. Aišku, tik pavojingi kvailiai prie vairo naudojasi telefonu, tačiau apie protą šioje istorijoje tenka pamiršti.

Tuomet ateina antrojo bandymo laikas. Ir „Tesla“ autopilotas operatoriaus žmoną pastebi per vėlai. Jam tenka stabdyti pačiam, kad išvengtų dar pavojingesnės situacijos. Negana to, prie lango priėjusiai jaunai moteriai vyras dar paaiškina, kad ji ėjo per lėtai. Pasiūlytume pažiūrėti šį vaizdo įrašą, tačiau po poros dienų internete jis buvo pašalintas.

Autopilotas veikė teisingai

Ką galima pasakyti? Visų pirma, „Tesla Model S“ autopilotas veikė taip, kaip ir numatė gamintojas. Naudotojo instrukcijose nurodoma, kad technologija nėra sukurta avarijoms išvengti. „Tesla“ dokumentuose taip pat rasite eilutę, kurioje teigiama, kad automatinio stabdymo sistema yra „yra sukurta veikti tik kraštutiniais atvejais ir negali būti testuojama su gyvais subjektais“.

Bet net ir tai nesvarbu – naudotojo instrukcijos neturėtų aiškinti, kad negalima nukreipti važiuojančio automobilio į savo žmoną. Kompanijos, kurios kuria tokias technologijas yra turi daugybę priežasčių būti užtikrintomis jų veiksmingumu, renkasi dirbtinius manekenus ir einančius žmones imituojančius robotus.

Pasiteisinimai

Ir ką buvo galima išsiaiškinti tuo bandymu? Kad prie perėjų nebereikia būti budriems? Kad automobilis pasirūpins ne tik savo keleivių, bet ir aplinkinių saugumu? Ar kad mylinčios žmonos dėl vyrų kūrybos yra pasiruošusios rizikuoti gyvybe?

Vaizdo įrašo autorius teisinasi, kad visą laiką laikė koją ant stabdžių, o žmona stengėsi nestovėti priešais automobilį. Jis taip pat teigia, kad kelias buvo uždarytas (tai matoma ir įraše), o atstumai įraše atrodo trumpesni nei buvo realiai. Galiausiai, žmona atsisakė bandymo metu vairuoti automobilį. Matyt, tai buvo baisiau nei tapti bandymų triušiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis
Šiame straipsnyje pateikiama informacija skirta asmenims nuo 18 metų, kurie pagal galiojančius LR įstatymus turi teisę naudotis tokio pobūdžio informacija. Jei jums nėra 18 metų, prašome spausti NE ir neatidaryti šio straipsnio. Jei jums jau yra 18 metų, spauskite TAIP tuo pačiu patvirtindami, kad vaizdinė ir grafinė informacija bus skirta tik jūsų asmeniniam naudojimui ir saugoma nuo nepilnamečių.
Taip
Ne