Tokią logiką lemia ir ne tokia intensyvi, kaip tikėtasi, itin greito įkrovimo stotelių plėtra. Todėl „Tesla“ ir investuoja savo itin greitų įkrovimo stotelių tinklą Supercharger. Pagal galingumą čia įkraunama net iki 100-135 kW maksimaliu galingumu. Arba, kalbant paprastai, daugiau nei 500 km atstumui įveikti reikalingą energijos kiekį galima įkrauti tiesiog pietaujant netoli įkrovimo stotelės esančioje kavinėje. Valandos tam – per akis. Ir, svarbiausia – elektra vartotojams teikiama už dyką.
Viliojantis Vlado Lašo pasiūlymas
Projekto „Tesla GigafactoryLT“ įkvėpėjo, verslininko Vlado Lašo pasiūlymas iš Tilburgo (Nyderlandai) „Tesla“ gamyklos su kolegomis Laurynu Jokužiu ir Žilvinu Lešinsku parvaryti į Lietuvą naują „Tesla Model X P100D” (suminis variklių sukimo momentas net 1074 Nm, galia 762 AG) tikrai suintrigavo. Juk degalinėje dyzelio neįsipilsi, skirtingai nei parvarinėdamas kokį Passat – reikia rozetės. Kita vertus, šis modelis – greičiausias pasaulyje SUV, dinamika lenkiantis daugelį sportinių automobilių. Turėkite omeny, kad jis sveria daug – net 2,6 t.
Žmogus planuoja, dievas juokiasi
Šis modelis – greičiausias pasaulyje SUV, dinamika lenkiantis daugelį sportinių automobilių. Turėkite omeny, kad jis sveria daug – net 2,6 t.
Tad iššūkį parvairuoti „Model X“ priėmėme, planuodami vieną nakvynę Vokietijoje. Ketvirtadienio rytą anksti ryte išskridome į Eindhoveną. Ten ir kituose miestuose 100 km spinduliu Laurynas turėjo verslo reikalų (įmonė „Elinta“ tiekia elektrinės galios valdymo sistemas komerciniams Olandijos gamintojų GINAF automobiliams), todėl planavome iš „Tesla“ gamyklos išvažiuoti ketvirtadienį 15 val. ir iki vidurnakčio pasiekti Magdeburgą ar net Berlyną.
Tačiau žmogus planuoja, o dievas juokiasi. Norint parvairuoti naują automobilį iš užsienio, reikia gauti laikinus registracijos numerius. Šiuo atveju, „Tesla“ žadėjo parūpinti austriškus, nes olandiški galioja tik Beniliukso šalyse. Štai čia ir užstrigome. Rytą numerių dar nebuvo, tad automobilio atidavimo laikas buvo kelis kartus perkeltas į pietų metą ir, galiausiai, į 16 val.
Tuo metu keliuose susiformavo spūstys. Tad vos 77 km atstumą iš Utrechto į Tilburgą nuomotu automobiliu įveikėme tik per 1 val. 40 min. Tokiu būdu atgal, jau su „Tesla“, išvykome daugiau nei 3 val. vėliau, nei planavome.
„Tesla“ pasitiko raudonu kilimu
Tačiau visus dienos triūsus kompensavo apsilankymas „Tesla“ gamykloje. Čia per dieną surenkama iki 300 automobilių. Žinote, kas labiausiai nustebino atvykus? Ištiestas raudonas kilimas, pagarbiai minimas Vlado Lašo vardas, sveikinimo lentelės, sudėliotos prie automobilių, laukiančių savininkų (su jų vardais). Ir spindinti švara.
Po trumpos automobilio naudojimo instrukcijos (Laurynui jos gal ir nereikėjo, bet vis tiek malonus dėmesys), šovėme link Einhoveno oro uosto, grąžinome nuomotą „Kadjar“, ir leidomės į 1 600 km kelią.
Įkrovimo stotelių iki Varšuvos – kas 200 km
Pirmas sustojimas – netoli Dortmundo, greitkelyje esančioje greito įkrovimo Tesla supercharger stotelėje. Nuvažiuota 212 km, o automobilio monitorius (tas įspūdingas 17 colių tapšnoklis) rodė, kad galime drąsiai važiuoti dar 250 km. Atstumai tarp vadinamųjų superchargerių – 150-250 km (atstumą iki artimiausios stotelės nuolat apskaičiuoja kompiuteris ir, jei reikia, siūlo keisti maršrutą). Todėl didelio poreikio įkrauti automobilio bateriją dar nebuvo.
Bet, mes, nuodėmingi žmonės, labai norėjome valgyti. Todėl padarėme tai, ką daro, ko gero, daugybė Tesla bendruomenės narių: pajungę automobilį krautis, pasukome link jaukaus restorano.
Akivaizdu, kad elektromobilių vairuotojai valgo sveikesnį maistą, nei vidaus degimo variklių fanai, užkandžiaujantys degalinėse greituoju maistu. Nes šalia Supercharger visuomet galima rasti jaukią kavinukę.
Svarbiausia, kad penktadienį planą įvykdėme – Magdeburgą pasiekėme. Tiesa, tai įvyko jau po 3 val. nakties.
Tie patys automobiliai skirtingose įkrovimo vietose
Bendruomenę miniu neatsitiktinai. Dviejose iš eilės įkrovimo stotelėse sutikome jauną vokietį, važinėjantį jau antra „Model S“. Jam šis automobilis yra tarsi gyvenimo būdas – dyzelinu jis nevažinėtų už jokius pinigus. Žinoma, iš dalies todėl, kad automobilį jam nupirko darbdaviai.
Tačiau faktas kaip blynas – tie patys vairuotojai dažnai susitinka įkrovimo trasoje – sustoję įkrovimo stotelėse.
Užbėgdamas įvykiams už akių pasakysiu, kad iki pat Varšuvos nė karto neteko bijoti, kad neužteks elektros. Netgi važiuojant nebūtinai ekonomiškiausiu 100-110 km/val. greičiu. Mūsų kelyje iki Varšuvos (nenusukant nuo greitkelio tolau nei keli kilometrai) laukė mažiausiai penki greito įkrovimo taškai, kuriuose vienu metu galima už dyką pamaitinti – 8-10 Tesla elektromobilius.
O kaip seksis, įkrovus baterijas Varšuvoje, pasiekti Kauną? Tai – šios penktadienio nakties iššūkis.
Užstrigome Varšuvoje
Deja, dėl kelio A2 remonto darbų, iki Varšuvos likus 70 km eismas visai sustojo. Teko, pasinaudojus „Waze“ patarimu daryti didelį lankstą regioniniais keliais. Užgaišome dar papildomą valandą. O ir krovimo stotelę Varšuvos prekybos centre „Galeria Mokotow“ radome užimtą (kiti įkrovimo punktai – prie LIDL ar BMW atstovybės – nakčiai išjungiami). Be to, čia ne supercharger, o du su puse karto lėtesnė įkrovimo stotelė. Tad teko „Teslą“ ant laido palikti visai nakčiai. Na, bent jau 5 valandoms, tikintis, kad baterija bus įkrauta 100 proc. ir be vargo pasieksime Kauną.
Bent jau iki šiol energijos nesunkiai išsaugodavome energijos atsargas, reikalingas ilgesniam nei 100 km atstumui. Tikėtina, kad tiek baterija rodys ir pasiekus Kauną šeštadienio vidurdienį.