Iš viso atšaukiama 2,03 mln. visų modelių „Tesla“ automobilių. Lietuvos ir kitų šalių „Tesla“ savininkams atšaukimas negalioja, nes pagalbinė „autopiloto“ funkcija kitose rinkose nėra legali.
„Tesla“, priklausanti milijardieriui Elonui Muskui, teigė, kad „belaidžiu būdu“ vairuotojams atsiųs programinės įrangos naujinį, kad išspręstų problemą.
Atnaujinimas įvyksta automatiškai, tam nereikia apsilankyti prekybos centre ar autoservise, tačiau Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) vis tiek vadina jį atšaukimu.
„Tesla“ agentūrai pateikė atšaukimo dėl saugos pranešimą, susijusį su jos „autopiloto“ programinės įrangos sistema“, – nurodė Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) ir pridūrė, kad atšaukiamose transporto priemonėse bus „įdiegta programinės įrangos taisomoji priemonė“.
Pasak NHTSA, jei autopilotas naudojamas netinkamai arba jei vairuotojas neatpažįsta, kad funkcija įjungta, gali padidėti avarijos rizika.
Į autopiloto programinės įrangos naujinimą, pasak agentūros, bus įtraukti papildomi įspėjimai, skatinantys vairuotojus laikyti rankas ant vairo.
Eismo saugumo administracijos tyrimas
„Tesla“ atšaukia savo elektromobilius po dvejus metus trukusio tyrimo. 2021 m. Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) ėmėsi veiksmų po 11 „Tesla“ avarijų, įvykusių nuo 2018 m., kai nukentėjo greitosios pagalbos automobiliai. Iš viso tirtos 956 avarijos.
Kai kuriais atvejais „Tesla“ automobiliai „atsitrenkdavo tiesiai į medikų automobilius“, – buvo rašoma agentūros pranešime.
Tyrimas apima maždaug 765 000 „Tesla“ automobilių, pagamintų nuo 2014 m. – Y, X, S ir Model 3 modelius, teigė NHTSA atstovai.
Agentūrai didžiausią galvos skausmą kėlė akivaizdus „Tesla“ elektromobilių nesugebėjimas identifikuoti kelyje sustojusių pagalbos tarnybų transporto priemonių.
Pavyzdžiui, „Tesla“ atsitrenkė į sustojusio gaisrininkų automobilio galą (kai jis atvyko į kitos avarijos vietą), panašiu būdu buvo įsirėžta į policijos pareigūnų automobilį.
NHTSA dar prieš porą metų pranešė, kad pradeda preliminarų tyrimą dėl „technologijų ir metodų, naudojamų vairuotojui stebėti, padėti ir užtikrinti, kad jis įsitrauktų“, naudojant autopilotą.
Jame teigiama, kad per 11 avarijų, dėl kurių buvo atliktas tyrimas, „autopilotas“ arba „Traffic Aware Cruise Control“ sistema buvo įjungta.
Ši pagalbinė technologija leidžia automobiliui automatiškai vairuoti, įsibėgėti ir stabdyti.
Tačiau ši autonominė sistema nuolat sulaukia kritikos dėl klaidų, kurios baigiasi avarijomis. Todėl vairuotojai privalo nuolat kontroliuoti situaciją.
„Tesla“ šią pagalbinę funkciją pardavinėjo klientams kaip „autopilotą“ ir pažadėjo „visiškai autonominį vairavimą“.
Pastebėta, kad vairuotojai dažnai piktnaudžiaudavo „autopilotu“: naršydavo telefone, nežiūrėdami į kelią arba net persėsdavo į galinę sėdynę.
NHTSA atstovas spaudai taip komentavo situaciją: „Nė viena šiandien parduodama transporto priemonė negali vairuoti pati. Automobilį visada turi valdyti žmogus“.
„Tesla“ avarijų aplinkybės – sudėtingos
Agentūros tyrimo dokumentuose nurodomos sudėtingos daugelio susidūrimų aplinkybės.
„Dauguma incidentų įvyko jau sutemus, o avarijos vietose blyksėjo spec. tarnybų automobilių švyturėliai, šviečiančios informacinės lentos ar nukreipiančios rodyklės“, – rašoma pranešime.