Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Tesla“ nori į „Model 3“ elektromobilius dėti kitokias baterijas: kokie jų privalumai ir trūkumai?

„Tesla“ pateikė Kinijos vyriausybei prašymą leisti pardavinėti naujos versijos „Model 3“ elektromobilius su pigesnėmis ličio geležies fosfato (LFP) baterijomis. Akivaizdu, jog tai atpigintų elektromobilius, bet šios baterijos turi ir trūkumų.
„Tesla Model 3“
„Tesla Model 3“ / Vytauto Pilkausko nuotr.

Iki šiol „Tesla“ ir taip susilaukė daug dėmesio, kadangi savo elektromobiliams naudoja ne pramonėje plačiai paplitusias NCM, bet NCA tipo baterijas.

Tiesa, NCA baterijos turi savų privalumų prieš NCM ir pagrindiniai jų yra aukštas energijos tankis bei ilgesnis tarnavimo laikas.

Pasak Electrek, viešumoje buvo pasirodę pranešimų, kad „Tesla“ Kinijoje esančioje „Gigafactory“ gamykloje ketina elektromobilius gaminti su NCM baterijomis.

Čia verta pažymėti ir tą faktą, kad Kinijoje pagaminti elektromobiliai yra pirmieji, kurie nėra aprūpinti ilgamečio partnerio, „Panasonic“, baterijomis.

„Tesla“ sudarė sutartį su „LG Chem“ bei „CATL“ kompanijomis, kurios ir tiekia Kinijoje gaminamiems elektromobiliams reikalingas baterijas.

Ir kiek anksčiau šiais metais buvo skelbiama, kad „Tesla“ gali Kinijoje gaminamiems elektromobiliams pradėti naudoti „CATL“ gaminamas ličio geležies fosfato (LFP) baterijas. Jos Kinijoje yra labai populiarios ir dedamos į daugelį elektrinių transporto priemonių.

Dabar pasirodė informacija, kad „Tesla“ būtent to ir siekia. Ji oficialiai Kinijos valdžiai pateikė prašymą leisti pardavinėti „Model 3“ elektromobilius su LFP baterijomis.

Kokie LFP baterijų pliusai ir minusai?

Remiantis pateiktu „Tesla“ prašymu, su LFP baterijomis aprūpintų elektromobilių specifikacijos nesikeičia.

Vienas iš LFP baterijų pranašumų yra tas, kad joms nereikia kobalto. To paties reto, brangaus ir prieštaringai vertinamo mineralo.

„Tesla“ jau ir anksčiau kalbėjo apie laipsnišką kobalto atsisakymą naudojamose baterijose ir kompanija daro realius žingsnius. Štai ir jos plačiai elektromobiliuose naudojamos NCA tipo baterijos reikalauja kur kas mažesnio kiekio kobalto, nei plačiai pramonėje paplitusias NCM baterijos.

Visgi, LFP turi ir akivaizdų trūkumą – mažesnį energijos tankį. Tačiau „CATL“ tvirtina, kad sugebėjo pagerinti LFP baterijų energijos tankio rodiklius ir baterijų ilgaamžiškumą.

Taip pat yra manoma, kad LFP baterijos yra saugesnės, nei kitos. Jos ne taip greitai užsidega, kaip kai kurios kitos ličio jonų pagrindo baterijos. Tad šiuo klausimu elektromobiliai tampa dar saugesni.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų