„Tesla Cybertruck“ išsiskiria neperšaunamu kėbulu, atspariais langais akmenims (arba golfo kamuoliukams), o galingiausia versija greitį iki 100 km/val. greitį gali išvystyti per šiek tiek daugiau nei 2,6 sekundės.
Šio „Cybertruck“ gamyba prailgo, tačiau šiuo metu jau yra aišku, kad mažiausia kaina už jį sieks 61 tūkst. JAV dolerių (56 tūkst. eurų), o tai beveik 21 tūkst. JAV dolerių (beveik 20 tūkst. eurų) daugiau nei prieš tai teigė Elonas Muskas.
Eksperto Dainiaus Jako pastabos apie naują „Tesla Cybertruck“
Tinklaraščio „100 proc. elektrinis“ autorius, EV ekspertas Dainius Jakas pasidalijo savo pastebėjimais. Žemiau pateikiame jo mintis.
Vakar „Tesla“ pagaliau pradėjo „Cybertruck“ pristatymus ir ta proga surengė vakarėlį.
Deja, jei atfiltruosime visą marketinginę dalį, „Cybertruck“ bent man nebeatrodo toks patrauklus pasiūlymas.
Pradėkim nuo marketinginio „bulshit“. Prieš kelis metus, pirmo pristatymo metu į „Cybertruck“ langą buvo mestas rimto svorio kamuoliukas (panašu, metalinis), kuris suskaldė „nepažeidžiamą“ stiklą. Ar tai buvo „feilas“ ar gudrus marketingas – sunku pasakyti, bet faktas kad vakar į stiklą buvo mestas visai kitoks kamuoliukas, kuris pasišokinėdamas atšoko nuo stiklo nepadarydamas jokios žalos. Ir to užteko miniai žmonių sujaudinti – maždaug, va, dabar nebedūžta!
Tada buvo pademonstruotas drag'as su „Porsche 911“, kuriame „Cybertruck“ laimėjo prieš „Porsche 911“, tempdamas dar vieną „Porsche 911“ ant priekabos. Viskas OK, bet pagal laiką matosi, kad „Porsche 911“ buvo, tikėtina, pats silpniausias modelis (Turbo S laikas drago trasoje yra „šiek tiek“ geresnis), o „Cybertruck“ buvo pats „rimčiausias“ – su begale arklių.
Taip, įspūdinga, bet gal teisybės dėlei, lyginant su paprastu 911, reikėjo imti paprasčiausią RWD Cybertruck'ą? Bet miniai žmonių ir tai yra labai gerai, o drago vaizdo filmukas vaikšto po visokius pasaulio portalus. Ar tai naudinga realybėje? Ne. Ar tai puikus marketingas? Taip.
Na, bet be marketinginių žinučių yra ir rimtesnių problemų. Žadėtas nuvažiuojamas atstumas ir kaina.
Elonas Musk'as prieš kelis metus žadėjo iki 500 mylių (800 km) nuvažiuojamą atstumą. Tik, va, pamiršo paminėti mažą smulkmeną – standartiniai „Cybertruck“ nuvažiuoja apie 300 mylių (480 km), o tos magiškos 500 mylių pasiekiamos įdedant į truck'o bagažinę papildomą bateriją... Na, sakykim, pažadas dalinai išpildytas.
Dar viena bėda – kol „Tesla“ pagaliau sugebėjo išleisti savo Cybertruck nerūdijančio plieno baisuolį (o gal gražuolį), konkurentai iš „Rivian“, GM, „Chevrolet“ bei „Ford“ jau porą metų siūlo EV pikapus įvairiems pirkėjams. Taip, jie neturi tokio religinio fanų palaikymo kaip „Tesla“, bet „grietinėlės“ dalis jau tikrai „nugriebta“, tad „Tesla“ toli gražu nėra vienintelis unikumas. O konkurentų pasiūlymai taip pat nėra prasti.
Na ir paskutinis, ir, turbūt, didžiausias blogis – žadėtos ir esamos kainos skirtumas. Kai Muskas pirmą kartą pasauliui parodė „Cybertruck“ su sudaužytas langais, kainynas atrodė štai taip:
– RWD – 39900 JAV dolerių,
– AWD – 49900 JAV dolerių,
– „piktas“ AWD – 69900 JAV dolerių.
Visgi, realybė pasirodė beesanti gerokai brangesnė:
– RWD – 60990 JAV dolerių,
– AWD – 79990 JAV dolerių,
– „piktas AWD“ – 99990 JAV dolerių.
Na ir dar – RWD Amerikos rinkoje pasirodys 2025 m. Taigi Ford F150 Lightning turės jau ne vienerių, o ketverių metų pranašumą.
Ar Cybertruck pirks? Žinoma. Ar pirks taip, kaip buvo planuota, ar bent panašiai taip, kiek buvo priimta užsakymų – tikrai ne. Įsivaizduokite save, užsisakiusį ar suplanavusį pirkti išskirtinį Truck'ą už 40000 dolerių. Ar kainos pokytis į 61000 dolerių tikrai nepakeis jūsų sprendimo?
Taigi, laukėme laukėme ir, pagaliau sulaukėme. Na tiksliau – JAV rinka sulaukė pirmųjų vienetų. Europa GAL sulauks kitąmet. O gal „kitais Musk'o metais“, tik neaišku kuriais.
Daiktas įdomus, bet per vėlai ir per ilgai tas „gimdymo“ procesas truko. O dar kur neišpildyti pažadai apie atstumą ir kainas...